Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Apple Ibook- dobór właściwego zasilacza.

15 Mar 2011 20:45 2938 7
  • Poziom 2  
    Witam...
    Kupilem ostatnio Ibooka firmy Apple bez zasilacza.
    Z tego co wywnioskowalem sa dwa typy zasilaczy.
    Pierwszy : 24v 1,875 A (45w)
    Drugi : 24v 2,65 A (65w)

Z tylu na laptopie pisze 24v 1,875A .
    Ktory z podanych zasilaczy bedzie pasowal,aby wszystko dzialalo w porzadku ?

Czy jezeli podpial bym ten mocniejszy zasilacz to moglbym spalic laptopa ?

Z gory dziekuje za pomoc ...
  • Poziom 36  
    Oba zasilacze będą odpowiednie. Drugi ma większą wydajność prądową co w niczym nie przeszkadza. Sprawdź jedynie sposób podłączenia zasilacza - polaryzację zasilania.
  • Poziom 2  
    Tzn jak sprawdzic podlaczenie zasilacza ? Czyli czy pasuje wejscie do laptopa ,? sorry,ale jestem troche laikiem w tych sprawach ...
  • Spec od komputerów
    A na lekcje fizyki chodziłeś ? Wiesz co to jest polaryzacja napięcia stałego ? Ten większej mocy będzie się mniej grzał.
  • Poziom 29  
    Polaryzacja - czyli gdzie ma plus a gdzie minus - jeżeli jest to okrągła wtyczka z bolcem w środku, to standardowo na tym bolcu jest +. Oczywiście w Twoim laptopie może być inaczej, dlatego powinieneś to sprawdzić :)
    Powinno być oznaczenie symbolem na starym zasilaczu i być może na samym laptopie.
  • Poziom 2  
    Chodzilem na fizyke :) Tak,jest to wtyczka z bolcem...
  • Poziom 29  
    No dobra, to teraz musimy się dowiedzieć gdzie jest +a gdzie - ;)
    Będzie to opisane albo kolo wtyczki, albo gdzieś na naklejce pod laptopem
    Mniej więcej tak to wygląda (nie mogę znaleźć w internecie zdjęcia...):

---C ---

W środku litery "C" jest kropeczka, a od litery "C" i od tej kropeczki odchodzą osobne linie- jedna jest zakończona znakiem "-" a druga "+".