Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd odczytu dysku alt ctrl delete, wczesniej niebieski ekran, brak bootowania

13 Mar 2011 00:24 3635 10
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z laptopem HP NX8220, wszystko rozpoczelo sie od pojawiajacego sie bledu na niebieskim ekranie " driver irql not less or equal...atapi.sys" blad pojawial sie z rozna czestotliwoscia, dodam iz windows xp home edition zostal postawiony na nowo, zaczal pobierac aktualizacje, wydawalo sie ze jest wszystko ok az pobral SP3 nie chce tego laczyc ale blad na nowym systemie zaczal sie pojawiac tak mi sie wydaje z czasem gdy zasysal te latki, a moze tylko mi sie wydaje...ale teraz do rzeczy dzisiaj wyskoczyl niebieski ekran, komputer sie zrestartowal, i wyskoczyl komunikat "blad odczytu danych..." Wchodze do biosu robie testy dysku i ramu wszystko OK, wiec uruchamiam bootowanie z CD, wrzucam plyte instalacyjna, nacisniecie klawisza spowoduje rozruch z cd - naciskam czarny ekran dziekuje ! prosze o pomoc, naczytalem sie ze glowa mala, najpierw o bledzie z niebieskiego ekranu, nastepnie o bledzie odczytu danych ehh zero konkretow , nikt nie pisze o rozwiazaniu problemu...Co moglo pasc? a moze to jakis wirus, ktory pozamiatal pol komputera, prosze o rady i mozliwosci , prosze o pomoc !
  • Poziom 12  
    Możesz wejść do Windowsa?
    Najpierw zacznij od sprawdzenia dysków,pamięci za pomocą programów diagnostycznych RAM - Memtest itd.
    Jeżeli wyjdzie wszystko ok,trzeba będzie dalej szukać.
  • Poziom 8  
    Nie moge wejsc nigdzie poza BIOS, napisalem wyzej, testy przeprowadzilem w biosie i wszystko OK z pamiecia i dyskiem wg. biosu
  • Poziom 12  
    No właśnie "wg. Biosu".
    Czasami miałem przypadki że Bios pokazywał testy OK, a programy diagnostyczne co innego.
    Dlatego pytam..
    Jeżeli masz możliwość,sprawdź dysk na innym laptopie, albo w przejściówce (adapterze).
    Tak samo RAM, dobrze by było podstawić.
  • Poziom 8  
    Ok zrobilem MEMTEST - przeszlo pierwsza petle po 3h , nie bede robil kolejnych, nie uwazam aby to byla pamiec ram wtedy, bylyby inne objawy, dysk sprawdzilem MHDD i nie ma zadnych bad sectorow, powiedzialbym ze jest w stanie bardzo dobrym z czasami reakcji wysokimi :) - zrobilem te dwa testy dla pewnosci, ale bylem prawie pewny ze to nie to , dlaczego nie moge bootowac windowsa XP home edition - czarny ekran ??

    Dodano po 4 [godziny] 8 [minuty]:

    sciagnalem hirens boot 10.0 uruchomilem, skupilem sie glownie na partycji, ktora o dziwo nie miala zaintsalowanego boota, skasowalem, format NTFS, aktywna, boot z cd zatrybil, podczas instalacji windy na pierwszym restarcie komunikat na temat iz dysk twardy moze byc zainfekowany, dalej instalacja bez wiekszych problemow, w chwili obecnej zasysaja sie kolejne aktualizacje, nie jestem pewny ale jeszcze nigdy nic nie zzarlo mi calej partycji huh jesli to byl lub jest ale oby nie wirus to nice;)
  • Poziom 8  
    Ok problem powrocil, komputer zawiesil sie w ten sam sposob, niebieski ekran, restart - blad odczytu danych z dysku, partycja znikla ? pomocy !!! dzialal 2 dni , dysk jest ok ram tez, co tu nie gra, moze plyta instalacyjna windowsa badz cos innego ?
  • Poziom 8  
    driver irql not less or equal ...atapi.sys - ten blad mnie dreczy - na nowo zainstalowanym win xp sp2, obecnie sp3, komputer dziala prawidlowo, tylko wyskakuje powyzszy komunikat losowo, czasami zaraz po uruchomieniu a czasmi mozna pracowac na kompie nawet caly dzien i komunikat nie pojawi sie w ogole, prosze o jakies rady!?? mhdd zrobione, hdtune zrobione, memtest zrobiony, zauwazylem jednak ze chkdsk wyrzuca jakies bledy oraz problem z systemem plikow, poczytalem troche na ten temat i ma to cale mnostwo ludzi w tym systemie i z tym zyje, robilem chkdsk /f ale blad powraca , zrobilem defragmentacje to samo, jak napisalem wyzej programy diagnostyczne do HDD nie wykrywaja zadnych problemow z dyskiem! sterowniki mam zaktualizowane nowe, poza tym nigdy na tym kompie nie mialem problemow ze sterownikami...a czy blad taki moze byc spowodowany np. zla =zepsuta -wyeksploatowana plyta instalacyjna XP ?? ktos podpowiedzial mi takie rozwiazanie , moze czlowiek szuka dziury w caly a wina plytki cd? pomocy ratunku

  • Poziom 43  
    Sprawdzałeś połączenia dysk i czytnik - płyta (wiem, że to trochę rozbierania)? - Błąd może być nimi powodowany (ew. kontrolerem), a nie uszkodzeniem "końcowego" podzespołu.
  • Poziom 8  
    gdyby to byl stacjonarny byloby easy ;) rozumiem ze mam sprawdzic wszystkie polaczenia w srodku laptopa, a co z kontrolerem, jak go ocenic gdzie on jest - atapi.sys wskazuje wlasnie na ten element ale rowniez moze ten blad powodawac inne urzadzenie, badz program, ktory tylko finalnie powoduje taki blad ale nie jest zrodlem jego wystapienia...dodam iz dwa razy znikla mi partycja, musialem stawiac ja na nowo, lacznie z instalowaniem boot-a, a przy instalacji widnowsa xp na tak nowo postawionej i sformatowanej partycji, wyskoczyla informacja iz dysk moze byc zainfekowany przez wirus - ale to bym zostawil, bo windows czesto wyrzuca takie dziwne informacje nie poparte faktami, zreszta ten trop rowniez przesledzielm dokladnie, 2 mln progarmow roznego typu, zreszta co moze byc na czystej kopii systemu na nowej partycji - raczej problem z komunikacja kontrolera dysku badz z czyms innym , jakies sugestie ?
  • Poziom 8  
    BIOS zaktualizowany :) moze zle ustawiona pamiec wirtualna ?