Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wzbudzanie się silnika

blackpower 29 Paź 2004 17:54 1769 22
  • #1 29 Paź 2004 17:54
    blackpower
    Poziom 17  

    Witam

    Ostatnio w moim vw golfie dzieje sie dziwna rzecz.
    Przy wyłączaniu silnika stacyjką, ten wzbudza się na kilka sekund (2-3sec).
    Może ktoś wie o co chodzi?

    0 22
  • #2 29 Paź 2004 18:03
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Samozapłon - paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej lub niewłaściwie dobrane świece...

    0
  • #3 29 Paź 2004 19:27
    Rafał_G
    Poziom 12  

    Niestety nie pamietam dokladnie ale bylo to na fizyce. Jest problem z cisnieniem w komorze spalania, poprostu tlok dalej pracuje spreza paliwo i powietrze i na wskotek durzego cisnienia powstaje samozaplon. To tylko teoria sprezania gazow, a w paktyce moze byc wiele czynnikow.

    Sprawdz kopresje dla kazdego cylindra, pewnie jest za duze. Napewno wiesz jak to sprawdzic.

    Powodem tego moze byc tez za durzo paliwa.

    Jesli chodzi o swiece to raczej nie, predzej przebicie na aparacie zaplonowym.

    Podaj jaki to golf bezyna/disel. Jesli to disel to nie jest awarja czasami poprostu tak bywa, bo disel wlasnie pracuje na tej zasadzie.

    0
  • #4 29 Paź 2004 19:42
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cytat:
    Sprawdz kopresje dla kazdego cylindra, pewnie jest za duze. Napewno wiesz jak to sprawdzic.
    A skąd miało by się wziąć wyższe ciśnienie ? Cuda?
    Cytat:
    Powodem tego moze byc tez za durzo paliwa.
    Ciekawa teoria....
    Cytat:
    Jesli chodzi o swiece to raczej nie, predzej przebicie na aparacie zaplonowym.
    Też ciekawa teoria...co ma aparat zapłonowy do samozapłonu...
    :arrow: A może Kolego zanim coś napiszesz to najpierw się zastanowisz?

    0
  • #6 29 Paź 2004 21:10
    autoel
    Poziom 25  

    Wygląda to na dużo nagaru w komorze spalania (pod warunkiem że to benzyniak) kiedy się rozżaży "robi" przez chwilę za świecę.

    0
  • #7 29 Paź 2004 22:50
    cikol
    Poziom 27  

    autoel napisał:
    Wygląda to na dużo nagaru w komorze spalania (pod warunkiem że to benzyniak) kiedy się rozżaży "robi" przez chwilę za świecę.


    Takim samochodem nie jesteś w stanie ujechać 50 m. Bo niby ten "żar" to w czasie ruchu sprężania to niby znika, a potem(kiedy tłok jest na górze) się pojawia?

    0
  • #8 29 Paź 2004 23:11
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Rafał_G napisał:
    Niestety nie pamietam dokladnie ale bylo to na fizyce. Jest problem z cisnieniem w komorze spalania, poprostu tlok dalej pracuje spreza paliwo i powietrze i na wskotek durzego cisnienia powstaje samozaplon. To tylko teoria sprezania gazow, a w paktyce moze byc wiele czynnikow.

    Wygląda na to,że nie tylko na fizyce ale także na jężyku polskim miałeś trudności.

    0
  • #9 30 Paź 2004 01:38
    WoŹnY
    Poziom 28  

    :arrow: cikol

    Cytat:
    Wygląda to na dużo nagaru w komorze spalania (pod warunkiem że to benzyniak) kiedy się rozżaży "robi" przez chwilę za świecę.


    Ciekawa teoria i chyba nawet możliwa. Gdy tłok na dole to żarzenie niczego nie zapali bo złe warunki, natomiast podczas sprężania ciśnienie wzrasta, a za nim temperatura i ten mały żarek co na dole nic nie zdziała na górze spokojnie zapali mieszankę.

