Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pobór prądu Opel corsa 1.2 8V

andrusek1985 12 Mar 2011 21:18 7592 26
  • #1
    andrusek1985
    Level 9  
    Witam... Mam problem a mianowicie, W moim Oplu coś pobiera mi prąd z akumulatora gdyż nowe akumulatory wytrzymywały mi jakieś 2-3tyg, przy wyłączonych podzespołach pobór prądu wynosił 0,45A i o ile sie nie mylę to za dużo, wyłączyłem alarm i centralny, odłączyłem także radio i pobór spadł do 0,15A. Moje pytanie brzmi czy taki pobór prądu może zostać? a jeśli jest nadal za duży to co moge jeszcze sprawdzić i odlączyć? z góry dziękuję za wskazówki.
  • #2
    wojtekryba
    Level 32  
    Do 200 mA jest ok.

    2-3 tyg postoju ?
  • #3
    andrusek1985
    Level 9  
    A może wiesz dlaczego centralny z alarmem tyle prądu pobiera? to świadczy o jego uszkodzeniu czy to normalne?

    Dodano po 1 [minuty]:

    no wlaśnie nie przez te 2-3tyg corsa była cały czas eksploatowana
  • #4
    deniro18
    Level 15  
    Popieram do 200mA wszystko w porzadku i to z podlaczonym radiem alarmem i centralnym. pomysl czy masz zamontowane jakies gadzety w samochodzie, jezeli nie to przesledz na ktory bezpiecznik idzie taki prad i zlokalizujesz urzadzonko ktore "wcina" prad:)
  • #5
    andrusek1985
    Level 9  
    heh kurcze tylko wyjmowałem dzisiaj wszystkie bezpieczniki po kolei i pobór prądu caly czas wskazywał 0,15A wiec pomyślałem że tak musi być ale przeczytałem że zakres poboru prądu musi zawierać sie w przedziale 0,02 do 0,05A a moj ma 0,15A wię trochę jednak poza zakresem jestem i zastanawiam się czy znowu mi nie rozladuje akumulatora
  • #6
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Oczywiście, że rozładujesz. 0,015A to 15mA czyli zegarek, podtrzymanie pamięci radia i ECU, moze troche wiecej z alarmem. U Ciebie jest 150 mA czyli 10 razy więcej. Żarówka w bagażniku lub w skrytce ?
  • #7
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czym, jak mierzysz? I jak odczytujesz? :D
  • #8
    stopi
    Level 28  
    Może po prostu coś powoduje przewodzenie bezpośrednio pomiędzy klemami akumulatora albo po prostu klemą + i metalem samochodu (wilgoć)..? Odłącz klemę - i zmierz rezystancję pomiędzy + a metalem auta (np. silnik).
    Wynika, że twój pobór prądu (150mA) 3-krotnie przekracza jego górną granicę, ale nawet takie 200mA to tak na prawdę niedużo. Teoretycznie powiedzmy mając akumulator o pojemności 60Ah (nie wiem jaki masz, ale zakładam coś k. tego) oznacza to, że prąd 1A możemy pobierać z niego przez 60h (albo prąd 60A przez 1h).

    Z prostego rahchunku 5-krotnie mniejszy prąd 200mA spowoduje rozładowanie po czasie 5-krotnie dłuższym, czyli 300h (w przybliżeniu), czyli przy takim poborze prądu powinien wytrzymać ci ok. 12 dni. Na pewno dobrze wszystko mierzysz? To na pewno jest 0,15A czyli 150mA?
  • #9
    artur3554
    Level 13  
    Witam kolego jeśli możesz to na próbę odłącz alternator i sprawdź czy pobór się zmniejszył.
  • #10
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Stopi_ i co zmierzy?? Jaką rezystancję ? Przy wyłączonych odbiornikach, zasilane jest tylko to, co pisałem powyżej, a jak zmierzysz rezystancje wejściową np. zegarka elektronicznego? lub ECU ? w linii zasilania :D
  • #11
    stopi
    Level 28  
    Jakim miernikiem to mierzysz i jak masz ustawione zakresy? Zmierz rezystancję pomiędzy klemą akumulatora + (podłączoną do niego), a masą pojazdu, klemę - odłącz.
  • #12
    andrusek1985
    Level 9  
    Mój pomiar wyglądał następująco... zdjąłem kleme z bieguna "-" i szeregowo między kleme a biegun połączyłem miernik (jeśli to pomoże to miernik ma symbol DT9205A) ustawiłem zakres na Ampery w pozycję 20A. po zmierzeniu pobór prądu wynosił 0,49A. odłączyłem centralny zamek poprzez wyjęcie bezpiecznika. miernik nadal ustawiony w zakres 20A wskazał wtedy pobór prądu 0,15A czyli 150mA. zacząłem wyjmować wszystkie bezpieczniki i nic... nadal jest 0.15A.

