Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Miksery Mixery Estradowe Allen&Heath Mackie Soundcraft Yamaha Behringer Test

zespolalex 12 Mar 2011 01:19 13068 7
  • #1 12 Mar 2011 01:19
    zespolalex
    Poziom 9  

    Witam wszystkich forumowiczów mniej i tych bardziej zaawansowanych. Ten temat poświęcam mikserom estradowym wyżej wymienionych firm. Są to jedne z najlepiej sprzedających się u nas w kraju mikserów przez różnego typu zespoły. Jako muzyk a zarazem akustyk z wieloletnim doświadczeniem przybliżę wam zalety i minusy tych właśnie mikserów. Wraz z kolegą który prowadzi sklep muzyczny postanowiliśmy przeprowadzić testy 5 mikserów. Każdy z mikserów ma wbudowany efekt (tz. kamerę pogłosową):

    - Allen&Heath ZED 12FX (cena ok. 1750zł)
    - Behringer EuroRack UB1832FX PRO (już nie ma go w sprzedaży, niestety. Cena ok. 1450zł)
    - Mackie PRO FX12 (cena ok. 1300zł)
    - Soundcraft EFX8 (cena ok. 1250zł)
    - Yamaha MG124CX (cena ok. 1250zł)

    Użyte przez nas sprzęty były nowe prost od producenta (oprócz Behringera który niestety nie jest już produkowany z tej serii, cena podana orientacyjna tyle kosztował. Kolega zostawił go sobie na wyposażenie sklepu) Każdy z mikserów zagrał po 2 imprezy (przeważnie były to imprezy karnawałowe) test rozpoczął się pod koniec Grudnia 2010r. Grał na nim zespół 3 osobowy (3 wokale, sax, 2 klawisze) miksery podpięte były pod te samo nagłośnienie aktywny system RCF góry: ART 312 A MKII 350W i doły: RCF ART 705-AS

    Zacznijmy więc od Allen&Heath ZED 12FX.

    Myślę firma znana wszystkim z produkcji zawodowych profesjonalnych mikserów, używanych przez wiele firm nagłośnieniowych na całym świecie. Można spokojnie rzec czołówka jeżeli chodzi o stoły mikserskie. Do testu wzięliśmy Allena jako pierwszego (przyznam szczerze że wcześniej z zespołem nigdy na Allenie z serii ZED nie graliśmy, mieliśmy doświadczenie z innym wyższym modelem tej firmy) Jeżeli chodzi o sam widok, hmm rzecz gustu jednemu się może podobać innemu nie. Bardzo poręczny mały mikser, który oferuję nam bardzo dobrą jakość dźwięku za przyzwoitą cenę. 100mm tłumiki też dają lepszy komfort pracy. Bardzo precyzyjna 3 punktowa korekcja barwy na każdym z kanałów Mikrofonowo-Liniowych. Na kanałach stereo podwójna korekcja barwy. 6 kanałów mic-line z gniazdami insert owymi, 3 kanały stereo, przedwzmacniacze DueoPre TM, 4 wysyłki na efekty. Na pokładzie już wbudowany efekt (od T.C. ELECTRONIC 32 Bity) również brzmi bardzo fajne. Znajdziemy tam m.in: delay, reverb, ping-pong, flanger, chorus. Łącznie 16 programów. Nie szumi, jest łatwy w ustawieniu i bezproblemowo osoba która zakupi ten mikser poradzi sobie z jego ustawieniami. Nie ukrywam że cena jest wysoka ale moim zdaniem warto. Ma bardzo wyraźny środek i górę, z basem też nie ma problemu bardzo dobra dynamika. Nie mogę doczepić się do niczego, sprzęt zadowolił mnie jak i cały zespół pod każdym względem. Możemy spokojnie wystawić ocenę 10/10



    Kolejnym mikserem jaki przetestowaliśmy był Behringer EuroRack UB1832FX PRO.

