Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ELM327 (USB) - po instalacji nie można połączyć się z interfejsem (czerwona LED)

Pascalt 18 Mar 2011 10:12 52261 19
  • #1 18 Mar 2011 10:12
    Pascalt
    Poziom 22  

    Witam,

    problem jak w tytule - sterowniki zostały zainstalowane jak się wydaje prawidłowo (brak konfliktów, w Menadżerze urządzeń w sekcji Porty (COM i LPT) po instalacji pojawił się USB Serial Port (COM4).

    Po uruchomieniu aplikacji PCMSCAN i ustawieniu portu COM4, jako portu interfejsu (lub wybraniu opcji AUTO - wyszukiwanie interfejsu na wszystkich portach), wybraniu ELM, jako typ interfejsu, urządzenie nie komunikuje się z interfejsem.

    Podczas podłączenia interfejsu do komputera cały czas zapalona jest czerwona dioda - prawdopodobnie POWER - nie są opisane (podczas wszelkich operacji stan diod nie zmienia się).

    Po próbie nawiązania połączenia z interfejsem ELM wyrzucane na konsolę są następujące komunikaty:

    [10:00:12.296] Fri Mar 18 10:00:12 2011
    [10:00:12.296] PCMSCAN™ v2.4.9 (Build 880)
    [10:00:12.328] Stosowanie licencji dla: xxx (xxx)
    [10:00:12.328] Tworzenie nowego pliku konfiguracyjnego...
    [10:00:12.343] Licencja została pomyślnie zastosowana!
    [10:00:12.343] Loading OBD-II Parameter Set...
    [10:00:12.562] Ładowanie skryptów PID...
    [10:00:12.578] Załadowano 3 skryptów PID.
    [10:00:19.109] Otwieranie połączenia OBD-II...
    [10:00:19.109] Searching for ELM interface...
    [10:00:19.109] Checking COM0...
    [10:00:19.109] ELM interface not found on COM0!
    [10:00:19.109] Checking COM1...
    [10:00:21.203] ELM interface not found on COM1!
    [10:00:21.203] Checking COM2...
    [10:00:22.281] ELM interface not found on COM2!
    [10:00:22.281] Checking COM3...
    [10:00:23.359] ELM interface not found on COM3!
    [10:00:23.359] Checking COM4...
    [10:00:24.437] ELM interface not found on COM4!
    [10:00:24.437] Checking COM5...
    [10:00:25.515] ELM interface not found on COM5!
    [10:00:25.515] Checking COM6...
    [10:00:26.593] ELM interface not found on COM6!
    [10:00:26.593] Checking COM7...
    [10:00:27.859] ELM interface not found on COM7!
    [10:00:27.859] Checking COM11...
    [10:00:28.562] ELM interface not found on COM11!
    [10:00:28.562] Nie można otworzyć połączenia OBD-II! Błąd 109: OBD-II interface not found.

    Stan urządzenia - podłączone jedynie do komputera (nie podłączam do pojazdu, ponieważ na razie nie mam fizycznie możliwości). Kolejna sprawa, to skoro komputer nie może skomunikować się z interfejsem, to czy jest sens podłączać interfejs do samochodu... I tutaj właśnie moja prośba do posiadaczy interfejsu ELM327 - czy bez fizycznego podłączenia ELMa do pojadu, program PCMSCAN nawiązuje u Was połączenie z interfejsem? Zastanawiam się już, czy do tego, aby komputer skomunikował się z interfejsem, nie jest potrzebne fizyczne podłączenie do samochodu...? W co wątpię, ale to już chyba w zasadzie jedyna rzecz, co do której mam wątpliwości. Kolejna, to już stwierdzenie niesprawności ELMa i odesłanie go sprzedawcy...

    Proszę o możliwie szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam.

    0 19
  • Pomocny post
    #2 18 Mar 2011 12:40
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 18 Mar 2011 13:00
    Pascalt
    Poziom 22  

    Dokładnie - urządzenie działa na emulatorze COMa, tylko z uwagi na to, że sprzętowo jest to urządzenie na USB, sądziłem, że zasilanie doprowadzone jest z USB (w końcu dioda sygnalizująca zasilanie jest aktywna!!). Być może urządzenie faktycznie jest nie do końca dopracowane i niektóre układy zasilane są z pojazdu, co nie jest zrozumiałe dla programu, który wyrzuca komunikat, że nie może połączyć się z interfejsem, a nie z pojazdem.
    W Twoim przypadku sprawa jest oczywista - urządzenie na port szeregowy, więc zasilanie musi mieć "własne".

