Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 2.0 HDI 2000r. zgasiłem silnik i później już nie odpaliłem

16 Mar 2011 20:41 8289 20
  • Poziom 9  
    Witam!
    Podjechałem normalnie samochodem na parking pod sklepem. Zrobiłem zakupy, chcę odpalić samochód, a on nie zapala. Rozrusznik kręci, czuć że chce odpalić a nie może. Ewidentnie nie słyszę pracującej pompy paliwa. Doradźcie co to może być. Czy padła pompa, czy może jakiś przekaźnik. A tak w ogóle to gdzie się znajduje ta pompa paliwa, przy zbiorniku czy w zbiorniku, jak się do niej dobrać??? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • Warunkowo odblokowany
    a on ma wogole pompe paliwa elektyczna? daj mu samostartu i zobaczy czy zatrybi
  • Poziom 9  
    Ma elektryczną. Wcześniej jak włączyłem zapłon to słyszałem jak pracowała, a teraz cisza. Gdzie ta pompa się znajduje. Jak się do niej dobrać.
  • Poziom 29  
    Pompa jest w zbiorniku, jeżeli dobrze kojaże to dostaniesz się od wewnątrz samochodu!
  • Poziom 9  
    Jak od wewnątrz samochodu. Pod siedzeniami nie ma żadnej klapki, dziury itp.
  • Poziom 31  
    A ma gruszkę na przewodzie paliwowym pod maską?
  • Poziom 9  
    nie ma gruszki
  • Poziom 29  
    A może czujnik ''wstrząsowy'', ''bezwładnościowy'' jak kto woli, bloknoł paliwo ?
  • Poziom 9  
    taki czerwony przycisk koło rozrządu, wciśnięty, wszystko z nim ok
  • Warunkowo odblokowany
    to na kanal podnosnik, bo albo na przewodzie, albo trzeba opuscic bak
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A może by tak jakąś diagnostykę komputerową zrobić? Odczytać czy pompa HP ciśnienie nabija? Może by tak sprawdzić czy napięcie idzie na tą pompę elektryczną (jeśli takowa jest)?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    siedzi w baku szukaj dobrze
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    a ja mam taki problem z 2.0 hdi 90KM z 2000 roku w Xsarze picasso

    wymieniany był rozrząd i przy okazji pompa CR była dana do diagnostyki

    pompa wróciła auto zostało poskładane i kupa

    brak wysokiego ciśnienia na wyjściu z pompy (wszystko idzie na przelew)

    układ niskiego ciśnienia jest ok (pompa jest nowa i działa)

    na wyjściu ze zbiornika ponad 5 atm

    zawór jest nowy więc jest sprawny

    rozrząd jest ustawiony na blokadach

    auto zapala na plaku ale ciśnienia pompa CR nie wytwarza

    błędów brak
  • Poziom 39  
    Gachu napisał:

    układ niskiego ciśnienia jest ok (pompa jest nowa i działa)

    za* na wyjściu ze zbiornika ponad 5 atm


    *) - jak rozumiem to "za" ma oznaczać zasilanie?

    Tak więc po pierwsze: czy ty chłopie nie masz w ogóle szacunku do ludzi z forum pisząc takie posty na "odwal się"? Jeśli czegoś chcesz to pokaż, że szanujesz tych, których pytasz i pisz starannie, pełnymi zdaniami, tak aby nie trzeba się było domyślać o co chodzi.

    Po drugie, piszesz ,że zasilanie jest w porządku (tak się w każdym razie domyślam). Otóż nie jest - 5 barów na wejściu oznacza zator w układzie paliwowym - filtr, przewód itp. Prawdopodobnie paliwo nie dochodzi do pompy i to jest przyczyna problemu. Prawidłowe ciśnienie na zasilaniu to 2 do 3 barów. Reguluje je zawór przelewowy w pokrywie filtra paliwa. Sprawdź o co chodzi z tym paliwem i pisz jak było.
  • Poziom 10  
    sorki za to "za"

    ciśnienie na pompie jest 5 bar na filtrze ok 3.4 bar - więc to nie jest problem (pompa elektryczna jest nowa i jest to walbro a nie jakiś schit za stówke)

    zatoru żadnego niema bo przewody przedmuchane powietrzem, zresztą przed rozebraniem rozrządu było OK, rozrząd rozebrany bo padła pompa wody po 12 tys km
  • Poziom 39  
    Jakie ciśnienie masz na rampie?
  • Poziom 10  
    właśnie problem w tym że jest tam brak ciśnienia, tak jakby ECU nie podawał sygnału ale zasilanie na wtyczce sterującej zaworem po przekręceniu zapłonu jest w okolicach 12V
  • Poziom 39  
    Powinieneś podpiąć diagnoskop i sprawdzić parametr "synchronizacja wału korbowego i wałka rozrządu". Jeżeli czujnik wałka nie zgrywa się z czujnikiem na wale to nie odpali. Ew. możesz sprawdzić oba czujniki czy dają sygnał.

    ZMIANA 11.04.2011/19:24

    Przepraszam, zagalopowałem się, powyższe oczywiście jest bez sensu - jeśli na rampie nie ma ciśnienia to nie z powodu braku synchronizacji.

    Gachu napisał:
    właśnie problem w tym że jest tam brak ciśnienia, tak jakby ECU nie podawał sygnału ale zasilanie na wtyczce sterującej zaworem po przekręceniu zapłonu jest w okolicach 12V


    Sterowanie jest masą - sygnał PWM, sprawdź czy tam się taki sygnał pojawia. Sprawdź czy jest przejście przez cały obwód regulatora - na kostce sterownika wtrysku.
    Sprawdź czy ciśnienie nie ucieka ci przez przelew któregoś z wtryskiwaczy.
    Sprawdź, czy nie jest zablokowany zaworek smarowania na wejściu do pompy - powinien otwierać się przy 0,5-0,8 bara ale rożnie bywa.
    Jeśli te trzy rzeczy są w porządku to uszkodzona jest pompa.