Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia: Masa i +12 - brac z budy i zlacza? Niedomkniete drzwi z lampki? AMT pyt

12 Mar 2011 15:38 2855 7
  • Poziom 20  
    Witam, 3 rozne pytania :)

    1 ---------------------------------------------

    Octavia 1 generacji. Pod kierownica mamy duze, masywne zlacze srubowe do ktorego dochodza grube kable pewnie wprost z akumulatora. Oznaczenia to np "30" i jest tam stale masa (na zlaczu obok +12 po stacyjce, chyba 75X). Na slupku, przy piecie kierowcy, jest zlacze srubowe z ktorego fabrycznie ida dwie brazowe masy z karoserii.

    Czy alarm mozna podlaczyc pod to "30" ze stalym plusem wprost z aku (solidne, grube kable) a mase brac ze zlacza na karoserii (tam gdzie mase bierze fabryczna instalacja np do drzwi to idzie). Czy to bedzie zgodne ze sztuka?

    Wiem ze niektorzy zalecaja zasilanie wprost z akumulatora ALE to wymaga odemnie ciagniecia dodatkowych kabli, ryzyko ze sie gdzies przetra itd, nie sa solidne (jak to od alarmu, dosc cienkie). A tu mam wszystko obok...

    2 ---------------------------------

    Czy przy wykorzystaniu jedynie obwodu lampki wnetrza, ewentualnie podpiecie sie pod modul hella pod kierownica, moge uzyskac alarmowanie o nie domknietych drzwiach przy uzbrajaniu alarmu amt super forteca? Lampka nie gasnie sama gdy wychodzac zatrzasne drzwi, gasnie dopiero po jakims czasie (albo jak zamkne drzwi z kluczyka to od razu, natychmiast). Czy nie bedzie to przeszkadzac w informowaniu mnie o nie domknietych drzwiach albo klapie bagaznika (w module hella jest tez kabelek na ktorym pojawia sie masa przy otwartej klapie z tylu).

    Chce uniknac rozbebeszania wszystkich 4 drzwi i podlaczania sie pod oryginalna krancowke zamontowana przy zamku drzwi (tam gdzie ucho od karoseri lapane jest przez zamek, jak wiecie vw wbudowal w to mikroswitch). Nie chce tez montowac dodatkowej krancowki w bagazniku czy ciagnac przewod od oswietlenia bagaznika jesli to zbedne... dodam ze juz mam wyciagniete sygnaly z zamka "zamknij/otworz" i przeciagniete do kabiny, rozbieranie drzwi to **** robota.

    Jednym slowem czy spod deski rozdzielczej octavii wyciagne sobie sygnaly by alarm takze informowal o nie domknieciu drzwi? Wiem ze sie da podlaczyc do lampki by wyzwalal sie alarm po otwarciu drzwi i jej zapaleniu ale czy wystarcza by system rowniez dal sygnal ze jakies drzwi czy tylnia klapa nie sa zamkniete poprawnie...

    3 -----------------------------------

    AMT super forteca (E20, z zeszlego roku) ma funkcje sterowania dodakowym kanlem, chce to podlaczyc do silownika ktory bedzie odblokowywal mi tylnia klape w octavia (by nie trzeba bylo naciskac klamki, czasami ciezko chodzi) a tylko podniec klape wygodnie.
    W instrukcji to kanal dodatkowy, tj jego aktywacja, rozbraja rowniez alarm co jest tu porzadane, otwieram klape to alarm musi sie wylaczyc bo inaczej zacznie wyc! Jednak w moim zestawie testowym "na biurku" nie widze tego efektu :( Owszem kanal dodatkowy na 1sek sie wlacza ale diodaLED miga jak durna, alarm nadal czuwa i np czujnik ruchu wyzwoli mi alarm przy podnoszeniu klapy :/
    Instrukcja klamie czy alarm jest do dup... ?

    ------------------------------------
    dzieki!
  • Poziom 43  
    Złącze 30 to nie masa ale stały plus, możesz z tych zacisków zasilić alarm. Możesz podpiąć się pod lampkę tylko ustaw zwłokę w alarmie. Możesz wykorzystać kanał dodatkowy do otwarcia kufra, alarm mrugając szybko, nie kłamie
  • Poziom 20  
    milejow napisał:
    Możesz wykorzystać kanał dodatkowy do otwarcia kufra, alarm mrugając szybko, nie kłamie


    jesli napisalem 30=plus to chyba na kacu ale raczej zle zrozumiales, tam sa plusy i kable czerwone (ale masa jakas tez jest, na dole opis diesel, niebieski gruby kabel lecz ja mam benzyniaka ale nie wazne, masa jest na zlaczu przy drzwiach).

