Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar SL 348X-rozruch silnika z dużą prędkością

stoper17 18 Mar 2011 12:27 1715 12
  • #1 18 Mar 2011 12:27
    stoper17
    Poziom 20  

    Witam. Problem jak wyżej.
    Pralka w chwili samego rozruchu dostaje duży impuls gdzie silnik osiąga na chwile duże obroty,po chwili wyhamowania obraca normalnie. Czasem jest tak że dostaje serie impulsów w krótkiej chwili, w efekcie silnik dostaje świra.A jeszcze czasem jest tak że podczas pobierania wiruje... Reasumując problem z obrotami.

    Wymieniony triak na BTB16, tacho sprawdzone, magnesik też na swoim miejscu,przewody także sprawdzone, drożny kanał od hydrostatyk.

    Spotkał może się ktoś czymś takim nietypowym?Proszę o pomoc

    0 12
  • #2 18 Mar 2011 19:38
    Mirek321
    Poziom 23  

    Witam proponuje sprawdzić przewody dochodzące do modułu jeśli sprawne to moduł do wymiany (CV-218)

    0
  • #3 18 Mar 2011 20:27
    stoper17
    Poziom 20  

    Przewody sprawdzone,nawet podmieniałem sam programator, by wykluczyć jego ingerencje w mój problem. Co do modułu to przypadkiem nie CVA-218??
    A np CVA214? Na alledrogo po wpisaniu symbolu pralki wyskoczył mi ten moduł...
    I jeszcze jedno. Za co odpowiadają te ząbki,które są do wyłamania??

    0
  • #4 18 Mar 2011 21:37
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprawdź prądniczkę tachometryczną (może przerywa cewka tacho) i drogę transmisji impulsów z prądniczki do modułu.Ząbki do wyłamania służą do ustalenia prędkości maksymalnej bębna na wirówce.

    0
  • #5 18 Mar 2011 22:00
    stoper17
    Poziom 20  

    podkładałem kpl. inne silniki, o różnych wartościach cewki. Oporność cewki która była oryginalnie miała 500ohm, gdzie przeciętnie inne miały od 65 do 120ohm ( nie wiem czy dobrze teraz mówię)
    A jak prześledzić drogę transmisji impulsów z prądniczki do modułu???

    0
  • #6 18 Mar 2011 23:37
    313094
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 19 Mar 2011 00:31
    stoper17
    Poziom 20  

    przewody na 100% są sprawne.

    0
  • #8 19 Mar 2011 01:22
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak sprawdzasz ciągłość przewodów? Trzeba każdą żyłę wiązki silnika naciągać i przeginać w każdą stronę mając podłączony miernik na piszczek i obserwując wskazania oporności , to samo z kostkami zaciskowymi silnika i modułu. Sprawdź też izolację przewodów wiązki na przetarcia. SL-ka jest ciasno upakowaną pralką , może coś tam się przetarło.

    0
  • #9 19 Mar 2011 03:02
    stoper17
    Poziom 20  

    Przewody sprawdzam, przez odczyt z miernika,nie naciągałem. Moduł, silnik i większa część przewodów mam wyciągniętą na zew.Przewody były przerwane faktycznie, lecz je połączyłem, także przewody moduł->silnik mają na pewno przejścia.Pozostałe czyli zasilające stojan i szczotka nie sprawdzałem, ale wydaje mi się że to na to nie ma wpływu

    0
  • #10 19 Mar 2011 07:21
    axxx
    Specjalista AGD

    Oporność cewki 500Ω prawidłowa dla tego modelu.Sprawdż pewność zamocowania tego magnesu na ośce to że jest na swoim miejscu jeszcze nic nie znaczy.

    0
  • #11 21 Mar 2011 11:23
    stoper17
    Poziom 20  

    Dokładnie przetrzepałem wiązkę przewodów czyli moduł programator, moduł silnik tak jak pisaliście,i niestety nie dało to rezultatu. Zorganizowałem inny moduł używany, ale z nie wiadomą czy sprawny, rezultat jest taki że są tylko same szybkie obroty,i tak samo mimo wymiany triaka na triaka btb 16 nic nie daje. W silniku wymieniłem magnes mimo że tamten był ok ale wymieniłem, i też nic...sam silnik nie jest podłączony do masy, nie wiem co jeszcze, nie mam już pomysłów...

    0
  • #12 21 Mar 2011 13:12
    313094
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 21 Mar 2011 14:49
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przyłóż woltomierz ustawiony na pomiar napięcia zmiennego do wyprowadzeń oporów R1 i R4 od strony wejść 1 i 2 wtyku CN1 , pokręć ośką silnika i odczytaj wygenerowane napięcie z cewki tacho , powinno wynosić 2-3V , może być i więcej ale jakieś napięcie powinno być. Napisałeś że nie jesteś pewny zamienionej płytki , sprawdź więc na swojej starej układ wejściowy impulsów tacho , a więc kondensator C1, opory R1,R2,R3 R4,R5, diodę D1 tranzystor Q1. Jeśli impulsy tacho są ,elementy płytki sprawdzone, wiązka silnika bez przerw i przetarć do masy , silnik bez przebicia stojana i wirnika do masy , programator podmieniony na sprawny to pozostaje tylko moduł do wymiany. Masz tu pomocny link https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic141824.html#345192

    0