    Jeśli kłopoty dzieją się na dieslu to powodem może być zwłoka w działaniu zaworu odcinającego dopływ ON. (Może zaśniedziałe przewody - rezystancja)

    0
  • #10 30 Paź 2004 06:49
    emeryt
    Poziom 21  

    Ja zapytałbym raczej, co oznacza słowo "wzbudza sie"? Rozumiem, ze wzmacniacz moze się wzbudzić wskutek sprzężęń w układzie, wzbudzić sie może zestaw estradowy jeśli podejdziemy z mikrofonem zbyt blisko do głośnika. Ale w jaki sposób moze się wzbudzić silnik od samochodu ? Gdyby było tak, jak sugeruja koledzy powyzej, sądzę, ze postujacy napisałby: "po włączeniu zapłonu silnik zapala bez rozrusznika". No ale być może się mylę.

    PS. Mam "Poldka" i też po włączeniu zapłonu mi się przez 2 czy 3 sekundy "wzbudza"... to znaczy że słychać lekkie buczenie (a moze bzyczenie). Ale to tylko pompa paliwa włącza sie na chwilę, by uzupełnić paliwo w przewodach.

    0
  • #11 30 Paź 2004 09:54
    cikol
    Poziom 27  

    WoŹnY napisał:
    :arrow: cikol
    Cytat:
    Wygląda to na dużo nagaru w komorze spalania (pod warunkiem że to benzyniak) kiedy się rozżaży "robi" przez chwilę za świecę.


    Ciekawa teoria i chyba nawet możliwa. Gdy tłok na dole to żarzenie niczego nie zapali bo złe warunki, natomiast podczas sprężania ciśnienie wzrasta, a za nim temperatura i ten mały żarek co na dole nic nie zdziała na górze spokojnie zapali mieszankę.
    ...


    Temperatura i ciśnienie są o wiele wyższe przy wysokich obrotach niż przy niższych i wtedy ten "żarek" nie musiał by być "ocieplany" przez sprężanie. Wtedy ten samochód by nie mógł pracować bo zapłon następował by zbyt wcześnie. Druga sprawa: musiał to by być naprawde duży zbieg okoliczności że ten "żarek" osiągał by odpowiednią temp. do zapłonu kiedy tłok jest całkiem do góry.

    Moim zdaniem winne jest paliwo - jeśli to benzyna. Jeżeli to diesel to zgadzam się z "WoŹnY"

    0
  • #13 31 Paź 2004 02:08
    pepe100
    Poziom 11  

    blackpower napisał:
    Ostatnio w moim vw golfie dzieje się dziwna rzecz.
    Przy wyłączaniu silnika stacyjką, ten wzbudza się na kilka sekund (2-3sec).


    Wg mnie są cztery powody "wzbudzania sie" lub "podsklaiwania" silnika benzynowego:
    1. Złe paliwo.
    Co raczej wykluczam , chyba że jeździsz na paliwie lotniczym :D
    2. Uszkodzony w pozycji otwartej elektrozawór odcianjący paliwo biegu jałowego. Nie wiem czy taki elektrozawór jest w golfie ale jest w ładzie , polonezie i nowszych wersjach malucha (po 87). Przy tym uszkodzeniu paliwo z układu biegu jałowego właśnie przez 2-3 sekundy już przy małym nagromadzeniu nagaru w cylindrach będzie się dopalać.
    3. Nagromadzony nagar. Jeżeli masz gaźnik bez wspomnianego wyżej elektrozaworu , silnik ten ma tendencję do takich akcji jak "wzbudzanie".
    Nagar osadza sie, powstaje w silnikach eksploatowanych delikatnie na krótkich trasach i do tego lekko lub mocno zużytych. Związki spalin i niedopalonego oleju tworzą osad na denku tłoka zaworach i głowicy . Osad nie ma płaskiej powirzchni tylko jest w postaci ostrych kryształków, których to żarzące się czubki powodują zapłony po wyłączeniu stacyjki.
    Rady na to są dwie :
    Porządna trasa (np 300-400 km), na dobrych obrotach rzędy 3-4 tys/min ,spowoduje (tzw. przedmuchanie zaworów :D ) wypalenie nagaru i spokój z usterką na jakiś czas.
    Zdjecie głowicy i wyskrobanie nagaru ostrym narzędziem
    4.Niewłaściwe świece.
    Właściwie palące świece mają kolor brązowy lub jego odcienie.
    Świeca czarna jest "za zimna" odprowadza za szybko ciepło, wartość cieplną świecy należy obniżyć.
    Świeca z białym nalotem "za gorąca" za wolno odprowadza ciepło , wartość cieplną należy podwyższyć.
    To właśnie taka świeca powoduje "wzbudzanie się" silnika.