    Tak, czy inaczej dzięki georgesgr za głos w tej sprawie. Informacja jak najbardziej przydatna i nagrodzona.

    Być może odezwie się jeszcze ktoś, kto posiada interfejs ELM327 na USB i może sprawdzić, czy PCMSCAN wyrzuca taki sam komunikat, jak u mnie (w pierwszym poście), że nie może połączyć się z interfejsem, kiedy nie jest fizycznie podłączony do pojazdu...

    0
  • Pomocny post
    #4 18 Mar 2011 16:33
    Marko121
    Poziom 17  

    Witam posiadam to również ale w wersji com ,jak kolega georgesgr .
    Nie możesz podłączyć z zasilacza 12V do wtyku OBD żeby się przekonać ? na pin4masa na pin16+
    Jak zachowują się diody po podłączeniu do usb ? W tym na com jeśli poda się napięcie zewnętrzne 12V diody mrugają na początku -procek się inicjuje .
    Jeśli będziesz miał zasilanie procka i układów wewnętrznych interfejsu to program musi wykryć interfejs bez samochodu .
    Pozdrawiam

    1
  • #5 18 Mar 2011 16:38
    Pascalt
    Poziom 22  

    Po podpięciu pod USB zapala się jedna, czerwona dioda. Więc skoro procesor inicjuje mrugając diodami wygląda, że u mnie w ogóle się nie inicjuje (czego się spodziewałem).

    Jakby ktoś miał taki interfejs na USB, to nadal jego zdanie byłoby dla mnie niezwykle pomocne, czy oprogramowanie łączy się z interfejsem bez zasilania 12V (bez podpięcia do samochodu).

    Oczywiście powyższą wypowiedź również doceniam.

    2
  • Pomocny post
    #6 18 Mar 2011 17:37
    437960
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 18 Mar 2011 17:41
    Pascalt
    Poziom 22  

    neronik1, również używasz programu PCMSCAN?
    Jakie wyrzuca Ci komunikaty?

    3
  • Pomocny post
    #8 18 Mar 2011 18:05
    domex32
    Moderator Samochody

    Mój elm 327 ma 5 diod po USB, po podłączeniu do pc świeci się tylko czerwona, po podłączeniu do auta, mogę rozpocząć komunikację, ja używam Scanmaster.

    2
  • #9 18 Mar 2011 18:07
    Pascalt
    Poziom 22  

    Bardzo ważne dla mnie jest to, czy po podłączeniu do komputera i próbie połączenia z poziomu programu w którymkolwiek momencie zapalają Ci się inne diody niż ta jedna czerwona. Bardzo mi tym pomożesz.

    0
  • Pomocny post
    #10 18 Mar 2011 20:01
    437960
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #11 18 Mar 2011 20:15
    skorp
    Specjalista - IVECO Trucks

    Pracuję na profesjonalnym sprzęcie jednej z marek samochodów ,jak również Texa.Na jednym ,ani na drugim nie mam komunikacji gdy interfejs nie jest podłączony do samochodu, lub nie ma dodatkowego zasilania interfejsu.Bez zasilania też migają tam jakieś diody.Testuj ELM327 na samochodzie ,lub zasil go i odpowiednio skonfiguruj.

    1
  • Pomocny post
    #12 18 Mar 2011 20:53
    domex32
    Moderator Samochody

    Nie zapalają się.

    1
  • Pomocny post
    #13 18 Mar 2011 22:56
    tzok
    Moderator Samochody

    Z USB zasilany jest tylko konwerter USB-RS232, sam ELM327 (PIC) jest zasilany z wtyku OBD, więc bez podpięcia zasilania do tego wtyku nie ma szans by program go zobaczył.

