Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Man Tga] Problem z ZBR II i komunikacją instrumentów.

13 Mar 2011 02:16 5921 3
  • Poziom 13  
    Witam. Mam następujący problem z Manem TGA. Kierowca wymienia żarówkę w prawej tylnej lampie i zrobił zwarcie( na włączonych światłach i zapłonie). Następnego dnia wyjeżdżał w trasę i jak włączył kierunkowskaz to zginął na pulpicie choć w rzeczywistości był. Następnie zginęło podświetlenie deski, zaczęły się żarzyć światła postojowe a później lewe mijania się świeciło bez zapłonu nawet. Diagnoza usmażył się ZBR II. Jako , musiał jechać w trasę to dostał z innym numerem i działało wszystko oprócz zegarów z powietrzem bo tu jest ecam. Stary kończył się na 09 i dzisiaj zamieniłem go na końcówkę 10 która według mantisa jest jego nowszą wersją ale też nie działają zegary (ale to już oprogramowanie więc nie problem).
    Gorszy problem jest z tym ,że bo po tym wszystkim nie można połączyć się z komputerami w pojeździe( urządzenie TEXA). Łączy się tylko z ebs i raz na ile z edc a tak to w ogóle z niczym. I teraz co może dawać takie zakłócenia na szyne Can. Sprawdzałem ją na ffr ma 126om i tak samo na edc ale wątpię żeby była uszkodzona w 5 miejscach. Rozebrałem przednie gniazda-czysto, deska- czystko. Teraz już światła wszystkie działają, zasilania ok -sprawdzone, masy ok- sprawdzone ale nie ma jak wgrać ecam-a do zbr jak nie można się z nim połączyć. Może ma ktoś jakiś problem gdzie szukać usterki. Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Czyli przymusowa wizyta w ASO i podpiecie pod ManCatII .
    CAN nie sluzy do komunikacji z diagnoskopem ,do tego jest linia K.Jak ta jest zaklocana to nie polaczysz sie z zadnym ze sterownikow .
  • Poziom 22  
    Ale w wypadku uwalenia linii k nie połączysz się z niczym a tu chodzi komunikacja z EBS
  • Poziom 13  
    Właśnie linie diagnostyczną też przebadałem i była ok a coś dawało zakłócenia że nie komunikowało się z niczym. A teraz opisze postępy w sprawie. Dzisiaj przyjechało do niego 2 elektryków dorabiających po pracy w serwisie i się za niego wzieli. Nie było mnie w domu. Dostali do ręki spalony sterownik i używany ze szrotu( nie działały na nim zegary od ecamu). Wzięli nie busa i moim zdaniem przelutowali pamięć ze sterownika do tego używanego i wszystko działa. A teraz meritum wzięli za to 600 zł netto, korzystając z niewiedzy mojego brata zabrali "tą pamięć z używanego steronika ". I mam takie pytanie kto może korzystać z man cata: 1) Czy jest możliwość wgrania nowych parametrów do pamięci bez przelutowywania pamięci z man cata po numerze nadwozia 2) Czy jest możliwość zczytania tych parametrów na stole t.z na komputer i z niego na inny sterownik. Pozdrawiam