Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF CF 85.450 Automat. CONFIGURATION ERROR (czerwony)

12 Mar 2011 07:15 7591 18
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z błędem w dafie. Po przekładce z anglika pokazał mi się błąd configuration error na czerwono.
    Silnik kręci ale nie pali. Podejrzewam że to wina tego że jest zapowietrzony ale pewien nie jestem. Wyskoczył również czerwony błąd skrzyni.
    Wiecie może co jest przyczyna tych błędów ?
  • Specjalista - DAF Trucks
    Przyczyn moze byc wiele, i na prawde ciezko jest powiedziec co w przypadku przerobki z rightooker'a moze to powodowac.To nie jest usterka, gdzie cos sie zepsulo a wowczas moglbym zasugerowac najczestsze przyczyny; slabe punkty powodujáce conf.error.Cos jest niepodláczone, bádz cos jest nieprawidlowo podláczone i powoduje blád w CAN network, czyli masz na desce to, co masz.Musisz podláczyc komputer, zrobic : 1.CAN message test;
    2. sprawdzic VIC (lub VIC-2) na bledy;
    przyczyn, ktore moga to powodowac jest cala litania, musisz wiedziec co konkretnie to powoduje, a nie zgadywac, bo pasterka cie zastanie, a ty dalej bedziesz probowac nie majác pojécia co jest grane.
    Jak masz np. kolatanie serca, to sprawdzasz to przez sprawdzenia wzroku, skory na glowie, dziur w zebach, czy idziesz zrobic EKG?
    ponadto dodam, iż zapowietrzenie systemu paliwowego nie powoduje configuration error lecz co najwyżej engine warning, natomiast configuration error powoduje brak startu.
    Powiem tak: sprawdź obydwa przekaźniki zapłonu (G015 i G126) oraz WSZYSTKIE bezpieczniki, nie bagatelizuj jakichkolwiek bezpieczników brakujących, a pozornie nie mających nic wspólnego z silnikiem.
  • Poziom 14  
    Mi to wygląda na nie spójność sterowników.
  • Poziom 10  
    krisbrumm ty pracujesz w anglii i z tego co piszesz to duzo masz po godzinach breakdown czy to robisz w daf ITS 24/7 mozesz zdradzic jak wam placa za ten system i jak czesto jestes ujety na rosterze
  • Specjalista - DAF Trucks
    Tak, robie ITS-y.to jest troche skomplikowana procedura.jezeli chodzi o polskie ciezarowki, ktore ulegná awarii poza granicami Polski i kozystaja z pomocy przez ITS, to majá troche gorszá sytuacje niz np. niemiecka ciezarowka.dzieje sie tak, gdyz gosciu ktory w Eindhoven pracuje w ITS-ie i zajmuje sie awariami polskich ciezarowek w Wlk.brytanii, jest nieporozumieniem.Nie potrafi dobrze przetlumaczyc czesto podstawowych informacji jak miejsce awarii, co sie dzieje, a my potem szukamy takiego przez godzine, bo adres jaki podal np. nie istnieje.
    ITS, po otrzymaniu zgloszenia, przekierowuje zlecenie do brytyjskiego DAFaid-u, ktory tylko zajmuje sie koordynacjá aut marki daf, ktore majá awarie na terenie wielkiej brytanii.DAFaid w godzinach pracy servisu dzwoni do servisu i daje zlecenie na dotarcie do zdefektowanej ciezarowki i naprawe jej.Jesli jest to po godzinach pracy servisu (np. w nocy), to - jesli w dany dzien to ja mam dyzur "pod telefonem"- dzwoniá do mnie na komorke i przekazujá szczegoly awarii do mnie.Oczywiscie nie jestem przez calá noc w servisie, tylko normalnie w domu, tyle tylko, ze do domu po pracy wracam sluzbowym vanem z podstawowymi czesciami i narzédziami , oraz z telefonem sluzbowym, na ktory to dafaid wlasnie moze zadzwonic.I tak pod telefonem jestem do rana, kiedy ide do pracy.Albo przez caly weekend- do poniedzialku do 7 rano jestem na telefon.
    A co do platnosci za on-call, to moja firma mi placi; nie DAFaid czy ITS.Za samo czuwanie, bez wzgledu na to czy jest wezwanie czy nie, placá ustalona stawke, ponadto w przypadku wezwania placá mi extra za sam fakt wezwania (ustalona stawké) + placá podwojná stawké godzinowá, w zaleznoci ile czasu spedzilem na dafaidzie(liczony od momentu wyjscia do momentu powrotu do domu).
    generalnie to oplaca sie brac DAFaid-y - gdyby sie nie oplacalo, to angole by nie brali dyzurów, czyz nie?
    Teraz jest generalnie cisza, jedno-dwa wezwania na noc.Kiedys przed credit crunch pare lat temu, normalká bylo miec 6 i wiecej wezwan w czasie dyzuru.
    DAFaid robi i brytyjskie ciezarowki i ITS-y, bez wzgledu na narodowosc.Wszystko co na drodze popsuje sie i ma napis DAF na masce, trafia jako zgloszenie do DAFaidu.Bylem nieraz w call centre DAFaidu, znam osobiscie ich operatorow.Tak sie sklada, ze call centre jest niedaleko mojego servisu, w Bescott.Wyobraz sobie duuuzá sale, pelno komputerow ze stolikami, a przy nich zawsze jakies 15 osob ze sluchawkami na uszach.Oni wszyscy zawsze sa w czasie jakiejs konwersacji telefonicznej.Czy to z mechanikiem, czy z kierowcá-przyjmujá zgloszenie, czy to z jakims home dealerem, kims z ITS-u, itd, itd.Pogotowie ratunkowe w Warszawie to jest sypialnia w porownaniu z tym, co jest w centrali DAFaidu.naprawde robi wrazenie.Mialem szkolenie z zakresu procedur DAFaidu, stád tam bylem, sluchalem tych wszystkich rozmow operatorow.Ponadto corka jednej z operatorek telefonicznych to jest moja secret lover i wiem od niej, jak to wszystko wygláda "od srodka"

