Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka, Polar PDH 585, wybija bezpieczniki

16 Mar 2011 23:22 9738 12
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z pralką Polar PDH 585.
    Po wciśnięciu przycisku wyłącznika głównego, pralka wybija korki w mieszkaniu.
    Przeglądając podobne tematy nasuwa się myśl, iż jest to wina blokady drzwi.

    1. Z racji, iż nigdy wcześniej nie miałem takiej styczności z pralką, to proszę o podpowiedź, gdzie mam szukać tej blokady.

    Jak już ją znajdę, to chciałbym oczywiście sprawdzić, czy to ona nawala. Przeczytałem, że w celach testowych należy połączyć skrajne przewody.
    2. Tu kolejne pytanie, patrząc na schematy poniżej, czy będą to kabelki L(zielony) i C(biały)?
    3. Jeszcze pytanie, czy trzeci kabelek można pozostawić w blokadzie czy jednak trzeba go z niej wypiąć?

    Pralka, Polar PDH 585, wybija bezpieczniki
  • Poziom 38  
    Blokada jest usytuowana z przodu blisko drzwiczek. Tak przewody L i C można połączyć, ale jedynie w celu testu. Łącząc L i C, najlepiej je wypiąć z blokady.
  • Poziom 26  
    Blokada to zamek, gdzie wchodzi zaczep drzwiczek. Może to być wina blokady ale nie koniecznie. Sprawdź kondensator przeciwzakłóceniowy, lubi się "przebić".
  • Specjalista AGD
    ja-kenaj napisał:
    Sprawdź kondensator przeciwzakłóceniowy, lubi się "przebić".
    Filtr przeciwzakłóceniowy w każdej pralce znajduje się przed włącznikiem sieciowym a kolominek pisze że korki wybija po włączeniu włącznika sieciowego , więc to nie ten trop.Oprócz blokady sprawdziłbym grzałkę na przebicie do masy.Kolominek , odłącz przewody od grzałki i zobacz czy dalej wybija korki.
  • Poziom 26  
    "Oprócz blokady sprawdziłbym grzałkę na przebicie do masy."
    Kolego machefi grzałka załącza się dopiero po pobraniu wody przez pralkę. Ale nie wykluczam grzałki. Jak również uzwojeń silnika.
  • Specjalista AGD
    Kolego ja-kenaj , jeśli grzałka będzie miała przebicie do swojego płaszcza ochronnego a tym samym do obudowy pralki to zwarcie będzie natychmiastowe po włączeniu pralki do prądu przyciskiem sieciowym.Może to się stać nawet przed załączeniem się blokady drzwi w zależności po której stronie jest faza w gnieździe zasilającym.
  • Poziom 39  
    A miałem się nie odzywać... obaj po trochu pleciecie panowie :)
    Grzałka w tej pralce odłączana jest z jednej strony hydrostatem a z drugiej stykiem programatora i termoregulatorem, więc normalnie przy pustym zbiorniku na początku programu nie ma szansy wyrzucić bezpieczników. Natomiast filtr PZ jest zasilany od razu po włożeniu wtyczki do kontaktu, więc wyrzucałby nawet bez wciskania włącznika.
    Proponuję poczekać na diagnozę blokady żeby nie pisać sobie a muzom ;)
  • Specjalista AGD
    Z mojego doświadczenia powiem tylko, że czy to wystrzeli blokada czy filtr to bezpiecznik wyrzuci tylko raz ponowne uruchomienie pralki to cisza.Nie wiemy ile było prób włączania pralki?
  • Poziom 12  
    grzałka do wymiany a co jeszcze to sprawdzić megaomierzem
  • Poziom 2  
    Witam,
    dziękuje za tyle odpowiedzi, kontakt z pralką będę miał prawdopodobnie w przyszły weekend, także postaram się wówczas napisać czego się dowiedziałem.
  • Specjalista AGD
    movzx napisał:
    A miałem się nie odzywać... obaj po trochu pleciecie panowie :)
