Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I 2.0 benzyna -jaki prąd ładowania?

16 Mar 2011 09:56 4530 5
  • Poziom 9  
    Nie wiem czy wartość 13.9V jest prawidłowym napięciem ładowania ,przy obciążeniu jak światła,dmuchawa itp.W octavi znajomego jest podobnie ale proszę o wypowiedzi fachowców.Przy okazji jak dobrać akumulator do alternatora 70A oraz 90A.Dziękuję za porady.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dziękuję za porady.
  • Poziom 13  
    Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego.
    Octavia 2. benzyna silnik AQY.
    Mam problem z niskim napięciem ładowania.
    Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem.
    Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A.
    Wymieniłem dziś regulator napięcia.
    Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest 13,6-13,7V. Może bym to przełknął , ale na zacisku alternatora jest 14,5V.
    Skąd bierze się aż taki spadek? Podłączyłem kabel bezpośrednio z zacisku altka do plusa akumulatora i nic to nie dało, nadal 13,7V, a na zacisku altka cały czas 14,4-14,5V. Może dlatego że kabel do tego połączenia wziałem od awaryjnego odpalania z marketu?. Akumulator 2-letni Bosch S5, zero problemów z odpalaniam, napięcia spoczynkowe w normie. klemy cyściutkie, zaciski na akumulatorze z bezpiecznikami czysciutkie, masa na skrzyni sprawdzana przed zimą było ok (jutro jeszcze sprawdzę) . Mam wrażenie że ten spadek napięcia jest tym większy im cieplej na zewnątrz, ale tego jeszcze nie jestem pewien.
    Ma ktoś jakiś pomysł co może jeszcze zrobić sprawdzić? w autach ktore do tej pory mialem, siena, felicia, seicento, zafira, najniższe napięcie było w felicji 14,1 któa to fela miała jak wiemy problemy z ładowaniem na biegu jałowym. Aha pomiary napięć powyżVsze robione na biegu jalowym, dodanie gazu nie zmienia napięcia ładowania nawet o 0,1. Z góry dzięki za pomoc


    edit:

    Dziś rano nowe pomiary, na zimno po zapaleniu na klemach aku 14,27V. po paru minutach spadło do 13,9 13,8V. Niechcący dotknąłem do przewodu czarnego na skrzynce bezpieczników , tego czarnego idącego od altka. był gorący że aż sparzył. Jest coś opisane w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2033207.html
    U mnie ta skrzynka bezpieczników nad altkiem jest czyściutka, ale kabel grzeje się mocno, napewno dlatego jest taki spadek napięcia. Jak dotknąłem miernikiem w we włókna tego przewodu to napięcie wynosiło 14,2V mimo że na klemach ciągle 13,8V. Chyba to jest winowajca, da radę ten kabel zacisnąć jeszcze raz bez specjalnych narzędzi , czy może go od razu wymienić?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    mariush19 napisał:
    da radę ten kabel zacisnąć jeszcze raz bez specjalnych narzędzi , czy może go od razu wymienić?
    Da radę, wyczyścić, zacisnąć, zalutować. Oczywiście końcówki nowe dać. Zamykam.