    Tu już duża różnica jeżeli chodzi o jakość porównując do Allena. Samo wykonanie i wygląd jak najbardziej w porządku. Bardzo dużo możliwości jak na mikser w tym przedziale cenowym. Wbudowany efekt, 9 pasmowy korektor graficzny, 4 punktowa korekcja na kanałach Mic-Line jak i Stereo z parametrycznym przestrajalnym środkiem. 6 wejść Mic-Line oraz 4 kanały Stereo. 60mm suwaki (ja osobiście wole 100mm) wracając do brzmienia troszkę za mocno szumi, kilka efektów wyszukałem które były całkiem niezłe, reszta niestety jest raczej bez użyteczna (a jest ich 99, Behringer w tym modelu zastosował swój 24 Bitowy efekt z Viltualizera) przez 4 punktową regulację może zamieszać się z brzmieniem, nie potrzebny przestrajany środek. Dobrze że jest zamontowany korektor dzięki niemu możemy ustawić dokładniej brzmienie całej konsoli. Dodatkowo fajna przydatna funkcja to to iż ma szynę dla monitorów, i 2 wysyłki AUX dla np .zewnętrznych efektów. Oczywiście 6 wejść instertowych pod Kompresory. Oceniając całość ZDECYDOWANIE seria EuroRack której już Behringer nie produkuje jest lepsza od dzisiejszej serii Xenyx. Natomiast jeżeli chodzi o testowany model oceniamy go na 5/10 plus to to iż ma wiele funkcji niestety troszkę za mocno szumi no i trzeba się trochę nabawić korekcją aby go dobrze ustawić, zdecydowanie za mocna góra (aż drażniąca, sycząca) w tym przedziale cenowym nie znajdziemy lepszego miksera pod względem funkcji, więc jeżeli potrzebuje ktoś wypasionego miksera-mogę polecić. Spokojnie można na tym grać ;)







    Przejdźmy zatem do miksera Mackie PRO FX12.

    Na samym początku zdziwiłem się tak niską ceną jak na produkt Mackiego. Jakoś wykonanie na dobrym poziomie, potencjometry chodzą płynnie i wydają się być stabilne. 4 typowe kanały Mic-Line, 2 kanały uniwersalne Mic-Line-Stereo (zależy na podłączenie czego mamy zapotrzebowanie) i 2 typowe kanały Stereo. Na wszystkich kanałach 3 punktowa dość dokładna korekcja. 7 punktowy dobrze strojący korektor. Na pokładzie znajdziemy również dobrej klasy 32 Bitowy efekt z 16 zaprogramowanymi programami. Tak samo jak w przypadku Allena efekt od T.C. ELECTRONIC. 60mm suwaki, 1 wysyłka AUX do zewnętrznego procesora efektów, 4 wejścia insertowe. Oceniając całokształt powiem krótko POLECAM z czystym sumieniem w przedziale cenowym 1300zł nie znajdziemy nic lepszego. Bardzo ciepłe i przyjemne brzmienie całego pasma. Góra nie jest tak strasznie drażniąca jak w przypadku Behringera. Nie trzeba dużo "kombinować" aby uzyskać naprawdę przyjemny dźwięk. Dół jest dynamiczny, możemy nieźle to wszystko zestroić. Z efektów zaskoczył mnie najbardziej Delay, oczywiście bardzo pozytywnie. Jakość dźwięku wręcz taka sama jak w Allenie za zdecydowanie mniejsze pieniądze i na dodatek mamy wbudowany korektor. Który można w każdej chwili wyłączyć jeżeli ktoś zdecydował by się na zewnętrzny korektor. Tu jak w przypadku Allena mogę z czystym sumieniem polecić i zagwarantować iż właściciel tego sprzętu będzie zadowolony pod każdym względem. Ocena 10/10 nie tylko ja się zdziwiłem tak dobrej jakości za tak małe pieniądze ;) Jedynym minusem do które mógł bym się doczepić to to że główną głośność na sumie Prawy/Lewy kanał ma na jednym suwaku.


    Przedostatnim mikserem był Soundcraft EFX8

    Firmy również nie trzeba reklamować Soundcraft hmmm i oni już po woli wypuszczają tanie budżetowe produkty, zresztą tak jak każdy. W tym modelu mamy do dyspozycji 8 kanałów Mic-Line z 8 gniazdami insertowymi oraz 2 kanały stereo. 4 punktowa regulacja na kanałąch 1-6 z parametrycznym przestrajalnym środkiem, na kanałach stereo potrójna korekcja barwy. 1 Aux na zewnętrzny efekt. Wbudowany procesor efektów LEXICON (procesor pochodzący z modelu MPX100/110 24 bity) przyznam iż efekty średniej klasy, średnio przypadły mi do gustu jak i całemu zespołowi. Mimo to iż jest szeroki zakres ich regulacji. Co do jakości wykonania jest OK wielki minus za brak przełącznika Włączony/Wyłączony. Automatycznie uruchamia się po włączeniu kabla zasilającego do gniazda. Samo brzmienie też średnie, w mojej ocenie brzmi troszkę "plastikowo" ma fajnie podbicie dołu. Środek i góra tak sobie. Ogólna ocena 8/10


