Witam, mam pytanie odnośnie reglera w crossie chińskim 250. Na foto (w załączniku) widoczne są kable wychodzące z regulatora napięcia. Proszę o informację co do czego??? który idzie na ładowanie akumulatora, który to masa, a na którym będzie 12V prądu stałego??
Shemat znalazłem( Li Fan 200GY-5) i wygląda to tak: Czerwony (R) do (+) akumulatora , zielony (G) masa, oba żółte (Y i Y) do alternatora (Magneto ). Schemat jest narysowany takim maczkiem, że kłopot z zeskanowaniem (przez lupę odczytywałem)
Pozdrawiam
(postaram się jakoś to zeskanować w miarę czytelnie i wysłać na maila.
W reglerze mam kable wychodzące koloru zielonego, czerwonego, żółtego i różowego. Zielony to zapewne masa, czerwony plus(ale to do ład aku, czy np świateł??), podejrzewam, że żółty wchodzi do regulatora z cewek... Który kabel jest do ładowania akumulatora, a który 12V do podłączenia odbiornika prądu(świateł).??
W tym schemacie (moim) oba żółte podłączone sa do alternatora, czerwony do akumulatora,zielony do masy a swiatła główne(!!!) i inne odbiorniki zasilane sa z AKUMULATORA poprzez stacyjkę, poza pozycyjnymi i awaryjnymi które działają bez. Ja mam inny regulator, nawet wizualnie, bo Ty masz w obudowie metalowej z radiatorem, a ja w obudowie z tworzywa sztucznego i bez. Przykro mi, że nie pomogłem, ale niestety wbrew pozorom, każdy Chińczyk jest inny.
Wiem jak jest z chińczykami. Co chwila jakiś nowy ulepszony model trafia na rynek... Ja akurat mam nówkę diabolini adb-38, ale bratu teraz składam apollo i nie wiem jak z tym prądem zrobić. Aha, mam takie pytanie jeszcze.... Z tej wiązki wychodzi jeden kabelek z bezpiecznikiem. On nadaje się do podpięcia pod akumulator żeby go ładował?? czy on jest do jakiegoś odbiornika prądu(ale z silnika??). Od nowości tam z silnika nie było żadnego odbiornika, jedynie to z akumulatora... Jak podepnę do tego lampę to świeci bardzo mocno... czy ktoś wie od czego jest ten kabel??
Sądzę, że to wyjście na światła główne. Sa dwa rodzaje zasilania świateł drogowych w tych chinolach: bezpośrednio z prądnicy (a'la WFMka ) oraz tak, jak Ci podałem, czyli prądnica - alternator ładuje akumulator poprzez prostownik z wbudowanym regulatorem napięcia, a WSZYSTKO, włącznie ze światłami drogowymi zasilane jest z akumulatora, jak w każdym cywilizowanym pojeździe . Acha, czy ten Twój moto ma cyfrowy wskażnik zapiętego biegu (siedmiosegmentowy LED ?)
Podłącz ten inkryminowany przewód do żarówki 12V/45W i wtedy zmierz napięcie (prąd przemienny oczywiście) i czy masz oryginalnie zamontowane żarówki halogenowe w reflektorze ? Zresztą sporo o tym jest na forum, poczytaj także.