Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

IBIZA 02-08 nawiew tylko na 4 wieje gorące powietrze

maxbike1 15 Mar 2011 21:04 26558 15
  • #1
    maxbike1
    Level 12  
    Witam tak jak w tytule. Mam problem w Ibizie 02-08. Nawiew dmucha tylko na 4 biegu. Nie ma reakcji na pokretło ciepło zimno. Dmucha podaje tylko gorące powiertze.
    Ibiza jest na klimie. Z układu obecnie spuszczono freon czyli układ jest pusty... Czy to moze miec jakies znaczenie??

    W Golfie II i III problem z jednym biegiem nawiewu naprawiałem poprzez wymiane jednego opornika. Tylko, ze tam pokretła były manualne... Czy tu jest tak samo.?
    Co i gdzie szukać?
  • #2
    macvir
    Conditionally unlocked
    1 rezystor dmuchawy
    2 klapa zimne/cieple powietrze
    3 bez klimy bedzie w lato za cieplo, lae puki co powinno byc zimne powietrze
    klima,klimatornic czy CLIMATIC ?
    :)
  • #3
    krzych1-b
    Level 21  
    Witam. Sprawdź dokładnie opornicę dmuchawy ( ew.podstaw drugą) i zawór przy nagrzewnicy .Być może to jest powodem.
    Brak czynnika chłodzącego nie ma nic wspólnego z grzaniem .
  • #4
    maxbike1
    Level 12  
    Ibiza SDi z klimą na pokrętła! Czyli trzy pokrętła plus przycisk klima. LEwe pokrętło ma skale od 18 do powyżej 20oC. Gdzie znajde ten rezystor?? Jak go wymienie to na jaki o jakich parametrach? I co z tą klapka??? MOze jest zabrudzona???
    Nie moge tez znalezdzc filtra pyłków??? Zaczełem rozbierac schowek...
  • #5
    macvir
    Conditionally unlocked
    czy tam gdzies pisze CLIMATIC? obok przelacznika temp.
  • #6
    piotr77dm
    Level 12  
    Jeżeli chodzi o nawiew to opornik tylko nie wiem gdzie jest w ibizie można też jak już go znajdziesz wymienić samą diodę bo w 99% przepala się tylko ona. Co do ogrzewania to musisz wyjąc panel i sprawdzic czy nie spadła jakaś linka jeżeli układ ma sterowanie elektryczne to trzeba dobierac się do siłownika klap ciepło/zimno i sprawdzić czy reaguje na zmianę ustawień na panelu.
  • #7
    maxbike1
    Level 12  
    Tak to bedzie climatic.
    Gdzie znajde siłownik klapy i ten opornik... Aha napisaliscie, ze padła dioda wiec mam szukac diody czy opornika jak tak to gdzie???
    Ps. Jak wciskam przycisk oieg zamkniety cos nad schowkiem ciezko racuje i dosc głosno sie odzywa!!!
  • #8
    piotr77dm
    Level 12  
    dioda jest wlutowana w opornik. Nowy oprnik to koszt 50 - 100 zł dioda kosztuje kilkadziesiąt groszy. Jak znajdziesz opornik znajdziesz i diodę ;) A tan dźwięk to klapa która odcina powietrze z zewnątrz.
  • #9
    maxbike1
    Level 12  
    Ok. Ale gdzie zjande element z opornikiem? Czy klapa regulacji obiegu to ta sama klapa, która regluje ciepłym i zimnym powietrzem?
    Gdzie czego szukac? Moze jakies fotki ???
  • Helpful post
    #10
    piotr77dm
    Level 12  
    Jak już pisałem nie wiem gdzie jest opornik w ibizie z reguły jest gdzieś pod konsolą. z reguły idą do niego 3 lub cztery dość grube przewody z panelu sterowania. poszukaj ich przy panelu i dalej po przewodach. W starszych autach wyglądały podobnie jak ten który wymieniałeś w golfie w nowszych czę sto są wieksze. Poszukaj na allegro takiego opornika to będziesz miał fotkę i bedziesz wiedział czego szukać.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A klapa zamykająca obieg tylko odcina powietrze z zewnątrz klapa ciepło zimno jest gdzieś w srodkowej części całej "skrzynki" z klimatyzacją/ogrzewaniem.