    Dodano po 2 [minuty]:

    żarówki w skrytce nie ma a w bagażniku nie świeci bo albo jej nie ma albo jest spalona nie sprawdzałem tego jeszcze
  • #13
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Ok, czyli dziesięciokrotnie przekroczony, metoda pomiaru prawidłowa. Po pierwsze, odłącz kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Po drugie, metodą wyjmowania kolejnych bezpieczników i obserwowania miernika, powinieneś dojść, który obwód ma zawyżony pobór prądu. Może to być upływ kondensatora elektrolitycznego na wejściu zasilania radia, zegarka, nawet ECU itp.
  • #14
    andrusek1985
    Level 9  
    a jeszcze jedno pytanko... Okazuje sie że po wyjęciu bezpiecznika od centralnego centralny oczywiście nie działa ale nadal mogę włączyć alarm z kluczyka, czyli go nie rozłaczyłem? Alarm nadal jest gdzieś podłączony? gdy włącze alarm z kluczyka i otworze drzwi z kluczyka to normalnie syrena się drze jak wyłączyć ten alarm i czy to on może faktycznie pobiera mi te 150mA?
  • #15
    emeryt2
    Level 42  
    Ludzie , nie piszcie głupot , 150 mA to napewno 3 krotnie za duży pobór prądu , 0,45 A to bardzo dużo. Nic nie pomogą wzory i równania , tylko sprawdzenie gałęźi która zżera prąd - wyciągając pojedynczy bezpieczniki.
  • #16
    andrusek1985
    Level 9  
    no ok zgadzam się z tą opinią ale co w przypadku gdy wyjmowałem wszystkie bezpieczniki po kolei i nic to nie dało nadal pobór prądu to 0,15A
  • #18
    kwok
    Level 39  
    został pewnie jeszcze alarm podłączony do + prosto z aku i ma własne bezpieczniki schowane gdzieś blisko puszki alarmu która z kolei jest schowana.... no właśnie gdzie? Proponuję rozebrać tapicerkę nad nogami kierowcy i tam poszukać

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrusek1985 wrote:
    przy wyłączonych podzespołach pobór prądu wynosił 0,45A i o ile sie nie mylę to za dużo, wyłączyłem alarm i centralny, odłączyłem także radio i pobór spadł do 0,15A.

    szukaj w centralnym albo w radiu - po odłączeniu (tylko nie wiadomo czego konkretnie) pobór mocno spadł
  • #19
    andrusek1985
    Level 9  
    po odłączeniu centralnego tak zleciał
  • #21
    andrusek1985
    Level 9  
    z biedronki???? eeeeeee myślalem że z plastiku i metalu :D. a swoją drogą to ciekawe skąd on jest? mam ten samochód od niedawna więc za bardzo nie wiem kto i jak go zakładał. Póki co szukam dalej rozwiazania gdzie by tu uszczknąć te 100mA
  • #22
    stopi
    Level 28  
    A nie wpadło ci czasem cos do gniazda zapalniczki..? Mój kolega kiedyś tak się naszukał przczyn rozładowania akumulatora. Oczywiście teraz jadę trochę po bandzie.

    Co do tego radio - nie masz tam żadnych wzmacniaczy? Może z tym radio powiązany jest jakiś wzmak czy coś. No i jak koledzy poradzili - szukaj też w alarmie.
  • #23
    andrusek1985
    Level 9  
    nie w radio nic nie ma żadnych bajerów... dziś rozłączyłem cały alarm, gniazdo zapalniczki jest ok z bagażnika wyjąłem żarówke która i tak była spalona a prąd dalej mi coś pobiera i to nawet większy bo 0,45A. doszedł kolejny problem nie działa mi dmuchawa teraz... już prawie wszystko odlączone a prąd dalej jest pobierany o wartości 0.45A

    Dodano po 2 [minuty]:

    zamiast sie zmniejszyć z 0.15A które mi się udału uzyskać w sobote to niestety po odlączeniu kilku kolejnych rzeczy znowu prąd wzrósł do 0.45A został mi tylko Alternator do sprawdzenia
  • #24
    andrusek1985
    Level 9  
    no cóż po sprawdzeniu dochodze do wniosku że... To nie alarm nie centralny nie radio nie żarówki w schowku i bagażniku. Miernik a nawet mierniki bo sprawdzałem dwoma wskazują pobór prądu 0.45A. Jeśli maccie jakieś inne pomysły to proszę piszcie.
  • #26
    samaell76
    Level 2  
    Witam serdecznie . mam taki problemik zdechł aku w korsiaku wymieniłem na nowy przez kilka dni było ok ale , w wczoraj stwierdziłem ze wyświetlacz w autku cały czas działa i radio jest w czuwaniu wcześniej miałem radyjko to właśnie w innym aucie i po wyjęciu kluczyka gasło całkowicie teraz pokazuje zegar , co doprowadza do rozładowania akumulatora. C można zrobić zęby całkowicie odcinać prąd od akumulatora .??? Powinna robić to stacyjka prawda.????
  • #27
    andrusek1985
    Level 9  
    Alternator sprawdziłem i nadal jest pobór prądu 0,45A z tym ze temperatura otoczenia poszła do góry i ostatnio corsa moja stała trzy dni nie palona i odpaliła bez problemu. Wiec teraz już kompletnie zglupiałem co jej jest... dzieki wszystkim za porady sprawdze jeszcze jedną rzecz i dam znac na forum czy coś sie zmieniło

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kolego samaell76 prawdopodobnie radyjko jest żle podłaczone a jeśli chodzi o zegar to nie wiem co ci doradzić być może też jest tam jakis problem z podłaczeniem moze zegar ma podłączenie które omija stacyjkę