Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e90 320d Rozładowuje akumulator.

18 Mar 2011 17:22 17829 23
  • Moderator Samochody
    Witam, problem z autem jak w temacie, rozładowuje akumulator przez noc.

    Po zamknięciu auta pilotem, pali się podswietlenie przycisku start stop na desce, oraz w komorze silnika pracuje elektromagnetyczny regulator ciśnienia doładowania (słychać brzęczenie), podczas zamykania pilotem, kierunkowskazy raz mrugają raz nie, problem zaczął się mniej więcej tydzień temu kiedy spadł deszcz, jak było mokro auto mrugało kierunkami, dwa może trzy razy w ciągu dnia podczas zamykania pilotem, i potem znowu nic.

    Da się powiązać te problemy, gdzie szukać przyczyny?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Oczywiście, że się da rozwiązać te problemy.
    Zacznij od pomiarów który obwód pożera prąd, a potem zaglądaj w wiązki/wtyczki.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Najpierw zajrzyj w parametry czy nie widzi aktywnej 15. Jednak nie podałeś żadnych informacji o ew. DTC, choć podejrzewam, że będzie coś dot. szyny komunikacyjnej.
  • Moderator Samochody
    Chodziło mi o powiązanie, a nie rozwiązanie, to ze się da rozwiązać to ja wiem.

    Auto 2006 rok, chciałbym z pomocą forumowiczów trafić, może ktoś już to przerabiał, a nie pruć całe auto, choć jeśli nikt nie pomoże to będę musiał, bmw nie robiłem, nie wiem nawet szczerze gdzie szukać modułu centralnego itp.

    W którymś systemów był błąd komunikacji can, chyba w desce o ile pamiętam, pokasowałem wczoraj błędy, jutro będę miał auto, zobaczę co wróciło, i ew zacznę działać.

    Błąd w sterowniku silnika

    BMW e90 320d Rozładowuje akumulator.
    kolejne systemy
    BMW e90 320d Rozładowuje akumulator. BMW e90 320d Rozładowuje akumulator.

    Dodano po 3 [godziny]:

    Dodatkowo, po włączeniu zapłonu, lekko świeci się kontrolka przeciwmgielnych ta zielona, kontrolka silnika również, w momencie odpalenia auta gaśnie żółta silnika i lekka świecąca zielona od przeciwmgłowych , gdy załączę mijania i przeciwmgłowe zapala się zielona kontrolka przeciwmgłowych i kontrolka silnika, po wyłączeniu przeciwmgłowych obydwie gasną.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Sprawdź jaki jest pobór prądu wyjmując poszczególne bezpieczniki.
    Później schemat i zawężasz krąg poszukiwań.
    Powodzenia
  • Moderator Samochody
    Jutro tak zrobię, tylko dziwi mnie ze jak odpalę auto wszystkie kontrolki gasną,gdy zapale przeciwmgłowe, zapala się kontrolka silnika, gdy zgaszę światła kontrolka silnika gaśnie. Nie rozumiem.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Może coś jest na grzebane w liczniku. Kontrolki są obok siebie ? czy oddalone od siebie o tyle iż jedna nie może dawać światła do drugiej ?
    Posprawdzaj styki licznika.
    Podpiąłeś pod PC, jakie błędy wyskakują ?

    A i jeszcze jedno, radio jest oryginalne ? może to radio je rozładowuje bo jest źle podłączone. Jeżeli nie jest oryginał to wyciąg na noc i zobacz lub zmierz miernikiem pobór prądu.
  • Moderator Samochody
    Kontrolki są daleko od siebie, radio jest oryginalne, aku rozładowuje się przez załączenie któregoś obwodu, po zamknięciu auta, pali się przycisk start stop do uruchamiania, i słychać z pod maski regulator położenia sztangi turbo.
  • Poziom 21  
    Witam
    najlepiej wyciągać po kolei bezpieczniki i pewno po wyciągnięciu któregoś pobór na mierniku spadnie,najszybszy sposób
  • Moderator Samochody
    A gdzie szukać modułu odpowiedzialnego za przechodzenie w trym standby?

