Witam wszystkich .
W ostatniej rozmowie z kolegą pojawiły się sprzeczności dotyczące klimy w aucie , więc proszę o pomoc w poniższych pytaniach :
1) Czy sprężarka kręci się cały czas z takimi samymi obrotami czy z tymi samymi obrotami co silnik ? Według mnie tak samo jak silnik przecież jest z nim podłączona paskiem.
2) Skoro kręci się tak samo jak silnik to znaczy że jeżdząc szybciej tzn silnik ma większe RPM będę powodował iż klima będzie lepiej działać tzn . więcej razy czynnik zostanie sprężony i rozprężony a tym samym odprowadzi więcej ciepła.
3) Włączenie AC powoduje wzrost zużycia paliwa , sprawa jasna lecz jak wygląda sytuacja z zużyciem paliwa w zależności od temperatury otoczenia ?
Chodzi mi o to iż są dwa rodzaje klimy ( manualne i elektroniczne ) , załużmy że ustawiam w swoim aucie klime na 1 stopniu .
Teraz powiedzmy że w pierwszym przypadku temperatura otocznia wynosi ok 20 stopni a w drugim ok 40 stopni.
Według mnie zużycie paliwa będzie takie samo w przypadku pierwszym jak i drugim.
Kompresor nie wie jaka jest temperatura otocznia i go to nie interesuje musi przetoczyc taka i taka ilość czynnika. Jednak że w drugim przypadku będzie zbyt gorąco w środku auta , kompresor nie będzie wyrabiał .
Proszę mnie poprawić jak się mylę.
4 ) Tak jak w 3 punkcie tylko dotyczy klimy elektronicznej . Ponieważ jest tam ustawiana temepratura w środku auta więc ustawiam na 20 stopni i jak się będzie zachowywał kompresor w tym przypadku . Czy będzie za wszelką cenę tak operował wentylatorem aby zrobić to 20 czy poprostu to 20 stopni jest to jakaś prędkość wentylatora.
Pozdrawiam
Proszę o pomoc.
Przemek
W ostatniej rozmowie z kolegą pojawiły się sprzeczności dotyczące klimy w aucie , więc proszę o pomoc w poniższych pytaniach :
1) Czy sprężarka kręci się cały czas z takimi samymi obrotami czy z tymi samymi obrotami co silnik ? Według mnie tak samo jak silnik przecież jest z nim podłączona paskiem.
2) Skoro kręci się tak samo jak silnik to znaczy że jeżdząc szybciej tzn silnik ma większe RPM będę powodował iż klima będzie lepiej działać tzn . więcej razy czynnik zostanie sprężony i rozprężony a tym samym odprowadzi więcej ciepła.
3) Włączenie AC powoduje wzrost zużycia paliwa , sprawa jasna lecz jak wygląda sytuacja z zużyciem paliwa w zależności od temperatury otoczenia ?
Chodzi mi o to iż są dwa rodzaje klimy ( manualne i elektroniczne ) , załużmy że ustawiam w swoim aucie klime na 1 stopniu .
Teraz powiedzmy że w pierwszym przypadku temperatura otocznia wynosi ok 20 stopni a w drugim ok 40 stopni.
Według mnie zużycie paliwa będzie takie samo w przypadku pierwszym jak i drugim.
Kompresor nie wie jaka jest temperatura otocznia i go to nie interesuje musi przetoczyc taka i taka ilość czynnika. Jednak że w drugim przypadku będzie zbyt gorąco w środku auta , kompresor nie będzie wyrabiał .
Proszę mnie poprawić jak się mylę.
4 ) Tak jak w 3 punkcie tylko dotyczy klimy elektronicznej . Ponieważ jest tam ustawiana temepratura w środku auta więc ustawiam na 20 stopni i jak się będzie zachowywał kompresor w tym przypadku . Czy będzie za wszelką cenę tak operował wentylatorem aby zrobić to 20 czy poprostu to 20 stopni jest to jakaś prędkość wentylatora.
Pozdrawiam
Proszę o pomoc.
Przemek