    I ostatni mikser Yamaha MG124CX

    W zespole używamy 2 klawiszy Yamaha i jesteśmy zadowolenia, natomiast mikser troszeczkę nas zawiódł. Na samym początku nie spodobało mi się zasilacz, zamiast kabla którym podłączamy od razu do gniazdka miksery Yamahy mają zewnętrzne zasilacze. Wygląd i jakość wykonania na dobrym poziomie, wszystko chodzi płynnie. Kolejnym minusem był nie zbyt specjalny efekt. Yamaha montuje własne 24 bitowe efekt. Niestety jak na nasze ucho są można rzec "mało słyszalne" jeżeli miał bym już wybierać najlepszy to obstawił bym na Hall. 4 typowe wejścia Mic-Line, 2 kanały uniwersalne Mic-Line-Stereo oraz 2 typowe wejścia stereo. Na kanałach 1-6 4 punktowa regulacja również z przestrajalnym środkiem, na kanałach stereo 3 punktowa. Ogromy plus dla Yamahy za wbudowanie Kompresora na pierwszych czterech kanałach (w zespole używamy zewnętrznego kompresora z limiterem DBX ) w przypadku takiego mikser nie trzeba chodź można stosować zewnętrzne urządzenia. Kompresor jest dość "wydajny". 1 wysyłka AUX dla zewnętrznego efektu. Co do jakości korekcji i brzmienia brzmi za ostro (ktoś kiedyś stwierdził i porównał do miksera Peavey - Yamaha brzmi "Rokowo") słabe podbicie dołu, środek może być i dość ostra góra. Ogólna ocena 7/10

    Normalnie na wyposażeniu naszego zespołu jest mikser ALLEN&HEATH WZ316:2 z którego jesteśmy bardzo zadowoleni, gramy na nim już prawie 3 lata. Jak na razie bez awaryjnie (a zagrał już naprawdę wiele imprez w salach i w plenerach) nie ukrywam że przyzwyczaiłem się do jego brzmienia które jest naprawdę na wysokim poziomie. Chodź testowane tutaj miksery są w tych cenach bardzo dobre i nie trzeba szukać nic więcej zaspokoją każdego użytkownika.

    Jeżeli chodzi zatem o jakość wykonania (użyte materiały, wygląda, estetyka) jak widzimy Allen wydaję się najstabilniejszy, na drugiej pozycji Mackie, Soundcraft i Yamaha

    1) Allen&Heath ZED 12FX
    2) Mackie PRO FX12, Soundcraft EFX8 oraz YAMAHA MG124CX
    3) Behringer EuroRack UB1832FX PRO

    Oceniając Brzmienie. Zdecydowanie Allen i Mackie zabrzmią najlepszej. Soundcraft spełni swoje zadanie :) natomiast Yamaha i Behringer nie jest źle ale trzeba to dobrze ustawić.

    1) Allen&Heath ZED 12FX oraz Mackie PRO FX12
    2) Soundcraft EFX8
    3) YAMAHA MG124CX, Behringer EuroRack UB1832FX PRO

    Funkcjonalność, oferowane przez producenta w dany modelu ilość funkcji. Bez wahania Behringer oferuje nam najwięcej funkcji i możliwości w tym przedziale cenowym. Później Mackie, Yamaha no i na końcu najprostszy Soundcraft.

    1) Behringer EuroRack UB1832FX PRO
    2) Mackie PRO FX12, YAMAHA MG124CX
    3) Soundcraft EFX8

    Jakość wbudowanego efektu. Tu można by było debatować, uznajmy iż każdy użytkownik znajdzie w konsoli coś dla siebie. Chodź naszym zdaniem najlepszej jakości efekt ma Allen, Mackie oraz Soundcraft. Niestety musimy stwierdzić że Yamaha w tym teście pod względem efektów zajmie ostatnie miejsce.

