Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punkt podziału własności a prawo energetyczne

parura09 15 Mar 2011 15:36 4235 19
  • #1 15 Mar 2011 15:36
    parura09
    Poziom 13  

Jestem początkującym elektrykiem z SEP 1KV mój ZE to ZEORK do tej pory byłem przekonany że punktem podziału własność miedzy odbiorcą a ZE jest plombowana tabliczka zaciskowa licznika. Jednak po rozmowie ze znajomym elektrykiem pracującym ZE dowiedziałem się podział własności następuje w miejscu pierwszego przecięcia przewodów np: na plombowanej esce przed licznikiem.
    Tu podam przykład mojego sąsiada właśnie padła mu ta eska i co ZE nie wymienił musiał to zrobić na własny koszt i do tego opłata za plombę.
    I tu moje pytanie czy w prawie energetycznym jest przepis gdzie następuje podział miedzy ZE a odbiorcą czy porostu taka granice ustala sobie ZE.
    Pytam się ponieważ sam che przeprowadzić operacje wyniesienia licznika na zewnątrz domu co by później nie było konfliktów i kłopotów z ZE.

0 19
  • #3 15 Mar 2011 19:29
    piter244
    Poziom 23  

Trzeba wystąpić do właściwego ZE o zgodę na taka operacje, następnie musi to wykonać lub przynajmniej podpisać sie pod tym firma która ma koncesje ZE następnie zgłaszasz do odbioru przyłącz, następnie przychodzi pan z ZE i odbiera lub nie, następnie podpisujesz papierek ze owszem licznik nie twój ale własnie zrobiłeś dla ZE prezencik. Oczywiście za wszystko płacisz Ty. Bo oni na własny koszt wymienia tylko wtedy jak pomacany licznik kogoś zabije lub jak już spod niego dymy idą. A podział to następuje na zaciskach w złączu kablowym na budynku po stronie odbiorcy.

0
  • #4 16 Mar 2011 11:21
    parura09
    Poziom 13