Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pobór prądu Opel corsa 1.2 8V

12 Mar 2011 21:18 6461 26
  • Poziom 9  
    Witam... Mam problem a mianowicie, W moim Oplu coś pobiera mi prąd z akumulatora gdyż nowe akumulatory wytrzymywały mi jakieś 2-3tyg, przy wyłączonych podzespołach pobór prądu wynosił 0,45A i o ile sie nie mylę to za dużo, wyłączyłem alarm i centralny, odłączyłem także radio i pobór spadł do 0,15A. Moje pytanie brzmi czy taki pobór prądu może zostać? a jeśli jest nadal za duży to co moge jeszcze sprawdzić i odlączyć? z góry dziękuję za wskazówki.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 32  
    Do 200 mA jest ok.

    2-3 tyg postoju ?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    A może wiesz dlaczego centralny z alarmem tyle prądu pobiera? to świadczy o jego uszkodzeniu czy to normalne?

    Dodano po 1 [minuty]:

    no wlaśnie nie przez te 2-3tyg corsa była cały czas eksploatowana
  • Poziom 15  
    Popieram do 200mA wszystko w porzadku i to z podlaczonym radiem alarmem i centralnym. pomysl czy masz zamontowane jakies gadzety w samochodzie, jezeli nie to przesledz na ktory bezpiecznik idzie taki prad i zlokalizujesz urzadzonko ktore "wcina" prad:)
  • Poziom 9  
    heh kurcze tylko wyjmowałem dzisiaj wszystkie bezpieczniki po kolei i pobór prądu caly czas wskazywał 0,15A wiec pomyślałem że tak musi być ale przeczytałem że zakres poboru prądu musi zawierać sie w przedziale 0,02 do 0,05A a moj ma 0,15A wię trochę jednak poza zakresem jestem i zastanawiam się czy znowu mi nie rozladuje akumulatora
  • Poziom 43  
    Oczywiście, że rozładujesz. 0,015A to 15mA czyli zegarek, podtrzymanie pamięci radia i ECU, moze troche wiecej z alarmem. U Ciebie jest 150 mA czyli 10 razy więcej. Żarówka w bagażniku lub w skrytce ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A czym, jak mierzysz? I jak odczytujesz? :D
  • Poziom 28  
    Może po prostu coś powoduje przewodzenie bezpośrednio pomiędzy klemami akumulatora albo po prostu klemą + i metalem samochodu (wilgoć)..? Odłącz klemę - i zmierz rezystancję pomiędzy + a metalem auta (np. silnik).
    Wynika, że twój pobór prądu (150mA) 3-krotnie przekracza jego górną granicę, ale nawet takie 200mA to tak na prawdę niedużo. Teoretycznie powiedzmy mając akumulator o pojemności 60Ah (nie wiem jaki masz, ale zakładam coś k. tego) oznacza to, że prąd 1A możemy pobierać z niego przez 60h (albo prąd 60A przez 1h).

    Z prostego rahchunku 5-krotnie mniejszy prąd 200mA spowoduje rozładowanie po czasie 5-krotnie dłuższym, czyli 300h (w przybliżeniu), czyli przy takim poborze prądu powinien wytrzymać ci ok. 12 dni. Na pewno dobrze wszystko mierzysz? To na pewno jest 0,15A czyli 150mA?
  • Poziom 13  
    Witam kolego jeśli możesz to na próbę odłącz alternator i sprawdź czy pobór się zmniejszył.
  • Poziom 43  
    Stopi_ i co zmierzy?? Jaką rezystancję ? Przy wyłączonych odbiornikach, zasilane jest tylko to, co pisałem powyżej, a jak zmierzysz rezystancje wejściową np. zegarka elektronicznego? lub ECU ? w linii zasilania :D
  • Poziom 28  
    Jakim miernikiem to mierzysz i jak masz ustawione zakresy? Zmierz rezystancję pomiędzy klemą akumulatora + (podłączoną do niego), a masą pojazdu, klemę - odłącz.
  • Poziom 9  
    Mój pomiar wyglądał następująco... zdjąłem kleme z bieguna "-" i szeregowo między kleme a biegun połączyłem miernik (jeśli to pomoże to miernik ma symbol DT9205A) ustawiłem zakres na Ampery w pozycję 20A. po zmierzeniu pobór prądu wynosił 0,49A. odłączyłem centralny zamek poprzez wyjęcie bezpiecznika. miernik nadal ustawiony w zakres 20A wskazał wtedy pobór prądu 0,15A czyli 150mA. zacząłem wyjmować wszystkie bezpieczniki i nic... nadal jest 0.15A.