    Co masz na mysli - cytuje wyzej. Co mruga szybko? Wg mnie alarm sie nie rozbrajal po aktywacji kanalu dodatkowego :-( Sterowal nim ale bez rozbrojenia systemu alarmu... czuwal nadal gnojek.

    Dodatkowo mam pilot z 4 przyciskami, jeden w ogole do niczego nie sluzy chyba... mozna dokupic jakis bajer z AMT np by nim otwierac domofon ???
  • Poziom 43  
    To pisz, nie to co masz na myśli tylko zrozumiale dla wszystkich. Dobry alarm po otwarciu kufra czeka na ponowne zamkniecie i się uzbraja, jak jest z nim-nie pamiętam (pisałeś o szybko migającej diodzie, tak zachowuje się uzbrojony alarm czekając na zamkniecie kufra)
  • Poziom 20  
    milejow napisał:
    To pisz, nie to co masz na myśli tylko zrozumiale dla wszystkich. Dobry alarm po otwarciu kufra czeka na ponowne zamkniecie i się uzbraja, jak jest z nim-nie pamiętam (pisałeś o szybko migającej diodzie, tak zachowuje się uzbrojony alarm czekając na zamkniecie kufra)


    fakt, mea culpa - napisalem ze na "30" jest masa, jest tam plus oczywiscie!

    Jutro jeszcze raz sprawdze ten alarm czy faktycznie sie rozbraja na kanale dodatkowym (a musi wylaczyc wszystkie czujniki... ruchu, wstrzasowe i drzwi tez bo alarm nie rozroznia klapy od drzwi, jeden obwod). Pamietam ze mi wlaczal alarm podczas symulacji "na stole", wrrrrrr.

    Szkoda ze to wyjscie dodatkowe nie jest programowalne :/ w lecie z pilota moglbym opuszczac szyby przez modul komfortu by wchlodzic wnetrze a tak przez 1sekunde nic nie zrobie :)
  • Poziom 41  
    Podłączenie pod lampkę spowoduje ze nie będzie ponownego uzbrajania.
  • Poziom 20  
    dzieki, faktycznie jak sie otwiera drzwi to zapala sie lampka pomimo tego ze fizycznie drzwi nie uchylilem (tylko centralny sie odblokowal). Wiec alarm pomysli ze drzwi otwarlem i sie nie uzbroi...

    A czy super forteca nie moze uzbrajac sie sama i tylko czujniki ruchu by kasowaly dozbrajanie? Chyba nie... Widze to tak ze dopiero czujka ruchu kasowalaby dozbrajanie, nie same drzwi (otwarcie skrzydla).


    Ale najwazniejsze pytanie
    - co za ta super fortecą, robie kolejny test "na biurku" i cholera jedna po uzyciu kanalu dodatkowego NIE rozbraja sie :-( A tak wg instrukcji byc powinno - kanal dodatkowy rozbraja alarm. Obecnie przy wlaczonym czuwaniu, alarm aktywny, uzycie drugiego kanalu owszem go wlacza ale podanie masy "od krancowek" na alarm wszczyna alarm :-( Tego sie nie da zastosowac do silownika tylnej klapy. Co za badziewie czy cos zle ustawilem? (choc nie widze takich opcji).
    Z moich badan wyszlo ze alarm nie rozpocznie sie gdy pobudze np linie krancowek drzwi _w czasie dzialania 2 kanalu_ a wiec mam jakas 1sekunde na podniesienie klapy od momentu zadzialania 2 kanalu, to jakis absurd... czy ktos miala taki problem?

    Prosze o pomoc z tym ostatnim punktem!
  • Poziom 20  
    Ok dostałem odpowiedź od AMT na moje "nawazniejsze pytanie":

    "Starsze wesrsje tak mialy
    Teraz najpierw trzeba rozbrojic alarm a dopiero pozniej otworzyc bagaznik"

    Takze instrukcja swoje a zycie swoje, trzeba rozbrajac normalnie a pozniej mozna sobie kanal dodatkowy wlaczyc... ;|

    ---------

    A czy jest taki alarm, bracia mila, który ma dodatkowy kanał np dla klapę tylnią, i ten kanał (jego użycie) dezaktywuje alarm ale alarm zacznie znów pracować po zamknięciu klapy? Niby takie to proste i logiczne, alarm w środku to kilka elementów dyskretnych (R, C, Diody itd) i jeden głupi procesorek za 3zł (a może i mniej), liczą za to nie mało a alarm nie ma takich funkcji jak to rozbrajanie z kanału dodatkowego i ponowna aktywacja np po zamknięciu klapy (czyli alarm musiałby mieć dodatkowe wejście na krańcówki, nie wspólne z drzwiami jak to jest zwykle)....