    Z resztá sprawdz link na Facebook'u:
    http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=33621773977
  • Poziom 10  
    dzieki krisbrumm rzeczowy jestes facet u nas teraz szef wzial te ITS placi strasznie 100 euro za czuwanie od piatku do piatku plus kazdy wyjazd 150% za godzine dziadostwo straszne polowe z tego taxman zabierze . Caly tydzien spisz z telefonem nawet na dluzszy spacer nie pojdziesz .Dobrze ze co 5 tygodni
  • Specjalista - DAF Trucks
    o czemu to masz nie iść na dłuższy spacer? Przecież masz godzinę na dotarcie do auta? to co, nie wyrobisz się? Ja normalnie żyję mając dafaid, normalnie zakupy robię, idę gdzie chcę, bez paniki.Jedyna niedogodność to jest to, że nawet browca strzelić nie można i zawsze trzeba mieć przy sobie albo gdzieś w zasięgu ten telefon oraz PDA.Mając DAFaid nawet na imprezy chodziłem, sylwestry, itd.W razie wezwania zawsze miałem drugie ubranie +kombinezon w vanie.
    Idzie się przyzwyczaić.Z jednej strony to jak mam wezwanie to nawet dobrze, bo mam oryginalny pretekst żeby wyjść z domu, a jak szybko uwinę się z DAFaidem, to i do którejś kochanicy wpadnę zerżnąć jej tyłek:D
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    krisbrumm padlem ze smiechu :D pozdr
  • Poziom 9  
    Witam ponownie. Udało mi się zlikwidować prawie wszystkie błędy, został tylko ten konfiguracji. Auto pali jeździ, jedynie został ten błąd konfiguracji. Był fachowiec z komputerem stwierdzil tylko ze on nie wie co może być przyczyną błędu. Chciałem Was zapytać drodzy forumowicze czy ten błąd może być spowodowany rozpięciem instalacji.
  • Poziom 14  
    Sterowniki wszystkie pochodzą z tego auta czy coś było podmienione?
  • Poziom 21  
    Niestety wizyta "kasowacza błędów" bez pożytku. Do mnie też to nie dociera:) ale cóż pozostaje się cieszyć że konkurencja coraz słabsza... Właścicielom aut z awarią pozostaje tylko współczuć.
  • Poziom 9  
    wszystkie sterowniki pozostały oryginalne. Wszystko na 100% podłączone tak jak było, (żadne kostki nie mogły być zamienione bo każda była opisana).
    Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale ten sam problem wyskoczył w drugim aucie po przekładce i tylko ten jeden błąd.
    Bezpieczniki i przekaźniki wszystkie sprawdzone.
  • Poziom 10  
    wedlug mnie to sprawdz czy wszystkie sterowniki maja ten sam numer podwozia a wiec VIC, UPEC albo DMCI, Immobilizer,Astronic i BBM jak nie przeprogramuj potrzebujesz Davie sprawdz tylko te na error information bo pisales ze to anglik
  • Poziom 21  
    Panowie, proponuje się cofnąć do początku tematu i przeczytać jeszcze raz post Krisbrumma. Potrzebna jest diagnostyka komputerowa.
  • Specjalista - DAF Trucks
    cas50 napisał:
    wedlug mnie to sprawdz czy wszystkie sterowniki maja ten sam numer podwozia a wiec VIC, UPEC albo DMCI, Immobilizer,Astronic i BBM jak nie przeprogramuj potrzebujesz Davie sprawdz tylko te na error information bo pisales ze to anglik


    Jezyk, w jakim davie podaje błędy (np. angielski) nie jest językiem w jakim ECU wyrzuca błędy, tylko na jaki język jest ustawiony DAVIE.Wszystko jedno skąd jest cięzarówka, może być nawet z Chin, ale DAVIE będzie ci wyświetlał w takim języku, w jakim jest ustawiony.Tak jak telefon komórkowy, który ma w menu polski język, choć przywieziony jest z Hiszpanii.
    Configuration Error jest generowany przez VIC, który jest niejako interfacem większości magistrali CAN, tzn. do VIC-a zbiegają się większość ważniejszych CAN networks (V-CAN 1, V-CAN 2, I-CAN, D-CAN).Jeżeli widzi w którejś błąd, to m.in. wyrzuca ten Config. error.
    Ale z tego co widzę, magik z kompem nic nie potrafił znaleźć w VIC-u.W takim razie trzeba zrobić CAN message test oraz CAN connection status test.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    a nie jest czasem tak ze trzeba przeprogramowac jakis sterownik pojazdu z uwagi na to ze pojazd z RHD stal sie LHD?? tak jak np w Actrosie tylne swiatlo przeciwmgielne w RHD jest po prawej stronie a w LHD po lewej?? tylko zastanawiam sie skad VIC "wiedzialby" ze kierowca z pasazerem zamienili sie miejscami
  • Specjalista - DAF Trucks
    nie ma roznicy, czy to jest left czy right tooker, oprogramowanie w VIC-u nie zalezy od tego, gdzie jest kierownica.Ponadto w DAfie swiatlo przeciwmgielne jest w obydwu lampach tylnych.
    Mamy tu ewidentnie do czynienia z bledem ludzkim polegajácym na niepodláczeniu lub podláczeniu niezgodnym z pragmatyká ingerencji w magistrale CAN.ECU i softy nie maja tu nic do czynienia.