    Grzałka w tej pralce odłączana jest z jednej strony hydrostatem a z drugiej stykiem programatora i termoregulatorem, więc normalnie przy pustym zbiorniku na początku programu nie ma szansy wyrzucić bezpieczników.
    Pozwoliłbym sobie nie do końca zgodzić się z szanownym kolegą i bronić swego zdania , wyjaśnię: jest tu programator P 124 , kolega koloninek nie pisze że puszcza pralkę od początku , więc jeśli puszcza ją od programu lub miejsca gdzie w programatorze zwarte są styki 8-8H lub 6-6H to przy fazie obecnej na tych stykach zaraz po włączeniu blokady i przy zwarciu w grzałce zaraz przy wyprowadzeniu idącym do regulatora temperatury wywali korek , przyznaję że nie momentalnie z włączeniem przycisku sieciowego ale w chwili zazbrojenia się blokady , bez wody , ponieważ droga prądu zwarcia będzie następująca: faza , wyłącznik główny, blokada L-C , styk programatora 8-8H lub 6-6H , ogranicznik temperatury, regulator temperatury, wyprowadzenie grzałki , zwarcie w grzałce do swojej osłony , obejma grzałki w kotle ,zero ochronne.Tyle obrony swej racji. Może być jeszcze jedna przyczyna wywalania bezpiecznika w pralce kol.koloninka .Jako że w P124 lubi wypalać się ostatni segment programatora zaraz przy metalowej płycie zespołu zębatek to tu można również poszukać źródła zwarcia ze styków do płyty .
  • Poziom 39  
    machefi napisał:
    movzx napisał:
    A miałem się nie odzywać... obaj po trochu pleciecie panowie :)
    Grzałka w tej pralce odłączana jest z jednej strony hydrostatem a z drugiej stykiem programatora i termoregulatorem, więc normalnie przy pustym zbiorniku na początku programu nie ma szansy wyrzucić bezpieczników.
    Pozwoliłbym sobie nie do końca zgodzić się z szanownym kolegą i bronić swego zdania , wyjaśnię: jest tu programator P 124 , kolega kolominek nie pisze że puszcza pralkę od początku , więc jeśli puszcza ją od programu lub miejsca gdzie w programatorze zwarte są styki 8-8H lub 6-6H to przy fazie obecnej na tych stykach zaraz po włączeniu blokady i przy zwarciu w grzałce zaraz przy wyprowadzeniu idącym do regulatora temperatury wywali korek , przyznaję że nie momentalnie z włączeniem przycisku sieciowego ale w chwili zazbrojenia się blokady , bez wody , ponieważ droga prądu zwarcia będzie następująca: faza , wyłącznik główny, blokada L-C , styk programatora 8-8H lub 6-6H , ogranicznik temperatury, regulator temperatury, wyprowadzenie grzałki , zwarcie w grzałce do swojej osłony , obejma grzałki w kotle ,zero ochronne.Tyle obrony swej racji. Może być jeszcze jedna przyczyna wywalania bezpiecznika w pralce kolominka .Jako że w P124 lubi wypalać się ostatni segment programatora zaraz przy metalowej płycie zespołu zębatek to tu można również poszukać źródła zwarcia ze styków do płyty .


    Oczywiście masz całkowitą rację, po prostu założyłem trochę na wyrost początkową pozycję programatora i brak wody.
    Ale przyznasz że tak naprawdę nie znając pozycji programatora i ilości wody w pralce, możemy przyjąć dowolną usterkę, łącznie ze zwarciem pompy spustowej, elektrozaworu lub silniczka programatora. Więc trzeba czekać na weekend ;)
  • Specjalista AGD
    I to jest cała esencja naszego zawodu :tyle przyczyn i możliwości że aż się człowiek raduje jak to wszystko naprawia i naprawi :D