Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowy Ford Focus - nowe technologie

kleoffasy 17 Mar 2011 11:24 2177 11
  • #1
    kleoffasy
    Level 9  
    jak wam się podoba nowy focus? a przede wszystkim nowinki techniczne jakie do niego zostały wprowadzone: http://www.ford.com/cars/focus/gallery/videos-and-demos/

    Liczę na ciekawą dyskusję. Mi przypadł do gustu układ Auto-Start-Stop, odcinający zapłon przy zatrzymaniu samochodu.
  • #2
    damdam

    Level 34  
    układ start stop myślę że przypadnie do gustu wszystkim elektromechanikom :)
  • #3
    kleoffasy
    Level 9  
    wyczytałem też coś o układzie TVC poprawiający stabilność na zakrętach - ale na jakiej zasadzie niby to działa? ech laik ze mnie :P
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Podobają mi się wszystkie układy elektroniczne w samochodach, zwłaszcza tych na F, dzięki temu nie martwię się o pracę i pieniądze ;)
  • #5
    kleoffasy
    Level 9  
    carrot, to może zdradzisz nam coś więcej o tych systemach elektroniczych, nowy Focus to naprawdę takie cacko elektroniczne? :-) Że Focus zaczał stawiać na nowe technologie to widać, w końcu ogłosili nawet na fejsie konkurs w tej sprawie: http://www.facebook.com/Ford.Polska?sk=app_4949752878
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    kleoffasy
    Level 9  
    nie mów mi, że nie robią żadnych testów, a od razu sprzedają w salonach bo jakoś nie chce mi się w to wierzyć ;]
  • #8
    carrot
    Moderator of Cars
    Te wszystkie udogodnienia elektroniczne są super, fajne, ale jak działają, w momencie jak się zaczynają pieprzyć, co jest nagminne, to w błyskawicznym tempie drenują portfel właściciela samochodu, chcesz przykłady ? proszę bardzo:
    Elektryczny hamulec postojowy, super wygodna sprawa, auto nie stacza się z góry podczas postoju na światłach itd, tylko zacisk z siłownikiem kosztuje 2000zł (w renault cała puszka z komputerem i serwomechanizmem 2500). W klasycznym rozwiązaniu wystarczy wymienić urwaną/zardzewiałą linkę za 30zł.
    Jak już jesteśmy przy hamulcach, to nie można nie wspomnieć o SBC, super sprawa, osusza tarcze itd, tylko, że wymieniasz klocki co 10kkm, a sam agregat kosztuje 10 koła
    Throttle by wire, normalnie w klasycznym rozwiązaniu mogła się co najwyżej urwać linka na kilkanaście złotych, tu mamy potencjometr pedału gazu, komputer i cały zespół zmotoryzowanej przepustnicy za kilkanaście stówek
    O dieslach i ich systemach zasilania nie będę się rozpisywał, bo to temat nadający się na książkę, a nie krótką notatkę na forum
  • #9
    eltron
    Level 25  
    Quote:
    nie mów mi, że nie robią żadnych testów, a od razu sprzedają w salonach bo jakoś nie chce mi się w to wierzyć ;]


    Robią symulacje na komputerach, testuje klient. To nie te czasy jak w BMW E31 gdzie testy przed wprowadzeniem go do produkcji trwały prawie 2 lata, w warunkach takich, że te nowe pierdułki po dniu by się rozsypały.
  • #10
    kleoffasy
    Level 9  
    no ale w końcu po to dostaję gwarancję na kilka lat, by to naprawili... chociaż tyle ;] zawsze w końcu możemy maluszkami jeździć....
  • #11
    ogur3k
    Level 33  
    kleoffasy wrote:

    Liczę na ciekawą dyskusję. Mi przypadł do gustu układ Auto-Start-Stop, odcinający zapłon przy zatrzymaniu samochodu.


    Faktycznie, niesamowita nowość. Rzuca na kolana. Miażdży ta opcja.

    Formel E, system start-stop - w manetce wycieraczek został umieszczony przycisk STOP. Stojąc np. na światłach lub w korku można było nacisnąć przycisk STOP i silnik zatrzymywał się. Ponowne uruchomienie silnika następowało przy jednoczesnym wciśnięciu pedału sprzęgła oraz gazu lub poprzez przekręcenie stacyjki w pozycję start.

    Golf 3 w 1993r wypuścił Ecomatic`a. Skrzynia półautomat, zdjęcie nogi z gazu i silnik gaśnie, wspomaganie hamulców i kierownicy napędzane silnikiem elektrycznym.

    Zadziwia mnie to odgrzewanie kotletów przez koncerny, które twierdzą, że ich rozwiązanie to absolutna, niepowtarzalna innowacja...
  • #12
    marek1977
    Level 33  
    Super. Zwłaszcza to "rewelacyjne" rozwiązanie.
    http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=36159


    Ale patent z chowanym środkowym fotelem tylnego rzędu (c-max grand c-max) zasługuje na pochwałę. Co prawda jest troszkę niewymiarowe to miejsce po rozłożeniu, ale ile razy jeździ się z pełną obsadą pasożytów :D