    2
  • #14 18 Mar 2011 23:04
    gimak
    Poziom 38  

    Pascalt napisał:
    Witam,

    problem jak w tytule - sterowniki zostały zainstalowane jak się wydaje prawidłowo (brak konfliktów, w Menadżerze urządzeń w sekcji Porty (COM i LPT) po instalacji pojawił się USB Serial Port (COM4).

    Po uruchomieniu aplikacji PCMSCAN i ustawieniu portu COM4, jako portu interfejsu (lub wybraniu opcji AUTO - wyszukiwanie interfejsu na wszystkich portach), wybraniu ELM, jako typ interfejsu, urządzenie nie komunikuje się z interfejsem.

    Podczas podłączenia interfejsu do komputera cały czas zapalona jest czerwona dioda - prawdopodobnie POWER - nie są opisane (podczas wszelkich operacji stan diod nie zmienia się).

    Po próbie nawiązania połączenia z interfejsem ELM wyrzucane na konsolę są następujące komunikaty:

    [10:00:12.296] Fri Mar 18 10:00:12 2011
    [10:00:12.296] PCMSCAN™ v2.4.9 (Build 880)
    [10:00:12.328] Stosowanie licencji dla: xxx (xxx)
    [10:00:12.328] Tworzenie nowego pliku konfiguracyjnego...
    [10:00:12.343] Licencja została pomyślnie zastosowana!
    [10:00:12.343] Loading OBD-II Parameter Set...
    [10:00:12.562] Ładowanie skryptów PID...
    [10:00:12.578] Załadowano 3 skryptów PID.
    [10:00:19.109] Otwieranie połączenia OBD-II...
    [10:00:19.109] Searching for ELM interface...
    [10:00:19.109] Checking COM0...
    [10:00:19.109] ELM interface not found on COM0!
    [10:00:19.109] Checking COM1...
    [10:00:21.203] ELM interface not found on COM1!
    [10:00:21.203] Checking COM2...
    [10:00:22.281] ELM interface not found on COM2!
    [10:00:22.281] Checking COM3...
    [10:00:23.359] ELM interface not found on COM3!
    [10:00:23.359] Checking COM4...
    [10:00:24.437] ELM interface not found on COM4!
    [10:00:24.437] Checking COM5...
    [10:00:25.515] ELM interface not found on COM5!
    [10:00:25.515] Checking COM6...
    [10:00:26.593] ELM interface not found on COM6!
    [10:00:26.593] Checking COM7...
    [10:00:27.859] ELM interface not found on COM7!
    [10:00:27.859] Checking COM11...
    [10:00:28.562] ELM interface not found on COM11!
    [10:00:28.562] Nie można otworzyć połączenia OBD-II! Błąd 109: OBD-II interface not found.

    Stan urządzenia - podłączone jedynie do komputera (nie podłączam do pojazdu, ponieważ na razie nie mam fizycznie możliwości). Kolejna sprawa, to skoro komputer nie może skomunikować się z interfejsem, to czy jest sens podłączać interfejs do samochodu... I tutaj właśnie moja prośba do posiadaczy interfejsu ELM327 - czy bez fizycznego podłączenia ELMa do pojadu, program PCMSCAN nawiązuje u Was połączenie z interfejsem? Zastanawiam się już, czy do tego, aby komputer skomunikował się z interfejsem, nie jest potrzebne fizyczne podłączenie do samochodu...? W co wątpię, ale to już chyba w zasadzie jedyna rzecz, co do której mam wątpliwości. Kolejna, to już stwierdzenie niesprawności ELMa i odesłanie go sprzedawcy...

    Proszę o możliwie szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam.