    Jeżeli sam potrzebował bym mikser i musiał go kupić zdecydowanie wybrał bym Mackiego, oferuję świetne brzmienie za nie całe 1300zł lub droższego Allena ZED 12FX

    Jeżeli ktoś potrzebował by zewnętrznego efektu, a wbudowane by mu nie odpowiadały, możemy zaproponować chyba najbardziej znany efekt LEXICON MX200 podwójny procesor na naprawdę dużych możliwościach za rozsądne pieniądze ok.800zł i bardzo łatwy w obsłudze. Lub troszkę lepszy T.C. ELECTRONIC M350 cena ok. 900zł Zapewniam iż jakość efektów z wyżej wymienionych urządzeń jest na wysokim poziomie. Miałem doświadczenie z jednym i drugim produktem i jestem zadowolony. Na dzień dzisiejszy na naszym wyposażeniu mamy T.C. Electronic M-ONE cena ok. 2200zł ale to już wydaje mi się najwyższa półka jeżeli chodzi o zespoły na wesela, zabawy i bankiety. Więcej szkoda inwestować, sprzęt Riderowy o wspaniałych walorach akustycznych.

    Mam na dzieje że komuś nasz test pomoże w wyborze. Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania proszę pisać. Chętnie na nie odpowiem. Zachęcam też do wklejania zdjęć swoich mikserów oraz opisywania własnych opinii na temat konsoli :) stwórzmy post poświęcony właśnie tego typu urządzeniom na pewno się przyda.

    W takim razie zapraszam i pozdrawiam muzycznie.

    0 7
  • #2 12 Mar 2011 11:46
    alojzy7719
    Poziom 35  

    W pełni się zgadzam z oceną miksera Allen&Heath ZED 12FX. W zeszłym roku kolega modernizował nagłośnienie i za moją poradą kupił ten mikser.

    0
  • #3 14 Sie 2011 10:16
    jgolin
    Poziom 10  

    Witam
    Z ciekawościa przeczytałem ten post. Mam obecnie problem. Nie wiem jaki kupic mikser do nagłośnienia dużej sceny w plenerze - koncert na kilka tysięcy osób. Mam wiekszego HANIBALA i wiem że to słabe kolumny ale dostałem "w spadku". Zastanawiałem sie nad Yamaha LS-9, ale słyszałem że za te pieniądze można kupić coś lepszego. Prosze o pomoc i zaproponowac mi jaki mikser główny, jaki mikser do odsłuchu, jakie procesory i pozostałe elementy tak aby coś z tego można było wydusić.

    Pozdrawiam

    Janusz

    0
  • #4 14 Sie 2011 18:33
    zespolalex
    Poziom 9  

    Witam Kolego. Jeżeli chodzi o peryferia zainwestuje co najmniej w DBX kompresory, bramki, limiter, crosy i korektory efekt najlepiej np: T.C. ELECTRONIC M-ONE super procesor jeżeli chodzi o mikser front ja zaproponował bym ci MACKIE ONYX 24.4 lub ALLEN&HEATH ZED 428 są to w miarę tanie i dobrze brzmiące stoły które w zupełności na początek starczą. Wiadomo wybór z mikserach jest duży jeden powie ci Soundraft inny Yamahe itp itd oczywiście się zgodzę Soundcraft jak najbardziej ale Yamahe bym sobie odpuścił. Często pracowałem na tych mikserach i bardzo je sobie chwale. Ile masz na wydanie ogólnie?

    0
  • #5 14 Sie 2011 19:52
    sajkamil
    Poziom 14  

    A ja doradzę tylko abyś kupił cyfrowe stoły:)

    0
  • #6 14 Sie 2011 21:48
    jgolin
    Poziom 10  

    ma mikser do frontu moge wydać ok. 30000-40000 zł. Nie wiem jaki mikser na odłuchy. Na pozostałe klocki mam tez ok. 30000. Chciałbym aby to dobrze w miare zagrało

    0
  • #7 15 Sie 2011 07:17
    jgolin
    Poziom 10  

    Szanowni koledzy, chodzi mi o konkretne propozycje poszczególnych elementów, nie dla tego że mam lenia, ale dlatego że wolę poradę kogoś doświadczonego. Nie chcę wywalić kasę w błoto. Prosze o pomoc. Tak jak pisałem wyżej, trochę kasy mam na ten cel. Nie chcę aby ta zabawa była na poziomie szkolnej imprezy klasowej.

    Pozdrawiam

    0
  • #8 15 Sie 2011 11:47
    amelx
    Poziom 16  

    Napisałem Tobie meila .. Zapewne doradzą .

    0
  Szukaj w 5mln produktów