Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.8D, wolne obroty silnika na biegu jałowym i drgania karoserii.

18 Mar 2011 22:07 7023 9
  • Poziom 12  
    Witam. Mam pytanie odnośnie wolnych obrotów. Jakie maksymalne obroty można ustawić na biegu jałowym, żeby nie zaszkodzić silnikowi i skrzyni biegów?

    Pytam bo mam taki problem, że na wolnych obrotach strasznie telepie silnikiem zarówno na zimnym jak i ciepłym. Telepanie jest na tyle silne, że przenosi drgania na karoserie i wprowadza w rezonans wszystkie plastiki w aucie, zwłaszcza kierownicę. Drgania karoserii maleją wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. Rezonans plastików kończy się przy ok. 1200 obr/min. Nie wiem, czy jeżdżąc z tak ustawionymi obrotami nie wyrządzam szkód dla auta.

    Samochód to:
    Ford Escort 1.8D 1995r. MK7 kombi
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Robisz szkodę tylko środowisku podwyższając emisję spalin i swojemu portfelowi.

    Do sprawdzenia "zawiasy" zespołu napedowego
  • Poziom 12  
    Czy chodzi o poduszki silnika i skrzyni? Jeśli tak to jedna była do wymiany. Dokładnie poduszka skrzyni biegów (lewa, tylna) wymiana zupełnie nic nie dała. Telepanie silnikiem jest na tyle duże że chyba żadna poduszka nie stłumi tych drgań przy np. 800-900 obr.min. Także problem jest gdzieś pewnie przed poduszkami.
  • Poziom 12  
    Wtryskiwaczy nie sprawdzalem, balem sie ze nie znajde w sklepie podkladek termicznych ale robilem probe przelewowa i wynik na wszystkich byl taki sam (wszystkie przelaly jednakowa ilosc).

    O ustawieniu kata wtrysku nie pomyslalem, ale sprawdze w poniedzialek czy to czasem nie to.

    Przepraszam za brak polskich znakow, ale odpisuje przez telefon.
  • Poziom 10  
    A ja pracuje silnik na niskich obrotach?? Równo czy tak jak by kulał?? Nie dymi czasem na biało lub niebiesko??
  • Poziom 12  
    Ogólnie wydaje mi się że na wolnych obrotach silnik chodzi równo, może jedynie za głośno. Problemem jest to że podczas pracy na wolnych obrotach ma duże drgania, jeżeli bym postawił na nim szklankę z wodą z pewnością szklanka by spadła zanim wylała by się z niej woda.

    Sprawdzałem kąt wtrysku. Śruby w "fasolkach" były ustawione pośrodku, kiedy przekręciłem koło pasowe pompy wtryskowej maksymalnie w lewo silnik odpalał dosłownie w ciągu ułamka sekundy ale zaczął bardzo hałasować jak by coś stukało o pokrywę zaworów, maksymalnie w prawo silnik odpalał z trudem, dymił bardzo mocno intensywnymi w zapachu spalinami strasznie nim telepało i gasł. Po powrocie na środkową pozycję wszystko wróciło do stanu z przed próby.
  • Poziom 10  
    To może poduszki pod silnikiem po prostu są do wymiany...
  • Poziom 32  
    Morton1001 napisał:
    To może poduszki pod silnikiem po prostu są do wymiany...


    A co napisałem na samym wstępie ?
  • Poziom 10  
    A sorry nie zauważyłem:)