Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy Ford Focus - nowe technologie

kleoffasy 17 Mar 2011 11:24 1994 11
  • #1 17 Mar 2011 11:24
    kleoffasy
    Poziom 8  

    jak wam się podoba nowy focus? a przede wszystkim nowinki techniczne jakie do niego zostały wprowadzone: http://www.ford.com/cars/focus/gallery/videos-and-demos/

    Liczę na ciekawą dyskusję. Mi przypadł do gustu układ Auto-Start-Stop, odcinający zapłon przy zatrzymaniu samochodu.

    0 11
  • #2 17 Mar 2011 11:28
    damdam

    Poziom 33  

    układ start stop myślę że przypadnie do gustu wszystkim elektromechanikom :)

    0
  • #3 17 Mar 2011 11:32
    kleoffasy
    Poziom 8  

    wyczytałem też coś o układzie TVC poprawiający stabilność na zakrętach - ale na jakiej zasadzie niby to działa? ech laik ze mnie :P

    0
  • #4 17 Mar 2011 11:49
    carrot
    Moderator Samochody

    Podobają mi się wszystkie układy elektroniczne w samochodach, zwłaszcza tych na F, dzięki temu nie martwię się o pracę i pieniądze ;)

    0
  • #5 17 Mar 2011 11:52
    kleoffasy
    Poziom 8  

    carrot, to może zdradzisz nam coś więcej o tych systemach elektroniczych, nowy Focus to naprawdę takie cacko elektroniczne? :-) Że Focus zaczał stawiać na nowe technologie to widać, w końcu ogłosili nawet na fejsie konkurs w tej sprawie: http://www.facebook.com/Ford.Polska?sk=app_4949752878

    0
  • #6 17 Mar 2011 12:27
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 17 Mar 2011 12:32
    kleoffasy
    Poziom 8  

    nie mów mi, że nie robią żadnych testów, a od razu sprzedają w salonach bo jakoś nie chce mi się w to wierzyć ;]

    0
  • #8 17 Mar 2011 15:02
    carrot
    Moderator Samochody

    Te wszystkie udogodnienia elektroniczne są super, fajne, ale jak działają, w momencie jak się zaczynają pieprzyć, co jest nagminne, to w błyskawicznym tempie drenują portfel właściciela samochodu, chcesz przykłady ? proszę bardzo:
    Elektryczny hamulec postojowy, super wygodna sprawa, auto nie stacza się z góry podczas postoju na światłach itd, tylko zacisk z siłownikiem kosztuje 2000zł (w renault cała puszka z komputerem i serwomechanizmem 2500). W klasycznym rozwiązaniu wystarczy wymienić urwaną/zardzewiałą linkę za 30zł.
    Jak już jesteśmy przy hamulcach, to nie można nie wspomnieć o SBC, super sprawa, osusza tarcze itd, tylko, że wymieniasz klocki co 10kkm, a sam agregat kosztuje 10 koła
    Throttle by wire, normalnie w klasycznym rozwiązaniu mogła się co najwyżej urwać linka na kilkanaście złotych, tu mamy potencjometr pedału gazu, komputer i cały zespół zmotoryzowanej przepustnicy za kilkanaście stówek
    O dieslach i ich systemach zasilania nie będę się rozpisywał, bo to temat nadający się na książkę, a nie krótką notatkę na forum

    0
  • #9 17 Mar 2011 15:06
    eltron
    Poziom 26  

    Cytat:
    nie mów mi, że nie robią żadnych testów, a od razu sprzedają w salonach bo jakoś nie chce mi się w to wierzyć ;]


    Robią symulacje na komputerach, testuje klient. To nie te czasy jak w BMW E31 gdzie testy przed wprowadzeniem go do produkcji trwały prawie 2 lata, w warunkach takich, że te nowe pierdułki po dniu by się rozsypały.

    0
  • #10 17 Mar 2011 18:27
    kleoffasy
    Poziom 8  

    no ale w końcu po to dostaję gwarancję na kilka lat, by to naprawili... chociaż tyle ;] zawsze w końcu możemy maluszkami jeździć....

    0
  • #11 17 Mar 2011 18:36
    ogur3k
    Poziom 33  

    kleoffasy napisał:

    Liczę na ciekawą dyskusję. Mi przypadł do gustu układ Auto-Start-Stop, odcinający zapłon przy zatrzymaniu samochodu.


    Faktycznie, niesamowita nowość. Rzuca na kolana. Miażdży ta opcja.

    Formel E, system start-stop - w manetce wycieraczek został umieszczony przycisk STOP. Stojąc np. na światłach lub w korku można było nacisnąć przycisk STOP i silnik zatrzymywał się. Ponowne uruchomienie silnika następowało przy jednoczesnym wciśnięciu pedału sprzęgła oraz gazu lub poprzez przekręcenie stacyjki w pozycję start.

    Golf 3 w 1993r wypuścił Ecomatic`a. Skrzynia półautomat, zdjęcie nogi z gazu i silnik gaśnie, wspomaganie hamulców i kierownicy napędzane silnikiem elektrycznym.

    Zadziwia mnie to odgrzewanie kotletów przez koncerny, które twierdzą, że ich rozwiązanie to absolutna, niepowtarzalna innowacja...

    0
  • #12 23 Mar 2011 20:43
    marek1977
    Poziom 33  

    Super. Zwłaszcza to "rewelacyjne" rozwiązanie.
    http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=36159


    Ale patent z chowanym środkowym fotelem tylnego rzędu (c-max grand c-max) zasługuje na pochwałę. Co prawda jest troszkę niewymiarowe to miejsce po rozłożeniu, ale ile razy jeździ się z pełną obsadą pasożytów :D

    0