Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

E-bow, kłopot z układem. Inne buzzery. Co znaczy buzzer 8 Ohm? Przegrzane?

12 Mar 2011 21:01 4286 8
  • Poziom 9  
    Witam,
    Pierwszy post, pierwszy samodzielnie wykonany układ.
    Chcę uprzedzić iż jestem totalnym laikiem.

Na temat e-bow było już kilka razy, nigdy nic sam nie montowałem, postanowiłem zacząć. Wydrukowawszy schemat z (Link, wczoraj pojechałem do sklepu elektronicznego i w sumie kupiłem co trzeba. Nie znam niemieckiego, tak więc liczył się dla mnie schemat. No i tak: 2 x kondensator 10mF (tutaj z wydruku sprzedawczyni wywnioskowała iż mF widoczne na schemacie to megafarad, ktoś w sklepie odezwał się iż chodzi o mikro zapewne, stąd moja decyzja o kupieniu 2 x 10uF), 1 x 220mF 16V (ten sam dylemat), 1 x LM386, 1 x 47nF (elektrolityczny jak sądzę), 1 x dioda oraz rezystor 10 (?) - kupiłem 10 Omów. Dwa buzzery jak wywnioskowałem z filmu: Link, nie mając takich jak na filmie wyjąłem parę ze starych budzików. Ogólnie sprzedawczyni oznajmiła mi iż nie rozumie za bardzo o co mi chodzi z 8ohm'owym i 50ohm'owym buzzerem. Tak jej powiedziałem jak było na filmie :)

Tak czy inaczej dzisiaj wziąłem się za rozmieszczenie elementów na płytkę, mniejsza o to jak bardzo poplątałem te ścieżki, ważne że raczej wszystko podłączyłem dobrze :)

Tak mniej więcej mi wyszło.

Drugie zdjęcie.

Na koniec wszystkiego podłączyłem baterię i przystawiłem do struny gitary akustycznej. Nic. Zero. Szukając błędu na moje płytce, nic się nie doszukałem. Sprawdziałem multimetrem połączenia, płytki z elementem, przy każdej nóżce każdego elementu. Postanowiłem spróbować jak się to mówi "wziąć do mordy" kable prowadzące do buzzerów celem zobaczenia czy cokolwiek "czuć". I tu zonk, coś tam kopie.