Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilarka Oleo-Mac 940 Pracuje ładnie a potem ciężko uruchomić

motogajos 15 Mar 2011 21:35 10163 15
  • #1 15 Mar 2011 21:35
    motogajos
    Poziom 10  

    Witam Speców
    Piła jak w temacie i jest z nią problem następujący:
    trudno ją uruchomić, ale w końcu udaje się to przy wciśniętym gazie, potem pracuje jak Pan przykazał, na wolnych i na wysokich obrotach. Problem pojawia się znowu po wyłączeniu pilarki, niemożna jej uruchomić a jak odpal,i to z wielkim wysiłkiem i przy wciśniętym gazie.
    To co zrobiłem: czyszczenie zbiornika, czyszczenie gaźnika, regulacja gaźnika wg opisu na forum, membrany są raczej ok, zmieniałem świecę, wlewałem paliwo bezpośrednio do komory, tłok i cylinder wydają się być ok kompresja też.
    Proszę o pomoc bo już ręce opadają :/

    0 15
  • #2 15 Mar 2011 21:38
    bartosz789
    Poziom 30  

    Membrany są raczej ok - na jakiej podstawie tak sądzisz ? i to "raczej".
    Jak wygląda świeca ?

    2
  • #3 15 Mar 2011 21:45
    motogajos
    Poziom 10  

    bartosz789 napisał:
    Membrany są raczej ok - na jakiej podstawie tak sądzisz ? i to "raczej".
    Jak wygląda świeca ?

    Dziękuję za odzew.
    Membrany są całe i niezbyt rozwleczone, nie wiem jak je jeszcze sprawdzić.
    Świeca jest ładnie wypalona i po wyłączeniu piły jest lekko wilgotna czyli chyba tak powinno być.
    Czy ktoś wie co to oznacza jeżeli do uruchomienia konieczne jest wciskanie gazu?Zbyt mało powietrza do spalania?hmm:/

    0
  • #4 15 Mar 2011 22:11
    bartosz789
    Poziom 30  

    Filtr powietrza sprawdziłeś ?
    Ale jaki kolor ma świeca ? czarna, kawa z mlekiem ?

    0
  • #5 15 Mar 2011 22:13
    motogajos
    Poziom 10  

    bartosz789 napisał:
    Filtr powietrza sprawdziłeś ?
    Ale jaki kolor ma świeca ? czarna, kawa z mlekiem ?

    Filtr oczywiście sprawdziłem,próbowałem też bez filtra nic to nie pomaga.
    Świeca dobre określenie to kawa z mlekiem.

    0
  • #6 15 Mar 2011 22:15
    bartosz789
    Poziom 30  

    W pierwszym poście napisałeś ,że "podlewałeś" świecę, czy wtedy silnik zapalił ?

    1
  • #7 15 Mar 2011 22:22
    motogajos
    Poziom 10  

    bartosz789 napisał:
    W pierwszym poście napisałeś ,że "podlewałeś" świecę, czy wtedy silnik zapalił ?

    Niestety nic to nie pomagało...:/

    0
  • #8 15 Mar 2011 22:30
    bartosz789
    Poziom 30  

    W momencie gdy nie chce odpalić, sprawdź iskrę (bez świecy, na samym kablu, około 8mm, ma być wyraźna i słyszalna).

    1
  • #9 15 Mar 2011 22:39
    motogajos
    Poziom 10  

    bartosz789 napisał:
    W momencie gdy nie chce odpalić, sprawdź iskrę (bez świecy, na samym kablu, około 8mm, ma być wyraźna i słyszalna).

    To już jutro sprawdzę bo dziś późno.
    8mm kabel od masy?tyle ma przeskoczyć iskra?
    Dziwne jest to,że jak ją odpalę po męczarniach to ładnie pracuje może nie do końca równomiernie ale pracuje i ma siłę i na obroty się wkręca.

    1
  • #10 16 Mar 2011 06:11
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 16 Mar 2011 07:01
    motogajos
    Poziom 10  

    Rycho T napisał:
    Sprawdź połączenie gaźnika z cylindrem, szczególnie układ podciśnienia.
    Ile, ta pilarka, ma przepracowane?
    Paliwo, oczywiście świeże?
    Jak zachowuje się silnik, podczas pracy na wolnych obrotach, gdy przechylisz pilarkę na bok, tak jak do ścinki drzewa?

    Dziś po południu będę kontynuował naprawę, ale pilarka po ciężkim uruchomieniu pracuje ok, nawet przechylona na bok.
    Paliwo świeże z olejem stihl. Przepracowane ma ok 2 lata użytku przydomowego, wiec nie powinna być już przepracowana.

    0
  • #12 16 Mar 2011 07:18
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 16 Mar 2011 08:03
    motogajos
    Poziom 10  

    Rycho T napisał:
    Sprawdź odległość cewki od kola magnesowego, powinna być około 0.2 mm.
    Napisałeś, że po wlaniu paliwa bezpośrednio do cylindra, też są problemy z uruchomieniem silnika, wskazywałoby to na zapłon lub słabą kompresję.

    Cewkę przestawiałem, zrobiłem "na papierek"i nic to nie zmienia

    0
  • #14 16 Mar 2011 22:23
    motogajos
    Poziom 10  

    Dziękuję Panowie za wypowiedzi.
    Temat jest trudny, nie jest to pierwsza piła w moich rękach, ale po sprawdzeniu chyba już wszystkiego co dotyczy mieszanki paliwa z powietrzem skłaniam się do wymiany cewki. Kosztuje ona nieco, ale jak to nie pomoże to już chyba na złom ten sprzęt wyślę :/

    0
  • #15 17 Mar 2011 06:03
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 21 Mar 2011 18:24
    motogajos
    Poziom 10  

    Witam Kolegów ponownie
    Bardzo dziekuję za cenne wskazówki bo napewno się przydały.
    Problem został rozwiązany a manewry jakie musiałem wykonać to wymiana iskrownika czy modułu jak kto woli, co dało ładniejszą mocniejszą iskrę i pilarka zaczęła pracować. Brakowało ciągle siły dlatego też dodatkowo wymieniłem pierścienie i uszczelniacze wału.
    Dzięki temu piła pracuje jak nówka:)

    Bardzo dziękuję Wszystkim!!!

    2