Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CBR954RR - nie pali po zimie, słaba iskra

13 Mar 2011 19:28 5868 14
  • Poziom 36  
    Witam problem jak w temacie, motocykl kupiony przed samą zimą sprawny jeżdżący, w trakcie zimy w styczniu przepalałem go także nie było problemu.
    Dzisiaj próba odpalenia zakończona fiaskiem, sprawdzałem świece i iskra jest bardzo mała (słabo widoczna) na każdej świecy, świece podmienione z innego motocykla - efekt ten sam.
    Po przekręceniu stacyjki słychać pompę paliwa, kontrolka HISS gaśnie, Fl gaśnie w momecie kręcenia.
    Co dalej sprawdzać?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 14  
    Jak wyglądają świece, suche czy mokre? Proponowałbym podlać mu na gary. Motocykl stał w ciepłym miejscu?
  • Poziom 21  
    W jakim stanie akumulator? Naładowany, dobrze trzyma?
  • Poziom 36  
    Akumulator jest nowy, napięcie po zmierzeniu OK. Świece są suche. Motocykl stał w garażu nieogrzewanym, ale budynek ocieplony.
    Od razu też uprzedzam, nie jestem mechanikiem chociaż jako takie pojęcie o mechanice mam (samochodowej) natomiast w przypadku motocykli jest ono praktycznie zerowe. Zależy mi na tym, aby odpalić go chociażby po to żeby dojechać do serwisu. W tej chwili nie mam możliwości przetransportowania go w takim stanie, ponieważ musiałbym pchać motocykl przez dobre kilkanaście kilometrów.

    Dodam jeszcze, że przed zimą zmieniany był olej przeze mnie z bliżej nieznanego na Castrol 10W40, ale to przecież nie powinno mieć żadnego znaczenia.

    Myślałem jeszcze nad próbą odpalenia na pych, ale boję się po pierwsze mocy i tego, że motocykl mi się "wyrwie" gdyby odpalił. Poza tym chyba nie powinno się nic stać, bo przecież w przeciwieństwie do większości samochodów motocykl ma łańcuch, a nie pasek , więc przeskok mi nie grozi?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 42  
    Masz problem z immobilizerem lub samym układem wtryskowym.
    Sprawdź bezpieczniki, może któryś jest spalony. Czy po przekręceniu kluczyka słychać działanie pompy paliwa a przy próbie odpalania "cykanie wtryskiwacza(y) ?
    Sprawa trudna, choć przyczyna może być błaha.
    Co to znaczy słaba iskra? Trzeba sprawdzać na samym kablu - bez świecy. Powinna skakać na min. 10 mm.
    Z tym olejem też nie jest tak prosto. Do motocykli stosuje się specjalne oleje!
    Spróbuj znaleźć w sieci serwisówkę, a przynajmniej schemat elektryczny.
  • Poziom 36  
    Ten olej był polecany do sportowych motocykli. Pompa na pewno chodzi to już sprawdziłem, odnośnie iskry to nie wiem zbytnio jak to wytłumaczyć. W porównaniu np: z CBR600 kolegi iskra jest wyraźnie krótsza, cieńsza i jakby bledsza. Serwisówkę mam tylko tak naprawdę kończą mi się pomysły gdzie dalej szukać?
  • Poziom 42  
    Ale paliwo nie jest podawane. Z tego co piszesz. Co z wtryskiwaczami?
    Napisałem jak sprawdzać iskrę! Zrób to aby wykluczyć układ zapłonowy. Opieranie się na subiektywnych wrażeniach prowadzi do nikąd.
    Czy w serwisówce nie ma jakiś porad diagnostycznych? Powinny być. Jak nie pali, to sprawdź to lub to lub tamto...
    Dałbyś jakiś schemat. Łatwiej będzie dyskutować.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Niestety nie mam dostępu do tej strony - blokada.
    Sprawdź czy jest ciśnienie paliwa przed wtryskiwaczami. W sumie to nie wiem ile ich jest? Można tez próbować je wyzwolić "ręcznie". Po zdjęciu wtyczki z wtryskiwacza podłączyć się kabelkami do niego. Następnie na ułamek sekundy (!) podać mu napięcie. Powinien wtrysnąć dawkę paliwa.
  • Poziom 36  
    Wróciłem właśnie z garażu niestety, ale wygląda to nieciekawie dzisiaj dla odmiany po przekręceniu zapłonu pojawiła się choinka kontrolek... Pierwsze co nasuwa mi się na myśl to ECU, nie wiem czy mam rozbierać dalej i sprawdzać wiązkę czy jednak załatwić lawetę. Przecież komputer nie padłby tak sam z siebie ?
  • Poziom 42  
    Jedynie co możesz sprawdzić to połączenia. szczególnie masy! Wtyczki rozpiąć i popsykać jakimś kontaktem.
    Strasznie lakoniczne informacje dajesz. Co to znaczy "choinka kontrolek" ?
    A może większość z nich ma się zaświecić? Czyżby wcześniej się nie świeciły?
    Sterownik raczej nie pada sam od siebie. Nie pomyliłeś plusa z minusem podpinając akumulator?
  • Poziom 36  
    Akumulator jest na pewno dobrze podłączony, masy będę sprawdzał dzisiaj. Odnośnie kontrolek HISS miga sobie jak chce, kontrolka oleju świeci słabo nie tak jak normalnie (tak jak żarówka podłączona do zbyt niskiego napięcia). W tej chwili nie kręci już rozrusznikiem.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Coś mi to wygląda na utrudniony przepływ prądu. Słabe/skorodowane styki. Nadłamany kabel. Coś poluzowane itd. Ew. masz jakieś tzw. miękkie zwarcie.
    Trzeba by było zmierzyć pobór prądu z akumulatora w różnych położeniach stacyjki i innych wyłączników. Czasem wystarczy pomiar napięcia na dłuższym kablu na najniższym zakresie woltomierza. Pomagają również pomiary napięć względem minusa akumulatora a różnymi podejrzanymi punktami. Potrzebne solidne śledztwo.
    Czy od ostatniej poprawnej pracy silnika wprowadzałeś jakieś zmiany/naprawy/upiększenia/jakieś inne zdarzenie ?
  • Poziom 36  
    Nie miałem jeszcze czasu na rozbiórkę, od momentu kupna w motocyklu nie było nic zmieniane jedyne co dotąd robiłem to wymiana oleju i świec, ale po tym motocykl jeździł normalnie. W piątek przysiądę i zdam relację.
  • Poziom 36  
    Witam po rozebraniu przeczyszczeniu styków oraz dokręceniu i sprawdzeniu wszystkich połączeń motocykl pali bez problemów. Dziękuję za porady.