Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Maszyny i urządzenia górnicze- czego mogę się spodziewać?

12 Mar 2011 23:04 3068 10
  • Poziom 8  
    Witam

W przyszła środę zaczynam prace w serwisie maszyn górniczych (praca pod ziemią przy maszynach) na stanowisku elektryka. Nie mam za dużego doświadczenia gdyż jestem świeżo po szkole i mam tylko pół roku stażu jako elektryk.

Czy ktoś mógłby mi udzielić jakiś informacji odnośnie problemów z którymi mogę mieć do czynienia w tej branży. Jakich instalacji i usterek mogę się spodziewać na dole.
    W internecie ciężko coś znaleźć na temat instalacji górniczych. Firma nazywa się DESIM
    Za wszelkie informacje z góry dziękuje.
    [/b]
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 36  
    Żaden cię nie zostawi na samopas. Urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym rządzą się swoimi prawami i nowo przyjętego najpierw się szkoli i krok po kroku wyjaśnia zasady działania całego sprzętu. Co do usterek to jest ich tysiące, biorąc pod uwagę w jakich warunkach eksploatowane są maszyny.
  • Spec od Falowników
    W kopalniach to chyba występują sieci izolowane IT.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 8  
    Obiło mi się o uszy ,że w kopalni jest instalacja na prąd stały i na 110 wolt, ciekawe.
  • Poziom 36  
    Pewnie że jest instalacja na prąd stały. Nazywa się to trakcja i jak to trakcja służy do zasilania kolei podziemnej.
  • Poziom 8  
    A jeśli chodzi o wyższe napięcia, to też występują, w sensie powyżej 110.
    Instalacje trójfazowe też są na prąd stały? Bo jeśli tak to występują tylko silniki prądu stałego.
  • Poziom 36  
    Trakcje to jedyna instalacja prądu stałego. Kopalnie posiadają sieć IT.
  • Poziom 26  
    Witam.
    Cytat:
    A jeśli chodzi o wyższe napięcia, to też występują, w sensie powyżej 110