    Dodano po 9 [minuty]:

    tak wyglada opornik. http://allegro.pl/seat-ibiza-2002-rezystor-opornik-dmuchawy-i1508219287.html#gallery

    Dodano po 1 [minuty]:

    A dioda o której pisałem jest na samym końcu przylutowana do dwóch nóżek.
  • #11
    maxbike1
    Level 12  
    Doszedłem do dmuchawy idzie do niej pare przewodów. Wyglada to tak jak by był przy niej jakis moduł. Do niego dochodzi wiazka przewodów. Z dojsciem do niego jest wielka LIPA!!
    Jak juz znajde ten układ wymienic w nim tylko ten opornik jak w Golfie???
    I co zrobić z klapka ciepło zimno?
  • Helpful post
    #12
    piotr77dm
    Level 12  
    A widziałeś gdzieś po drodze to co podałem w linku ? a może masz taki http://allegro.pl/rezystor-opornik-dmuchawy-seat-ibiza-99-02r-i1511311814.html ? Z klapą jest problem po pierwsze wciąż nie wiem jak jest sterowana jezeli z panelu sterowania nie wychodzą zadne linki to znaczy ze jest sterowana elektrycznie i albo jest zablokowana wewnątrz skrzynki albo uszkodzony jest silniczek lub też sterowanie w takim układzie pomoze ci ktos kto ma VAG-a czyli komputer.
  • #13
    maxbike1
    Level 12  
    Wczoraj podłanczałem ja do Vag i nie pokazał błędów z ogrzewaniem - dziwne???
    Były jakies w silniku i oświetleniem ale zostały pomyslnie usuniete...
    Wogule dzieki za linka przynajmniej bede wiedział czego szukać... MOja ibiza to 02-08 wiec opornica bedzie ta, która pokazałeś jako pierwsza...

    Jak narazie rozebrałem schowek. Dojscie do nagrzewnicy to masakra - wygląda na to ze deska bedzie musiała wyjechać. Chyba, ze ktos sprzeda jakis ciekawy patent. Nie dokopałem sie do filtra pyłków - pewnie jest tak zawalony ze przegrzał opornik!!!
    Sprawdze jeszcze jutro bezpieczniki choć wątpię w to zeby były wysadzone... Jak nikt nic nie poradzi porobie zdjecia co i jak.
  • #14
    piotr77dm
    Level 12  
    jeżeli klapa jest sterowana elektrycznie to silnik będzie gdzieś z boku jezeli nic podobnego nie widisz pod schowkiem obejrzyj jeszcze z drugiej strony nad nogami kierowcy może tam coś znajdziesz. bezpieczników nie sprawdzaj bo jezeli działa na 4 biegu to jest dobry. A zawalony pyłkowy nie spali opornika. W polo z tego okresu jest on (pyłkowy) nad nogami pasażera więc u ciebie powinien byc równiez w tej okolicy. Powodzenia.
  • #15
    hubilombard
    Level 12  
    Nie na sto procent ale najprawdopodobniej silownik cieplo- zimno jest przymocowany do obudowy nagrzewnicy po tej stronie co wentylator, jak polozysz sie na podlodze i spojrzysz do gory powinienes zobaczyc modol z dwiema plastikowymi zebatkami, modul ma wbudowany potencjometr, ktory informuje komputer o polozeniu klapki, czasami wystarczy mu wpsiknac troche kontaktu do potencjometrow, jak nie pomoze to droga wymiana.
  • #16
    maxbike1
    Level 12  
    Wymontowanie opornicy nie było trudne. Mam ja w rekach. Opornik oczywiscie nie przewodzi wiec jest do wymiany. Wiadac po filtrze kabinowym, ze ładnie go przykopcił. Cudem nic sie nie zapaliło??!!
    Jakie wartości ma taki opornik?? Moj jest prawie nieczytylny. Widac tylko oznaczenie 240C poza tym reszta przykopcona nie do wyczyszczenia.

    Dodano po 4 [godziny] 51 [minuty]:

    Wiec tak. Przewodzenie prądu przez opornik chyba miało zwiazek z otwieraniem klapki ciepło zimno! Zamontowałem opornik o wartościach 240oC, 10A, 230V.
    Nawiew działa na wszystkich biegach. Klapka otwiera sie jeszcze niemrawo ale działa!!! Wymieniłem do tego wszystkiego filtr kabinowy!!!
    Ponizej zdjecia, w którym miejscu znajduje sie wadliwy elemment i jak on wygląda!!

    IBIZA 02-08 nawiew tylko na 4 wieje gorące powietrze IBIZA 02-08 nawiew tylko na 4 wieje gorące powietrze