Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Mam zapewne prosty temat, jednak totalnie nie zajmuję się zasilaczami impulsowymi, stąd mój post.
Otóż nabyłem przetwornicę samochodową 10,5-15V na 15V (kilka amper).
Oczywiście miała być sprawna, ale gdy podłączyłem ją testowo okazało się, że napięcie wyjściowe zarówno bez jak i z obciążeniem waha się w okolicach 19V.
Mam dwie możliwości:
albo układ jest uszkodzony, albo ktoś dokonał przeróbki z 15V na 19V.
Napięcie wyjściowe daje się regulować ok +/- 1V PRką P1-U. Jednak jej zakres to za mało, żeby zejść na 15V, więc wracam do tezy że albo uszkodzenie albo modyfikacja.
W związku z tym bardzo proszę o pomoc/sugestie.
Czy może ktoś dysponuje schematem ? Jest to "atarex - zasilacz samochodowy model 80ZSS"
Z góry dziękuję.
Mam zapewne prosty temat, jednak totalnie nie zajmuję się zasilaczami impulsowymi, stąd mój post.
Otóż nabyłem przetwornicę samochodową 10,5-15V na 15V (kilka amper).
Oczywiście miała być sprawna, ale gdy podłączyłem ją testowo okazało się, że napięcie wyjściowe zarówno bez jak i z obciążeniem waha się w okolicach 19V.
Mam dwie możliwości:
albo układ jest uszkodzony, albo ktoś dokonał przeróbki z 15V na 19V.

Napięcie wyjściowe daje się regulować ok +/- 1V PRką P1-U. Jednak jej zakres to za mało, żeby zejść na 15V, więc wracam do tezy że albo uszkodzenie albo modyfikacja.
W związku z tym bardzo proszę o pomoc/sugestie.
Czy może ktoś dysponuje schematem ? Jest to "atarex - zasilacz samochodowy model 80ZSS"
Z góry dziękuję.