    Dodano po 2 [minuty]:

    żarówki w skrytce nie ma a w bagażniku nie świeci bo albo jej nie ma albo jest spalona nie sprawdzałem tego jeszcze
  • Poziom 43  
    Ok, czyli dziesięciokrotnie przekroczony, metoda pomiaru prawidłowa. Po pierwsze, odłącz kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Po drugie, metodą wyjmowania kolejnych bezpieczników i obserwowania miernika, powinieneś dojść, który obwód ma zawyżony pobór prądu. Może to być upływ kondensatora elektrolitycznego na wejściu zasilania radia, zegarka, nawet ECU itp.
  • Poziom 9  
    a jeszcze jedno pytanko... Okazuje sie że po wyjęciu bezpiecznika od centralnego centralny oczywiście nie działa ale nadal mogę włączyć alarm z kluczyka, czyli go nie rozłaczyłem? Alarm nadal jest gdzieś podłączony? gdy włącze alarm z kluczyka i otworze drzwi z kluczyka to normalnie syrena się drze jak wyłączyć ten alarm i czy to on może faktycznie pobiera mi te 150mA?
  • Poziom 42  
    Ludzie , nie piszcie głupot , 150 mA to napewno 3 krotnie za duży pobór prądu , 0,45 A to bardzo dużo. Nic nie pomogą wzory i równania , tylko sprawdzenie gałęźi która zżera prąd - wyciągając pojedynczy bezpieczniki.
  • Poziom 9  
    no ok zgadzam się z tą opinią ale co w przypadku gdy wyjmowałem wszystkie bezpieczniki po kolei i nic to nie dało nadal pobór prądu to 0,15A
  • Poziom 39  
    został pewnie jeszcze alarm podłączony do + prosto z aku i ma własne bezpieczniki schowane gdzieś blisko puszki alarmu która z kolei jest schowana.... no właśnie gdzie? Proponuję rozebrać tapicerkę nad nogami kierowcy i tam poszukać

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrusek1985 napisał:
    przy wyłączonych podzespołach pobór prądu wynosił 0,45A i o ile sie nie mylę to za dużo, wyłączyłem alarm i centralny, odłączyłem także radio i pobór spadł do 0,15A.

    szukaj w centralnym albo w radiu - po odłączeniu (tylko nie wiadomo czego konkretnie) pobór mocno spadł
  • Poziom 9  
    po odłączeniu centralnego tak zleciał
  • Poziom 9  
    z biedronki???? eeeeeee myślalem że z plastiku i metalu :D. a swoją drogą to ciekawe skąd on jest? mam ten samochód od niedawna więc za bardzo nie wiem kto i jak go zakładał. Póki co szukam dalej rozwiazania gdzie by tu uszczknąć te 100mA
  • Poziom 28  
    A nie wpadło ci czasem cos do gniazda zapalniczki..? Mój kolega kiedyś tak się naszukał przczyn rozładowania akumulatora. Oczywiście teraz jadę trochę po bandzie.

    Co do tego radio - nie masz tam żadnych wzmacniaczy? Może z tym radio powiązany jest jakiś wzmak czy coś. No i jak koledzy poradzili - szukaj też w alarmie.
  • Poziom 9  
    nie w radio nic nie ma żadnych bajerów... dziś rozłączyłem cały alarm, gniazdo zapalniczki jest ok z bagażnika wyjąłem żarówke która i tak była spalona a prąd dalej mi coś pobiera i to nawet większy bo 0,45A. doszedł kolejny problem nie działa mi dmuchawa teraz... już prawie wszystko odlączone a prąd dalej jest pobierany o wartości 0.45A

    Dodano po 2 [minuty]:

    zamiast sie zmniejszyć z 0.15A które mi się udału uzyskać w sobote to niestety po odlączeniu kilku kolejnych rzeczy znowu prąd wzrósł do 0.45A został mi tylko Alternator do sprawdzenia
  • Poziom 9  
    no cóż po sprawdzeniu dochodze do wniosku że... To nie alarm nie centralny nie radio nie żarówki w schowku i bagażniku. Miernik a nawet mierniki bo sprawdzałem dwoma wskazują pobór prądu 0.45A. Jeśli maccie jakieś inne pomysły to proszę piszcie.
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie . mam taki problemik zdechł aku w korsiaku wymieniłem na nowy przez kilka dni było ok ale , w wczoraj stwierdziłem ze wyświetlacz w autku cały czas działa i radio jest w czuwaniu wcześniej miałem radyjko to właśnie w innym aucie i po wyjęciu kluczyka gasło całkowicie teraz pokazuje zegar , co doprowadza do rozładowania akumulatora. C można zrobić zęby całkowicie odcinać prąd od akumulatora .??? Powinna robić to stacyjka prawda.????
  • Poziom 9  
    Alternator sprawdziłem i nadal jest pobór prądu 0,45A z tym ze temperatura otoczenia poszła do góry i ostatnio corsa moja stała trzy dni nie palona i odpaliła bez problemu. Wiec teraz już kompletnie zglupiałem co jej jest... dzieki wszystkim za porady sprawdze jeszcze jedną rzecz i dam znac na forum czy coś sie zmieniło

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kolego samaell76 prawdopodobnie radyjko jest żle podłaczone a jeśli chodzi o zegar to nie wiem co ci doradzić być może też jest tam jakis problem z podłaczeniem moze zegar ma podłączenie które omija stacyjkę