Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic szybkie nagrzanie silnika

nesh 15 Mar 2011 21:29 3419 6
  • #1 15 Mar 2011 21:29
    nesh
    Poziom 9  

    Witam!!
    Kupiłem autko renault scenic 1.6e z 98 r. i co mnie zaskoczyło, bardzo szybko się nagrzewa silnik. Po przejechaniu zaledwie 2km mam około 90 stp.C Dla mnie jakoś to tak szybko. Auto nie grzeje się bo zaraz otworzy się termostat i temperatura spada do koło 80 i tak podczas jazdy cały czas wskaźnik lata 90-80 stp. kilka razy na kilometr. Dodam, że nagrzewnica nie robi szału pukałem ją ale myślę, że zostaje mi wymiana na nową. Zastanawiam się czy jest to problem pompy czy może cos jest zatkane.
    Jeśli ktoś miał podobno problem podzielcie się a może to normalne w tych silnikach a ja przeżywam nie potrzebnie.

    0 6
  • #2 16 Mar 2011 01:09
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Dwa kilometry zeby nagrzac silnik to nie jest rewelacja.Zanim zaczniesz wymieniac nagrzewnice sprawdz dokladnie sterowanie.Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #3 16 Mar 2011 09:17
    nesh
    Poziom 9  

    Fakt wczoraj wymieniałem płyn chłodzący przepłukałem nagrzewnicę wyleciał syf i troszke lepiej grzeje.Nie pomyślałem o zaworze. Postaram, się jutro lub pojutrze spuścić płyn i zobaczyć.
    Co do temperatury silnika dziś dokładnie zobacze ile czasu potrzebuje na rozgrzanie i napisze.


    Właśnie sprawdziłem przy temperaturze 2stp.C na zewnątrz auto potrzebuje do rozgrzania 3km (80stp.C) a 3, 5 km do 93 stp.C. Coś za szybko jak dla mnie i nie wiem czy nie będą problemu latem czy wentylator nie będzie chodzić cały czas.


    Przepraszam, że dopiero teraz sie odzywam. Problem rozwiązany. Przepłukałem jeszcze raz nagrzewnice dość dokładnie do tego jeszcze wlałem środek do czyszczenia układu i podobnie jak poprzednio wyleciała brązowy syf. Teraz leci gorące powietrze z nawiewu a temperatura silnika zatrzymuje się na około 83stp. C. Czyli okazuje się, że nagrzewnica jest dodatkowym elementem, który jest cały czas nagrzany a reguluje się tylko klapą przepływ powietrza przez nagrzewnice.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 12 Sty 2014 20:50
    nesh
    Poziom 9  

    Powiem jeszcze tak, że najlepiej jest czyścić układ proszkiem do prania wymieszany z gorącą wodą. I tak 3 razy cały syf wylatuje i od razu odtłuszcza układ.

    pozdrawiam!!

    0
  • #5 12 Sty 2014 21:45
    balonika3
    Poziom 36  

    nesh napisał:
    nagrzewnica jest dodatkowym elementem, który jest cały czas nagrzany a reguluje się tylko klapą przepływ powietrza przez nagrzewnice.
    No a Ty myślałeś, że jak to działa?

    0
  • #6 12 Sty 2014 22:09
    nesh
    Poziom 9  

    Szczerze mówiąc to myślałem, że dodając ciepło pokrętłem otwiera się zawór z płynem który idzie do nagrzewnicy.
    Myślałem, że jest podobnie rozwiązane jak w autobusie noo ale... :)
    Ucze się cały czas jak każdy z nas :)

    0
  • #7 12 Sty 2014 22:41
    balonika3
    Poziom 36  

    nesh napisał:
    Szczerze mówiąc to myślałem, że dodając ciepło pokrętłem otwiera się zawór z płynem który idzie do nagrzewnicy.
    Myślałem, że jest podobnie rozwiązane jak w autobusie noo ale... :)
    Ucze się cały czas jak każdy z nas :)
    Tam nie ma żadnego zaworu. Otwiera się klapa i tyle.

    0