Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Smarowanie mechanizmu opuszczania ramienia w gramofonie Kenwood KD-990

Bielinka9 12 Mar 2011 01:35 6990 4
  • #1
    Bielinka9
    Level 12  
    Mam pytanko: skąd wziąć bardzo gęsty i lepki smar opóźniający do nasmarowania mechanizmu opuszczania ramienia w gramofonie? Szukam i szukam ale nic sensownego jak do tej pory się nie dowiedziałem. Przypuszczam, że pasował by też smar od tłumika otwierania kieszeni kaset magnetofonowych.
    Drugie pytanie dotyczy bezpośrednio gramofonu Kenwood KD-990. Załóżmy, że już mam taki smar - które części i jak należy nim wysmarować aby całość działała kulturalnie? Jak na razie ramię odskakuje z całej siły i całej siły opada na płytę.
    Wklejam zdjęcie tego mechanizmu.

    Smarowanie mechanizmu opuszczania ramienia w gramofonie Kenwood KD-990

    (za zgodą autora z serwisu www.audiostereo.pl)

    Proszę poprawić temat postu. Regulamin pkt. 11.
    GM
  • Helpful post
    #2
    Grzegorz Markowski
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na forum, z którego pochodzi to zdjęcie, poruszano temat doboru smaru do tłumika windy ramienia.
    Myślę, że można zastosować smar z tłumika mechanizmu otwierania kieszeni kasety magnetofonu.
    Smarujesz trzpień windy ramienia, którą wskazałeś strzałką oznaczoną cyfrą 1.

    GM
  • #3
    Bielinka9
    Level 12  
    Do czego jest więc ten cylinder (3) ze sprężyną na końcu trzpienia sprzężonego z rdzeniem solenoidu? Czy ten element nie pełni także roli tłumika i nie powinien być wysmarowany?
  • Helpful post
    #4
    Grzegorz Markowski
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Myślę, że należy przeanalizować działanie tego mechanizmu i porównać konsystencję obecnego smaru na trzpieniu oznaczonym cyfrą 3 z konsystencją standardowego smaru maszynowego.
    Moim zdaniem...
    Przy opuszczaniu ramienia, płytka 2 jest odciągana w dół przez elektromagnes, a ramię swym ciężarem napiera na windę ramienia, której ruch musi zostać stłumiony aby igła nie "łupnęła" o płytę. Po odciągnięciu płytki 2 przez elektromagnes, trzpień 1 zakończony białym "plastikiem" porusza się w dół.
    Przy podnoszeniu ramienia, zanika napięcie zasilające cewkę elektromagnesu i tu objawia się obecność elementu oznaczonego cyfrą 3.
    Po zaniku napięcia, kotwica musi zostać wysunięta z elektromagnesu, a ponieważ nie widzę na zdjęciu innego elementu, który mógłby tego dokonać poza cylindrem 3 i trzpieniem ze sprężyną, zakładam, że to właśnie ten ostatni zespół elementów wysuwa kotwicę i przesuwa płytkę 2 w górę, która napiera na trzpień windy ramienia.
    Aby kotwica elektromagnesu nie "wyskoczyła" gwałtownie z elektromagnesu i ruch ramienia w górę był powolny, zastosowano tłumienie w układzie cylindra 3.
    No chyba, że we wnętrzu elektromagnesu, pomiędzy kotwicą, a podstawą karkasu jest umieszczona sprężyna, która wypycha kotwicę po zaniku napięcia. Wtedy to ona jest elementem napędowym, a cylinder 3 jest tylko tłumikiem.

    GM
  • #5
    Bielinka9
    Level 12  
    Wyczyściłem i wysmarowałem tłumik elektromagnesu oraz trzpień windy smarem z allegro. Jest idealnie. Pozdrawiam