Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 626 - kończy się reduktor?

rs2580 12 Mar 2011 21:34 1746 4
  • #1
    rs2580
    Level 15  
    Witajcie
    1.)Mam mazdę 626 z silnikiem 2.0 , jest tam instalacja ESGI z reduktorem Tomasetto AT09. Auto paliło mi od zawsze 10l gazu na 100km. Jednak zastanawia mnie jeden fakt. Jak gaz kończył się w butli to auto jechało jakby miało z 10KM więcej.
    Taki sobie wniosek usnułem, że reduktor nie dobrze jest dopasowany do auta bo nie rozpręża gazu do takiego stanu jak należy.
    Teraz go kilka razy przemroziłem bo mi się układ zapowietrza więc rozważam wymianę. Instalacja ma 3 lata.Jaki zatem kupić?

    2.)Ostatnio jeden z wtryskiwaczy nie domykał się (spalanie wzrosło do 15 litrów) więc byłem u gazownika, który porozbierał wszystkie powinieniał uszczelki i wyregulował (chyba punkt pełnego otwarcia wkręcanym zegarem-głębokościomierzem) Auto nie bardzo ma ochotę jechać na gazie. Przełącza się, jedzie jako tako dopóki jest zimne, jak się rozgrzeje to zamula, nie chce się wkręcać na obroty i jest taki efekt że jak puszczam pedał gazu to przyspiesza.
    Próby autoadaptacji (centralka starego typu łącząca się z programem 090) nie udają sie, centralka zbiera dane z benzyny ale po przełączeniu na gaz już nie da się wykonać poleceń jakie program wymaga czyli przyciskać energicznie pedał od 1000 do 3000 obrotów, bo po prostu silnik się nie wkręca na obroty w takim tempie jak należy.
    Czy należy zmienić listwę wtryskiwaczy? (wolę rozwiązania radykalne)
    Była 3-omowa i w sumie byłem z niej zadowolony.Czy powinna być 2 lub 1-omowa?
  • #2
    emu
    Level 16  
    Skoro wcześniej ci jechał lepiej jak się kończył gaz to świadczy o tym że ciśnienie w układzie było zbyt wysokie przy większej ilości gazu w zbiorniku,spróbuj zmniejszyć ciśnienie na reduktorze.W tomasetto jest regulowane mosiężną śrubą na imbus 4 która naciska sprężynę.Wkręcając ją zmniejszasz i odwrotnie.
  • #3
    rs2580
    Level 15  
    Dzięki za podpowiedź. A jak bym chciał zainwestować i zmienić wysłużony już reduktor to kupić dokładnie taki sam czy może jest jakiś nowszy lepszy?

    I drugie moje pytanie pozostało bez odpowiedzi: czy jak bym chciał zmienić listwę to nadal stosować 3-omową czy może 2 lub 1 ?
  • #4
    emu
    Level 16  
    Kup taki sam bo inny to wiąże się z przerabianiem miedzi,wody,wyjścia gazu czy mocowania a listwę to chyba masz Valteka bo piszesz 3,2,1Ω ale z tego co wiem to Valtek ma 4,3i2Ω.Załóż 3Ω albo 2.
  • #5
    rs2580
    Level 15  
    Słuszna racja:)
    A o listwę pytałem bo słyszałem opinię że na 1omowej auto lepiej by jeźdźiło bo to silnik wysokoobrotowy. Ale to tylko jedna opinia.