    Mam taki interfejs pod port USB. U mnie przy podłączeniu interfejsu do portu usb (przy załączonym komputerze) zapala się czerwona dioda i zamrugają inne diody i w menadżerze urządzeń w kontrolerze uniwersalnej magistrali szeregowej pojawia się dodatkowy kontroler (jaki nie wiem, bo w tej chwili jestem poza domem i nie mam dostępu do swojego komputera) oraz w porty (com i lpt) - port com2 (w moim przypadku).
    Tak samo zachowują się diody przy podłączonym interfejsie przy uruchomieniu komputera.
    Przy uruchamianiu wszystkich programów pozostałe diody (poza czerwoną) zamrugają tego też w tej chwili nie kojarzę. Na pewno zamrugają przy tych programach w których nie ma opcji "połącz" - "rozłącz", a jeżeli ta opcja jest to zamrugają przy poleceniu "połącz". Dzieje się tak nawet gdy interfejs nie jest podłączony do gniazda OBD w samochodzie.
    Na temat treści komunikatów nie będę się wypowiadał szczegółowo, bo nie pamiętam i nie mam możliwości sprawdzić.
    Jest jeszcze jedna rzecz - może zachodzić potrzeba ustawienia protokołu transmisji przez wybrany port.
    Ja włączam interfejs do portu dopiero po uruchomieniu kompa, bo inaczej prawie zawsze po włączeniu kompa przerywane jest wczytywanie systemu z komunikatem - uszkodzenie ochrony systemu - konieczne ponowne komputera, a przy ponownym uruchomienia wchodzi w tryb awaryjny.
    To tyle, czym z oddali od swojego komputera, mogę się na ten temat podzielić.

    1
  • Pomocny post
    #15 19 Mar 2011 00:41
    tzok
    Moderator Samochody

    gimak napisał:
    Przy uruchamianiu wszystkich programów pozostałe diody (poza czerwoną) zamrugają tego też w tej chwili nie kojarzę. Na pewno zamrugają przy tych programach w których nie ma opcji "połącz" - "rozłącz", a jeżeli ta opcja jest to zamrugają przy poleceniu "połącz". Dzieje się tak nawet gdy interfejs nie jest podłączony do gniazda OBD w samochodzie.
    Widocznie zależy od interfejsu, ja mam dwa i w żadnym ELM nie jest zasilany z USB (bez podłączenia 12V do OBD, żadne diody nie migają, świeci się tylko czerwona).

    0
  • Pomocny post
    #16 19 Mar 2011 08:35
    gimak
    Poziom 38  

    Ja mam drugi interfejs pod USB (nie wiem czy na ELM327) z jedną diodą, ale białą, dedykowany do gniazda OBD w Renault (w megance). Dioda ta zapala się po włożeniu interfejsu do gniazda OBD w samochodzie.
    Wracając jeszcze do interfejsu z ELM327 do OBDII, to w mojej corolli też na początku nie mogłem nawiązać łączności z kompem w samochodzie. Okazało się, że nie ma napięcia +12V w gnieździe OBDII w samochodzie spowodowanego brakiem bezpiecznika na zasilaniu tego obwodu - był w sąsiednim nieczynnym polu. Z tego wynika, że mój interfejs potrzebuję dwóch zasilań z gniazda USB i OBDII

    1
  • #17 19 Mar 2011 14:26
    Pascalt
    Poziom 22  

    Oczywiście wszystkim odwdzięczyłem się w miarę moich możliwości za pomoc.

    Tak, jak m.in. kolega Tzok mówi - układ ELM327 (PIC) zasilany jest najwidoczniej z 12V - po podłączeniu do samochodu udało się połączyć z urządzeniem.
    Swoją drogą nie udało się jednak nawiązać połączenia z pojazdem (Opel Astra 99r. benz 1.6 - europejczyk). Widocznie nie został jeszcze wyposażony w OBD...

    Pozdrawiam.

    2
  • Pomocny post
    #18 19 Mar 2011 16:09
    tzok
    Moderator Samochody

    Formalnie ze 4 lata za stare auto by było zgodne z EOBD, ale połączyć się powinno, tylko zrobić to się tam za wiele nie będzie dało. ELM327 nieźle sprawdza się we FIATach i Fordach, poza tym niewiele może zdziałać w innych europejskich samochodach.

    -1
  • #19 19 Mar 2011 16:20
    Pascalt
    Poziom 22  

    Niestety - ani za pomocą PCMSCAN, ani przy użyciu SCAN MASTER nie mogę uzyskać połączenia z samochodem. Komputer nawiązuje połączenie z ELMem, a z ECU brak komunikacji i komunikat, że nie można wykryć protokółu OBD-II.

    1
  • #20 19 Mar 2011 17:17
    1078231
    Użytkownik usunął konto