Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie alternatora Valeo

16 Mar 2011 19:42 15319 20
  • Poziom 12  
    Witam zdobyłem dziś identyczny jak na foto alternator.
    Podłączenie alternatora Valeo
    Do czego jest to wejście oznaczone literą W ?( Nie zwracajcie uwagi na przekreślone czerwone strzałki)
    Alternator jest z audi nie wiem jakiego. Doczytałem tylko, że ma 65A.
    Chyba o regulator już się nie będę musiał martwić, gdyż ma on już zamontowany w sobie?

    Czy podłączenie go w ten sposób będzie prawidłowe ?
    Podłączenie alternatora Valeo
  • Poziom 39  
    Jeśli wyłącznik to stacyjka a X w kółeczku to żarówka to dobrze.
  • Poziom 37  
    Już tylko gwoli uzupełnienia: styk W to wyjście na obrotomierz, rozwiązanie stosowane w silnikach Diesla VW z lat 80- i 90-tych.
  • Poziom 31  
    Obudowa mostka przystosowana jest po prostu pod zacisk W choć go nie ma.

    Heh napisaliśmy to jednocześnie. :D
  • Poziom 26  
    Rysunek dobry, śmiało możesz podłączyć, żeby wyjście W działało( w sensie obrotomierz nie przekłamywał) musisz mieć taki sam stosunek koła pasowego silnika i alternatora jaki był w aucie.
  • Poziom 12  
    Pytanie może głupie ale jaki bezpiecznik dać na wzbudzenie alternatora ?
    Czy w ogóle jest potrzebny ?
  • Warunkowo odblokowany
    nie jest potrzebny
  • Poziom 11  
    a czy można zamiast żarówki zastosować diode led z wbudowanym opornikiem np taką?
    Podłączenie alternatora Valeo
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    czyli taka dioda z rezystorem nie wzbudzi alternatora?
  • Poziom 29  
    Musiał byś dać rezystor równolegle z diodą led

    Dodano po 5 [minuty]:

    A co myślicie na temat alternator-ów valeo-jak będą sie sprawować w ciągnikach rolniczych gdzie występuje duże zapylenie/wilgoć/drgania?
    Obecnie mam elmot-u 44A i myślę nad zmianą i dlatego pytam
  • Moderator Samochody
    W golfie mkII, gdzie były kontrolki led w zegarach był wbudowany rezystor do wzbudzenia 47Ω 1 W
  • Moderator Samochody
    carrot napisał:
    W golfie mkII, gdzie były kontrolki led w zegarach był wbudowany rezystor do wzbudzenia 47Ω 1 W

    Mam akurat zegary od dwójki po 89r w ręku i są tam 2 rezystory 120ohm równolegle i to chyba po 2W każdy.
  • Poziom 35  
    I te rezystory się grzeją tylko podczas nieładowania. Pozatym do ciągnika dawać Led białe?
    A elmot 124 -ka w c-330 to dobry wybór.
  • spec od auto-elektro
    Podłączenie alternatora Valeo

    Ale w 90-latach jest tak jak pisze carrot.P[/b]
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    bizon_126 napisał:
    LED w ciągniku to dobry pomysł ponieważ żarówka 4W wytapia plastiki w zegarach

    Jeśli układ ładowania jest sprawny to kontrolka nie może świecić podczas pracy, więc nie ma jak wytopić zegarów. A jak pisał @Motronic jeśli ktoś zostawia kluczyk wciśnięty to jego wina i niech cierpi.
  • Poziom 26  
    ociz
    viper555
    Przy okazji, nie macie panowie zegarów do dwójki z obrotkiem na jedną wtyczkę? Benzyna.
  • Moderator Samochody
    Własnie o takim pisałem, mam i zwykły i z MFA, gorzej ze starszymi bo ostatni koledze oddałem. :)
  • Poziom 26  
    Ze zwykłym zegarkiem by mnie interesował. Ważne, żeby miał obrotek i był na jedną wtykę.