Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1,4 MPI - ogromna ilość spalanego gazu

16 Mar 2011 19:32 6443 7
  • Poziom 19  
    Witam serdecznie.
    Na wstępie zaznaczam, że jeśli chodzi o instalacje gazowe jestem kompletnym laikiem dlatego chciałbym zapytać osób, które znają się na rzeczy.

    Sytuacja wygląda następująco:
    Posiadam Skodę Fabię 1,4 MPI (2001r) z instalacją gazową (jednopunktową) z reduktorem Tomasetto AT-07. Nie posiadam silniczka krokowego, został zamieniony na manualny zawór gdyż po prostu się zepsuł. Mam od dluzszego czasu ogromny problem gdyz samochód pali mi ogromną ilość gazu (zakładając cenę gazu po 2,55 za litr, wlewając za 50 zło robię ok 150 km). Chciałbym zapytać jak zredukować poziom spalania gazu do optymalnego dla tegoż samochodu. Z tego co mi wiadomo, przy normalnej jeździe i dobrze skonfigurowanej instalacji gazowej samochód ten powinien spalac ok 8-9 litrów na 100 km.

    Tutaj moje pytanie. Czy jest to wina braku silniczka krokowego? Prosiłbym o dość rozbudowaną pomoc gdyż na prawdę mam już powoli dość wlewania w tego "smoka".

    Będę wdzięczny za każdą pomoc:)
  • Poziom 33  
    Albo poniosło go z rozkręceniem tego 'manualnego zaworu'.
    Sprawdź układ zapłonowy, świece to pewnie od fabryki nie ruszane. A potem analiza spalin/regulacja tą śrubką.
    Już pomijam debilizm wkładania tej generacji gazu to tego silnika...
  • Poziom 19  
    Również pomijam debilizm wkładania takiej instalacji, ale cóz taki kupiłem. Podejrzewam, że było to cięcie kosztów.
  • Poziom 33  
    Szarpnij się i wetknij tam sekwencje, odzyskasz moc, środowiska nie będziesz tak truć. Dwie pieczenie przy jednym ogniu, ale przede wszystkim pozbędziesz się kosmicznego spalania.
  • Poziom 18  
    Generalnie II generacja - krokowiec + śruba = I generacja.

    Niby da się to wyregulować, trzeba skręcić śrubę trochę. Tylko nie można przesadzić bo palić będzia faktycznie mało, ale silnik długo nie pożyje.

    Może to być również wina zużytego parownika, który podaje ciekły gaz na wyjściu. Z wydechu nie śmierdzi gazem?
  • Poziom 19  
    Z wydechu nie mam pojęcia nie sprawdzałem natomiast w środku czasem czuć zapach gazu. Ostatnimi czasy regenerowalem parownik (tj wymiana membran itp) ale wiele to nie pomogło.
  • Poziom 33  
    Bo parownik trzeba potem wyregulować.
  • Poziom 19  
    Owszem był regulowany, ale mimo wszystko wielkiego efektu to nie dało. Jedynie co nie faluje mi na wolnych obrotach i nie gasnie przy zimnym silniku. Spalanie poprawilo sie na prawde minimalnie. Teraz planuje zakup silniczka krokowego wraz ze sterownikiem STAG XL. Moze to jeszcze da jakis efekt