    Cały czas +12 volt na stykach 15-stki, pobór miedzy 2 a 4 ampery, wyjmowanie bezpieczników zmienia odczyty o ok 0.5 A, musiał bym wyciągnąć większość zęby pobór spadł do tych 200mA.

    Kończą mi się pomysły na to auto.

    Podczas zamykania, raz na 10 razy mrugnie kierunkami, ale nawet wtedy po odczekaniu 10-15 minut pobór nie spada poniżej 2 A.
  • Moderator Samochody
    Sterowanie osprzętem silnika, jakby usypiało się po 5 minutach na 10 do 20 sekund, po czym zaczyna pracować od nowa.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Mi szczerze powiedziawszy pomysły się skończyły. Ale sprawdź połączenia styków do CAN, i czy czasami nie ma tam wilgoci, lub jakiś przerw... bo z tego wynika, że coś z kablami jest nie tak.
  • Moderator Samochody
    Ale konkretnie, co gdzie, ma ktoś jakiś schemat, rozmieszczenie modułów?
  • Moderator Samochody
    Problem rozwiązany, zegary zaśniedziałe, jakimś cudem dostała się tam woda, i pogniły ścieżki zwierając się ze sobą co powodowało nie przechodzenie auta w tryb standby.

    Przemyłem deskę izopropylem na chwile obecną wszystko się usypia pobór prądu koło 340mA, szukamy drugiej deski.
  • Poziom 25  
    Sprawdź podszybie, prawdopodobnie stamtąd dostaje się woda.
    Bo problem będzie się powtarzać.
    Pozdr
  • Moderator Samochody
    Podszybie ok, jak się potem okazało handlarze myli auto na zewnątrz i w środku, ztąd woda w zegarach, która zaciekła od góry, podszybie sprawdzone.
  • Poziom 25  
    domex32 napisał:
    Podszybie ok, jak się potem okazało handlarze myli auto na zewnątrz i w środku, ztąd woda w zegarach, która zaciekła od góry, podszybie sprawdzone.


    To wiele wyjaśnia... lepiej zakonserwuj inne styki również, żeby w przyszłości nie było niespodzianek. Preparaty do tego są w rozsądnej cenie około 20zł... a lepiej zrobić to teraz niż by z dnia na dzień nowe kwiatki miały wychodzić.
  • Moderator Samochody
    Piotr520 napisał:
    Może 34mA bo 340 to sporo.


    340mA, to i tak lepiej niż 3200mA, a widziałeś kiedyś w tak zaawansowanym aucie pobór mniejszy jak 100mA?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Werewolf napisał:
    domex32 napisał:
    Podszybie ok, jak się potem okazało handlarze myli auto na zewnątrz i w środku, ztąd woda w zegarach, która zaciekła od góry, podszybie sprawdzone.


    To wiele wyjaśnia... lepiej zakonserwuj inne styki również, żeby w przyszłości nie było niespodzianek. Preparaty do tego są w rozsądnej cenie około 20zł... a lepiej zrobić to teraz niż by z dnia na dzień nowe kwiatki miały wychodzić.


    Rozebrałem większość modułów, styki czyste, a środki zabezpieczone grubą warstwą lakieru, tylko deska tak marnie, a w ogóle to wcale nie zabezpieczona.
  • Poziom 42  
    Domex , ja widziałem . W grudniu robiłem takie cudo! Jeż do wymiany , na postoju , w uspieniu brał kilka amper / podobnie jak u Ciebie/ po jego wymianie ,po uśpieniu około 70mA.
  • Moderator Samochody
    Zaglądnę do niego jak będę deskę zmieniał bo i tak trzeba ją zmienić, rozumiem ze jak jeża odepnę pobór powinien spaść?
  • Moderator Samochody
    Po wymianie deski świeci się kontrolka EPC, i nie działa brzęczyk, da sie jakoś przekodować tą deske? Posiadam tylko INPA.