Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Mascott - czerwona kontrolka

krismascott 15 Mar 2011 23:52 17041 20
  • #1 15 Mar 2011 23:52
    krismascott
    Poziom 8  

    Witam serdecznie,

    Mam Mascotta 2,8 125 km 2003r
    Kilka dni temu pojawiła mi się na tablicy kontrolka a nie mam instrukcji do auta. Czy może mi ktoś naświtlić w czym jest problem?

    pozdrawiam

    3 20
  • #2 16 Mar 2011 00:57
    gabik001
    Poziom 37  

    Szukasz pomocy i jeszcze za to sobie punkty życzysz? Żarty jakieś...

    2
  • #3 16 Mar 2011 18:46
    krismascott
    Poziom 8  

    Przepraszam ale nie wiedziałem że to tak działa - jestem nowy i chyba coś żle zaznaczyłem. Zasadniczo zależy mi na usunięciu problemu w aucie a nie na punktach :) Proszę o pomoc i jeszcze raz próbuje załączyć zdjęcie.

    https://obrazki.elektroda.pl/8115967900_1300297465.jpg

    0
  • #4 16 Mar 2011 20:21
    arti1987
    Poziom 17  

    kolego ta kontrolka oznacza ,że masz zafyfiony filtr paliwa

    0
  • #5 16 Mar 2011 21:42
    krismascott
    Poziom 8  

    Dzięki za pomoc.

    0
  • #6 05 Kwi 2011 18:34
    krismascott
    Poziom 8  

    Chciałem zapytać... bo po założeniu nowego filtra paliwa przez pierwszde kilkadziesiąt kilometrów było ok, pózniej kontrolka zaczyła lekko migotać a teraz z powrotem świeci. Ma ktoś na to sposób? :)

    0
  • #7 05 Kwi 2011 18:57
    kwok
    Poziom 39  

    Ja mam - właściwe informacje
    kontrolka zasyfienia filtra ale powietrza.
    Nawiasem mówiąc: nie zrobił się słabszy?

    0
  • #8 05 Kwi 2011 20:07
    krismascott
    Poziom 8  

    Może minimalnie, ale dla czego zgasła po zmianie filtra paliwa?

    0
  • #9 05 Kwi 2011 20:34
    kwok
    Poziom 39  

    Od początku
    Kontrolka jest od filtra powietrza. zwykle jest tak, że jak filtr już dobrze nie przepuszcza to kontrolka się zapala przy wyższych obrotach. Nic o tym nie napisałeś więc dostałeś odpowiedź na pytanie: Od czego ta kontrolka?
    Filtr może być nowy ale niewłaściwy (rozmiar to nie wszystko), filtr może być właściwy ale mógł nałapać wody (przepustowość się wtedy drastycznie zmniejsza), wreszcie może być awaria elektryki w aucie (wysoce prawdopodobne).
    Podsumowując powyższe: zaczyna się od wymiany filtra bądź jego wyjęcia na próbę. jeśli nie skutkuje to szukamy w elektryce.
    Dlaczego zgasła po wymianie filtra paliwa? Może filtr powietrza był mokry i przez czas postoju (nie wiem jak długi) wysechł, może podczas manewrów z filtrem paliwa została poruszona instalacja i przestało na jakiś czas zwierać coś do czegoś. Jaka dokładnie przyczyna to na forum niestety się nie da a z własnego doświadczenia wiem że najlepiej od tej pierdoły sprawdza się wyjęcie kontrolki (zdanie kierowców)

    0
  • #10 05 Kwi 2011 20:46
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 06 Kwi 2011 00:27
    kwok
    Poziom 39  

    jeśli tylko renault to zwracam honor bo ja to bardziej w iveco a tam to filtr powietrza

    1
  • #12 06 Kwi 2011 20:53
    krismascott
    Poziom 8  

    dzięki za podpowiedzi, posprawdzam i dam znać

    0
  • #13 09 Gru 2011 17:01
    pgstraz
    Poziom 9  

    Witam
    Od kilki miesięcy posiadam Mascotta 2,8 110KM z 2001r, kontener, mam problem który polega na braku mocy, jadąc na pusto osiągam max 75km/h, jak widzi górkę muszę zredukować do 3 biegu bo nie podjedzie, ogólnie nie chce przyspieszać. Turbina gwiżdże, więc chodzi, silnik nie dymi, nie słychać jakiś dziwnych odgłosów itp. Wymieniłem oleje, filtr powietrza, rozrząd, samochód z dnia na dzień jeździ coraz wolniej, nie świeca się żadne kontrolki, tylko podczas zapalania na chwilę błyśnie kontrolka jak u kolegi KrissMascott.Nie wiem gdzie szukać przyczyny, przychodzi mi na myśl filtr paliwa który wymienię i zobaczę jaki będzie efekt.

