Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V70 1997r 2.5 TDI AEL niewłaściwa praca turbiny

17 Mar 2011 13:14 5657 4
  • Poziom 31  
    Witam

    Mam problem z silnikiem 2.5TDI AEL (ten sam co w audi A6 C4, VW T4) tzn. objawia się tym że turbosprężarka nie pompuje równo tzn. przy wciśnięciu do dechy na wyższym biegu gdzie obroty narastają stosunkowo wolno słychać jak turbo pompuje i za chwile przestaje, wydaje mi się że powinno być słychać ciągły świst turbosprężarki.

    Drugą sprawą są silne drgania karoserii na postoju przy wciśniętym hamulcu.

    Odpinałem wężyk od czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze i wtedy turbo zaczyna pompować jednostajnie, bez falowania, na dodatek znikają wibracje karoserii przy wciśniętym pedale hamulca, ale silnik zaczyna gorzej pracować przy niskich obrotach (mam tu na myśli do 1200-1300obr)

    Poza tym niezależnie od tego czy wężyk jest podłączony do czujnika niekiedy przy pracy silnika na obrotach jałowych zaczyna on nierówno pracować, pojawia się "traktorzenie" które trwa krótką chwilę i silnik znowu pracuje jak należy.

    Czy te objawy/ problemy są ze sobą powiązane? Co może być przyczyną drgań karoserii i nieprawidłowej pracy turbo?
  • Poziom 11  
    To mi wygląda na nieszczelność któregoś z wężyków podciśnieniowych. Po kilkunastu latach guma po prostu parcieje i pęka. Zerknij jeszcze na poduszkę pneumatyczną silnika (ta pod spodem). Jak jest taka możliwość to przegoń auto większą prędkością. Jeśli przy 150 i więcej silnik przejdzie w tryb awaryjny - na pewno będzie to związane z pneumatycznym sterowaniem podzespołów silnika.
  • Poziom 31  
    Dzięki za odpowiedź. Jechałem 180 i nie wyskakiwał tryb awaryjny.
    Czy może być to wina nieprawidłowo działającej pompy podciśnienia?
  • Poziom 11  
    Podciśnienie do sterowania pochodzi z pompy vacuum.
  • Poziom 31  
    Błędów nie ma żadnych, był sprawdzany przed kupnem na kompie.