Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia I 2.0 benzyna -jaki prąd ładowania?

16 Mar 2011 09:56 5496 5
  • Level 9  
    Nie wiem czy wartość 13.9V jest prawidłowym napięciem ładowania ,przy obciążeniu jak światła,dmuchawa itp.W octavi znajomego jest podobnie ale proszę o wypowiedzi fachowców.Przy okazji jak dobrać akumulator do alternatora 70A oraz 90A.Dziękuję za porady.
  • User removed account  
  • Level 9  
    Dziękuję za porady.
  • Level 13  
    Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego.
    Octavia 2. benzyna silnik AQY.
    Mam problem z niskim napięciem ładowania.
    Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem.
    Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A.
    Wymieniłem dziś regulator napięcia.
    Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest 13,6-13,7V. Może bym to przełknął , ale na zacisku alternatora jest 14,5V.
    Skąd bierze się aż taki spadek? Podłączyłem kabel bezpośrednio z zacisku altka do plusa akumulatora i nic to nie dało, nadal 13,7V, a na zacisku altka cały czas 14,4-14,5V. Może dlatego że kabel do tego połączenia wziałem od awaryjnego odpalania z marketu?. Akumulator 2-letni Bosch S5, zero problemów z odpalaniam, napięcia spoczynkowe w normie. klemy cyściutkie, zaciski na akumulatorze z bezpiecznikami czysciutkie, masa na skrzyni sprawdzana przed zimą było ok (jutro jeszcze sprawdzę) . Mam wrażenie że ten spadek napięcia jest tym większy im cieplej na zewnątrz, ale tego jeszcze nie jestem pewien.
    Ma ktoś jakiś pomysł co może jeszcze zrobić sprawdzić? w autach ktore do tej pory mialem, siena, felicia, seicento, zafira, najniższe napięcie było w felicji 14,1 któa to fela miała jak wiemy problemy z ładowaniem na biegu jałowym. Aha pomiary napięć powyżVsze robione na biegu jalowym, dodanie gazu nie zmienia napięcia ładowania nawet o 0,1. Z góry dzięki za pomoc


    edit:

    Dziś rano nowe pomiary, na zimno po zapaleniu na klemach aku 14,27V. po paru minutach spadło do 13,9 13,8V. Niechcący dotknąłem do przewodu czarnego na skrzynce bezpieczników , tego czarnego idącego od altka. był gorący że aż sparzył. Jest coś opisane w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2033207.html
    U mnie ta skrzynka bezpieczników nad altkiem jest czyściutka, ale kabel grzeje się mocno, napewno dlatego jest taki spadek napięcia. Jak dotknąłem miernikiem w we włókna tego przewodu to napięcie wynosiło 14,2V mimo że na klemach ciągle 13,8V. Chyba to jest winowajca, da radę ten kabel zacisnąć jeszcze raz bez specjalnych narzędzi , czy może go od razu wymienić?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    mariush19 wrote:
    da radę ten kabel zacisnąć jeszcze raz bez specjalnych narzędzi , czy może go od razu wymienić?
    Da radę, wyczyścić, zacisnąć, zalutować. Oczywiście końcówki nowe dać. Zamykam.