Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bębny Żuk (HAMULCE) w traktorku

16 Mar 2011 18:25 4566 6
  • Poziom 11  
    Witam!!
    Mam zrobiony ciągniczek z mostem tylnym od żuka. Nie mam w nim hamulcy. Postanowiłem zrobić. Rozkręciłem bębny tłoczki po kilku próbach puściły. Mam do was kilka pytań:
    Da się zrobić hamulce ręczny aby hamował na szczękach??
    Jak podłączyć przewody hamulcowe tzn gdzie jaki przewód i czy macie jakiś patent na zakówanie przewodów??
    Bębny Żuk (HAMULCE) w traktorku
    Bębny Żuk (HAMULCE) w traktorku

    Z Góry dziękuje!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli chcesz używać tych rozruszanych z zapieczenia tłoczków, to gratuluję! Tutaj tylko zakup NOWEGO kompletu cylinderków, szczęk!
  • Poziom 11  
    Będzie trzeba to kupie nowe!!
    Tak jest wszystko to co na zdjęciu
  • Poziom 10  
    Odświeżę trochę temat - poszukuję danych na temat długości przewodów hamulcowych i gwintu końcówek do Żuka i do NYSY
    Mamy dwa projekty do zrobienia jednak nie kompletne, brak nawet pomp, cylinderków. Szukamy wszystkiego od podstaw, przewody chcielibyśmy wykonać na rurkach stalowych by były jak oryginalne. Zaczynamy od szukania danych technicznych.
    Czy ktoś coś?

    Sklepy jak i producenci przewodów wymiękają.
  • Poziom 25  
    InfoTecc napisał:
    Rozkręciłem bębny tłoczki po kilku próbach puściły.

    Witam.
    Jeśli tłoczki zardzewiałe i mimo to rozruszane to jest 40% szans, że będzie to działać prawidłowo oraz 60% szans, że nie będzie działać wcale lub będzie przeciekać. U mnie też w pojeździe własnej konstrukcji na szczęście tłoczki były zalane płynem hamulcowym koloru szarego więc nie zardzewiały a co za tym idzie udało się uruchomić hamulce i hamują normalnie, jak narazie bez przecieków. W twoim przypadku spróbowałbym w pierwszej kolejności rozebrać całe cylinderki i sprawdzić czy jest oznaka korozji, jeśli jest to małe szanse co do ich sprawności bo jak zapewnę wiesz muszą pracować. Koszt nowych zamienników na allegro to około 50zł za jeden więc cena niewygórowana, znajdziesz nawet takie po 35zł, koszt oryginału to ponad 100zł(do pojazdu własnej konstrukcji wystarczą najtańsze zamienniki).
    Ja u siebie hamulce ręczne uruchomiłem lecz z wielkim trudem(regulacja to masakra) ;-)
    nosek86 napisał:
    Odświeżę trochę temat - poszukuję danych na temat długości przewodów hamulcowych i gwintu końcówek do Żuka i do NYSY

    Witam.
    U mnie w pojeździe własnej konstrukcji podłączałem przewody hamulcowe od fiata Uno 1.0 Fire i wiem, że zarówno skokiem gwintu jak i również rozmiarem idealnie pasują. Nie pamiętam dokładnie jaki to był wymiar i skok gwintu ale jeśli zajdzie taka potrzeba to pisz na priv a ci zmierzę.
    nosek86 napisał:
    Zaczynamy od szukania danych technicznych.

    Konstruujecie pojazd własnej konstrukcji czy naprawiacie żuka lub nysę?
  • Poziom 10  
    Zakupiliśmy dwa gruzy i robimy pełną odbudowę :)

    Byłem u siebie w miescie u fachowców od przewodów, spoko nawet coś tam wiedzą ale w tym przypadku bardziej na zasadzie komuś robili i zapisali dane, nie są pełne ani do końca pewne.
    mogę ich polecić bo dużo mi rozjaśnili
    https://przewody-hamulcowe.pl/pl/
    mają fajne konfiguratory na stronie o ile zna się wymiary potrzebnych przewodów hehe
    Nie pozostaje nic innego jak określić którędy puszczamy przewody, miarka w rękę i jazda. Niestety nie będzie to 100% oryginał :-( ale w sumie przewody są głęboko schowane nikt nie będzie widział :-)