Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II - brak ładowania akumulatora.

13 Mar 2011 15:30 17978 12
  • Poziom 11  
    Witam

    Problem pojawił się dzisiaj, po tankowaniu odpaliłem auto
    i nie zgasła już kontrolka ładowania.
    Dojechałem do domu
    , na parkingu pod domem zapaliła się już kontrolka ABS. Akumulator rozładowany.
    Poprawiłem wszystkie kable, klemy. Pomogło na jakieś 15 km i po próbie drogowej wróciłem znowu bez ładowania do domu.
    Znowu pobawiłem się kablami, gdy dodałem gazu na moment kontrolka zgasła i za chwilę znowu się zaświeciła, robiłem tak parokrotnie i efekt był taki sam. Gdy zwiększyłem obroty na moment do ok 5000/min kontrolka zgasła, napięcie mierzone bez obciążenia ( wszystko wyłączone) przy pracującym silniku
    13,8V nie ma różnicy po dodaniu gazu.
    Proszę o pomysł gdzie szukać problemu,do wymiany
    cały alternator czy wystarczy regulator ze szczotkami?
    Może ktoś powie jak wykręcić regulator bez wyciąganie na razie całego alternatora, odkręciłem przewód i wyciągnąłem wtyczkę i co dalej ?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki to wymiana samego regulatora bądź szczotek może okazać się nie opłacalna.
  • Poziom 11  
    Proszę czytać ze zrozumieniem. Wtyczkę od wzbudzenia i kabel odłączyłem gdyż chcę wyjąć regulator żeby na razie nie wyciągać całego alternatora bo to trochę pracy. mam nadzieje że jak ściągnę regulator dojdę do szczotek i to mi już trochę wyjaśni w jakim stanie jest alternator.

    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Będziesz musiał wyjąć jednak cały alternator.
  • Poziom 11  
    No i wyciągnąłem cały alternator, teraz będę trochę złośliwy, Najbardziej śmieszą i jednocześnie denerwują mnie informacje które nie są prawdą a dodają nam tylko dużo pracy , nie mówiąc o straconym czasie. Powiem krótko żeby zdjąć regulator wcale nie trzeba wyjmować całego alternatora!!! Nie uważam że takie informacje są złośliwe, ale proszę- nie piszcie jeśli sami czegoś nie wiecie na 100 %.
    Jak tylko zgram zdjęcia to postaram się dołączyć je aby koledzy mieli łatwiej.
    Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    Jasne że nie trzeba wyciągać alternatora wystarczy zdjąć obudowę plastikową ,regulator jest z góry przykręcony trzema śrubami. Tylko że prawie zawsze jest do wymiany wirnik .Jeżeli masz tylko brak szczotek radzę Ci to zrobić teraz bo na powtórkę nie będziesz musiał długo czekać.P
  • Warunkowo odblokowany
    fakt jak komutator wytarty to moze dlugo nie pochodzic, tylko trzeba rozlutowac sory oderwac diody od stojanu ;)
  • spec od auto-elektro
    macvir napisał:
    fakt jak komutator wytarty to moze dlugo nie pochodzic, tylko trzeba rozlutowac sory oderwac diody od stojanu ;)


    Nie o pierścienie chodzi a pękający drut uzwojenia i stojan nie lutowany a zgrzewany.P
  • Warunkowo odblokowany
    nie wiem nie bawie sie w naprawe drutow bo czasem za brame nie wyjedzie i juz kontrolka na desce, wirnik tylko wymiana
  • spec od auto-elektro
    macvir napisał:
    nie wiem nie bawie sie w naprawe drutow bo czasem za brame nie wyjedzie i juz kontrolka na desce, wirnik tylko wymiana


    Chyba o tym mówię.P
  • Poziom 31  
    Danielwroc napisał:
    No i wyciągnąłem cały alternator, teraz będę trochę złośliwy, Najbardziej śmieszą i jednocześnie denerwują mnie informacje które nie są prawdą a dodają nam tylko dużo pracy , nie mówiąc o straconym czasie. Powiem krótko żeby zdjąć regulator wcale nie trzeba wyjmować całego alternatora!!! Nie uważam że takie informacje są złośliwe, ale proszę- nie piszcie jeśli sami czegoś nie wiecie na 100 %.

    Pozdrawiam

    I co misiu ;-) tak się napłakałeś i nadal uważasz że napisałem poprzedni post złośliwie??
    Trza było zadać sobie odrobinę trudu na przeszukanie forum, ale po co????
  • Poziom 11  
    Więc misiu pierwsze co zrobił to włączył szukanie, nie ma wiele informacji o tym modelu alternatora, próbowałem sam zdjąć regulator ale jak się nie wie jak jest złożony to trudno go rozebrać nie widząc co się robi.Nie odniosłem wrażenia że Twój post był złośliwy, raczej był napisany po to aby coś napisać.Widocznie jestem jak dziecko i potrzebuję informacje dlaczego to trzeba zrobić( może to oznaka że jeszcze myślę ) :)
    Pozdrawiam
  • Warunkowo odblokowany
    pewnie czarny silikon przeszkadza? ;d