    1
  • #14 10 Gru 2011 06:58
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 18 Lut 2012 14:25
    kaazek
    Poziom 9  

    Faktycznie ta kontrolka to zanieczyszczenie filtra paliwa, ale nie od wody w filtrze.
    Wystarczy troche parafiny i juz świeci albo zdarzyło się też , że podgrzewacz paliwa w podstawie filtra był lekko obrócony tez świeci bo za mały przepływ paliwa.
    Zawór wysokiego cisnienia na pompie padał i też świeciła ta sama kontrolka..oto urok tego auta. Bardzo dobre auto na czyste drogi, dobre paliwo i na lato!!!.
    Uwagi są z tego ,ze mam 2 Mascoty DXI 160 KM juz pięc lat i mozna książke napisać.

    0
  • #16 28 Cze 2012 19:36
    tmt
    Poziom 9  

    Witam, mam podobny problem z mascottem 3.0 120km 2005.
    Chyba mruga kontrolka zanieczyszczenia filtra paliwa, taka pomaranczowa z wytryskiem.
    "na wyjętym kluczyku kontrolka immo mruga "normalnie"
    na zapłonie kontrolka immo świeci ciągle,
    napis STOP i NIE zapala się "sterownik" silnika i świece żarowe".czasami mruga chyba kontrolka zanieczyszczenia filtra paliwa, taka pomaranczowa z wytryskiem.
    Przewody kostki przy bezpiecznikach itp raczej posprawdzałem i nic.
    Koledzy prosze o pomoc bo auto juz 3 tygodnie stoi

    0
  • #17 28 Cze 2012 20:09
    kaazek
    Poziom 9  

    Kolego tmt.
    Musisz się podpiać niestety chyba do komputera zeby odczytali przyczynę.
    Jesli auto jest z tacho to tylko Ranault Truks czyli ciężarowy serwis, bo maja inny program.
    2 rzeczy jeszcze zobacz jeśli.1.Odepnij czujnik od filtra paliwa albo go wykreć i zaślep śrubą chyba Fi8 bo te czujniki dostaja przebicia i nie naprawisz go, w serwisie ponad 120zł.
    Druga sprawa:jesli wymieniałeś filtr paliwa mógł przekręcić sie tzw.podgrzewacz paliwa -taka czarna płytka z otworem w podstawie filtra paliwa zabezpieczona palstikowa nakretką .Jak sie troszke obróci ta płytka w trakcie wymiany filtra otwór paliwa zatyka i tez kontrolka świeci.U mnie w jednym Mascotów 3 DXI zapalała się jak padła listwa CR i yło za małe cosnienie.
    Mascott to niezła zagadka.

    2
  • #18 29 Cze 2012 07:50
    tmt
    Poziom 9  

    Witam,
    Po podpieciu do komputera wyszedl błąd EGR (od zawsze byl) i immobilizer przerwa, zwarcie do masy, podejrzewam z tego powody ze kalbe byly odpinane i sprawdzane.
    Jezeli chodzi o filtr paliwa to NIE jest tu zalozony oryginalny tylko jakis taki normalny "przepływowy" typu wlot wylot i nic poza tym, bez podgrzewacza, prykrecony na blaszce. Ktos to tak kiedys zrobil.
    Filtr wymienilismy na nowy tez taki "einfachowy"...
    Nie wiem gdzie w takim razie jest ten czujnik bo przy filtrze nic nie ma.
    Na listwie paliwowej jest jakis czujnik i podejrzewam ze to ten.
    Zaworek na pompie tez sprawdzony, byl ok.
    Jakie są objawy padniętej listwy CR?

    0
  • #19 29 Cze 2012 08:37
    kaazek
    Poziom 9  

    Pierwsze objawy braku ciśnienia w Com.R. to jak krecisz rozrusznikiem silnik łapie..łapie i nie może zaskoczyć.Podobne objawy daje też właśnie padnięty zawór wysokiegociśnienia ten na poczatku listwy CR.Jest on koło pompy wtrysk. .Trzeba odkrecic i odchylić bagnet od oleju , wtedy jest widoczny.Wyglada jak krótka śruba.

    1
  • #20 29 Cze 2012 08:58
    tmt
    Poziom 9  

    u mnie silnik wogóle nie łapie.
    Na komputerze w pozycji "immobilizer blokada" jest- """ TAK"""
    czyli komputer blokuje zaplon poprzez immobilizer??
    tylko dlaczego??
    podobno po prawej stronie jest jakis bezwladnosciowy??

    0
  • #21 20 Lip 2014 11:06
    damiannoo221
    Poziom 1  

    mój mascot bardzo długo pali , przez pierwsze 5-6 obrotów nic nie łapie jakby nie dostawał paliwa, a po 6 obrocie łapie od razu i dymka nie puszcza ,,
    Podczas kręcenia rozrusznikiem pali sie ta kontrolka czerwona z wtryskiem paliwa, Bywa też chodź nie zawsze że na rozgrzanym silniku podczas kręcenia dodając gazu i po 6 obrotach nie załapie wo gule ( wtedy zamykam samochód pilotem otwieram i około 6 obrotów wykonuje i zapala
    Macie jakieś pomyły? co to za przypadłość?

    1