Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Japonia wybuch w elektrowni.

moddyy 20 Mar 2011 00:55 49663 425
Computer Controls
    SP8JZ
    Level 33  
    forestx widzę, że kombinujesz zrobić coś na zasadzie klimatyzacji. W sumie tak sobie myślę w którym miejscu mogła wystąpiłć awaria, największe ciśnienie występuje w przewodach parowych na weejściu turbiny i tutaj pewnie rozwaliło przewodu. Obieg wtórny czyli masz na myśli pewnie chłodnice skraplacza, nie znam się aż tak na reaktorach (niby ten bwr jest prosty jak konstrukcja cepa), ale w fukushima daiichi nie widzę kominów chłodzących turbiny. Pewnie to ciepło oddawane jest do morza. Myślę, że nikt nie będzie się teraz bawił w odzyskiwanie tego odprowadzonego ciepła do napędzania siłowni. Tylko ciekawi mnie w jakim stanie jest teraz rozwalona instalacja/zawory itp.

Na stronie TVN24 napisali, że rozwaliło wszystkie pięć obiegów chłodzących w jednostce nr. 1 szkoda, że nie wkleiłem tutaj cytatu, bo teraz siedzę od godziny i jakimś dziwnym trafem nie mogę znaleźć tej strony.

Interesuje mnie ten tajemniczy log w raportach JAIF "In Service -> Shutdown" - co to może znaczyć ? W fukushima daini w tych samych rubrykach widnieje "In Service -> Automatic Shutdown". Fakt, faktem shutdown to pojęcie jednoznaczne, czyli defacto problem stanowi jedynie ciepło powyłączeniowe i ewentualny wyciek z rozwalonej instalacji (?).
  • Computer Controls
    Krzysztof Kamienski
    Level 43