    Pozdrawiam
    PEPE100

    0
  • #14 31 Paź 2004 07:07
    WiesiekU
    Poziom 21  

    Jeżeli jest to wersja z gaźnikiem to prawdopodobnie zbyt uboga mieszanka.

    0
  • #15 03 Lis 2004 12:55
    blackpower
    Poziom 17  

    Witam

    Przepraszam za brak obecnosci w dyskusji, ale nie było mnie kilka dni.
    Przeczytałem wszystkie posty i hipotezy są bardzo różne.
    Na razie jest bez zmian, wyłączam silnik stacyjką ,a ten robi jeszcze "kilka obrotów wałem".
    Ja natomiast podejrzewam usterkę w samej stacyjce. Musze ją rozebrać i sprawdzić, ale myślę że to gdzieś na stykach stacyjki coś nie gra.
    Dzięki i pozdrawiam.

    0
  • #16 03 Lis 2004 15:19
    coolombo
    Poziom 29  

    Nawet nie napisałeś jaki masz silnik?? benzyna czy diesel.

    pozdrawiam!

    0
  • #17 03 Lis 2004 21:06
    cikol
    Poziom 27  

    Jeśli to benzyna to jak najszybciej zmienić na benzyne o wyższej ilości oktan. Powstaje bardzo niebezpieszne spalanie stukowe(zbyt wczesny zapłon), które w najgorszym wypadku może Ci zniszczyć wał korb.

    0
  • #18 03 Lis 2004 21:37
    ger56
    Poziom 18  

    jaki silnik,nie sadze aby to byla stacyjka

    0
  • #19 03 Lis 2004 22:47
    HenryK3
    Poziom 26  

    Jeżeli dysza wolnych obrotów ma elektrozawór to go sprawdź, może się zawiesił. On właśnie służy do tego celu aby silnik nie dostawał samozapłonu.
    Iglica powinna pracować lekko i bez zacięć a po podłączeniu napięcia elektromagnes ma ją wciągać. Zdarza się, że elektrozawór przestaje się otwierać i wtedy obcina się iglicę aby były wolne obroty. Być może ktoś tak zrobił?

    Przyczyny samozapłonu są różne, zdarza się jeśli jest nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu ale po regulacju zjawisko to ustępuje.

    0
  • #20 03 Lis 2004 22:48
    coolombo
    Poziom 29  

    Jeżeli to diesel to może być przez wadliwy elektrozawór.

    pozdrawiam!

    0
  • #21 04 Lis 2004 08:55
    kk.2000
    Poziom 26  

    WYJAŚNIĘ:

    Oczywistą jest rzeczą, że chodzi o NAGAR na tłokach silnika i nie jest to wcale "ciekawa teoria", bo widać, że kolega w praktyce nie miał tej usterki.

    0
  • #22 06 Lis 2004 18:42
    blackpower
    Poziom 17  

    Witam

    Silnik benzynowy 1.8 l + inst. gazowa

    Cytat:
    WYJAŚNIĘ:

    Oczywistą jest rzeczą, że chodzi o NAGAR na tłokach silnika i nie jest to wcale "ciekawa teoria", bo widać, że kolega w praktyce nie miał tej usterki.

    Zauważyłem że cos takiego sie dzieje gdy samochod jest na gazie. Jak jest na benzynie to jest ok. Wiec moze regulacja gazu by cos pomogla, szczegolnie gdy ostatnio byl regenerowany parownik i wymieniany mikser ?
    Qrcze Panowie, trochę mnie nastraszyliscie. Fakt faktem pierwszy raz cos takiego mi sie przytrafilo. W takim razie tylko warsztat samochodowy mi pozostaje.

    0
  • #23 06 Lis 2004 19:11
    j_a_c
    Poziom 16  

    ja tesz mysle ze winny jest tu nagar i nie widze w tym nic dziwnego
    ale teraz trzeba by pomyslec dlaczego sie pojawił
    jesli jezdzisz na gzaie pewnie dawka ustawiona na osczedną a to zawsze sie msci
    albo jakies problemy z układmm załonowym zle ustwiony zapłon złe swiece
    sprubuj go troche przegonic na wiekszych obrotach moze nagar sie wypali
    i zobacz czy ustapi i kiedy powruci

    0