Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0hdi 136km 2004r.

siuchy89 19 Mar 2011 01:38 16437 16
  • #1 19 Mar 2011 01:38
    siuchy89
    Poziom 9  

    witam.mam od niedawna nastepujacy problem w Peugocie 307kombi 2.0HDI 136KM 2004r.auto stalo 2 miesiace przepalane zadko i pare dni temu wyskoczym mi ten nieszczsny komunikat antipollution fault i zaswiecila mi sie kontrolka pomaranczowa silnika po zatankowaniu oleju napedowego na stacji. komunikat pojawia mi sie 3 sekundach po odpaleniu silnika znika ale kontrolka swieci caly czas, umnie SILNIK PRACUJE W KAZDYM ZAKRESIE OBROTOW (w wiekszoci przypadkow odcina gaz od jakis tam obrotow). autko zbiera sie ladnie od 1800obr. ale od 2800obr i w gore czuc lekki spadek tak jakby turbina tracila moc(takie jakby lekkie dlawienie). dzisiaj wymienilem filtr paliwa i szczerze to czuc lekka poprawe w przyspieszaniu ale dalej ma ten spadek mocy na tych obrotach co podalem. bylem podpiac sie pod kompa i wyskoczyly mi 2 bledy. Przeciazenie turbiny i staly blad.z reszta zeczy niby wszystko gra. mechanik prubowal usunac blad swiecacej kontrolki silnika i raz mu sie udalo lecz po ponownym odpaleniu silnika znow sie zaswiecila.Autko probowalem przepalic na dystansie 50km na obrotach od 2200 w gore staralem sie jechac jak najdluzej na takich obrotach.Lecz nic sie nie zmienilo. dzisiaj odpiolem klemy na noc wiec rano zobacze czy blad dalej bedzie wyskakiwac. Jeszcze nie sprawdzalem ilosci plynu w zbiorniczku od FAP'a.Prosze o jakies porady i jak by ktos mial namiary na jakiegos szpeca od peugotow z woj.podkarpackiego. pozdrawiam

    2 16
  • #3 19 Mar 2011 02:33
    siuchy89
    Poziom 9  

    jestem w trakcie czytania wszystkich tematow na temat wyskakujacego komunikatu antipollution fault... ale prosil bym o jakies pomysly....

    0
  • #4 19 Mar 2011 09:57
    mota88gb
    Poziom 19  

    Sprawdź zawór sterowania turbiną być może się przycina po postoju najlepiej pod PP2000.

    0
  • #5 19 Mar 2011 11:23
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 19 Mar 2011 11:31
    siuchy89
    Poziom 9  

    wiem ze disgnostyka jest potrzebna i nie mowie ze niechce wydawac ani grosza...kolego Georges. czekam na jakas odpowiedz moze ktos zna jakiegos dobrego mechanika od peugeota na podkarpaciu bo w Sanoku bodajze nikt nie ma tego oprogamowania pp2000.

    0
  • #7 19 Mar 2011 12:59
    bagi1
    Poziom 9  

    u mnie tak się działo jak padł przepływomierz powietrza wymieniłem i jest ok

    0
  • #8 19 Mar 2011 13:57
    siuchy89
    Poziom 9  

    kolego bagi1 jakie miales spalanie przy walnietej przeplywce?? na wolnych obrotach nie przebieral??

    1
  • #9 20 Mar 2011 08:17
    bagi1
    Poziom 9  

    Spalanie było trochę większe. Zwłaszcza w mieście. Co do obrotów to podobnie jak u ciebie dochodziło do 2800 następnie był spadek mocy i rozpędzał się jak żółw, powyżej 3000 obrotów już było wszystko w normie. Teraz tez zapalił mi się komunikat Antypolution Falout ale juz byłem u diagnostyka i na 100 % mam filtr FAP do wymiany. Więc w poniedziałek zabieram się za jego usunięcie na stałe.

    1
  • #10 20 Mar 2011 12:27
    siuchy89
    Poziom 9  

    a jakim programem diagnozowales papuge?? ja wlasnie tez mysle nad usuniecem fap'u na stale.jutro pojade poszukc jakiegos mechanika co ma pp2000 zeby mi wszystko dobrze posprawdzal.

    1
  • #11 20 Mar 2011 15:12
    bagi1
    Poziom 9  

    pp2000. Znalazłem u siebie gościa który mi to zrobi za 800 zł kompleksowo tzn. przebije FAP i wgra oprogramowanie. Wielu moich znajomych u niego robiło FAP, zresztą się specjalizuje w tych filtrach od wszystkich marek

    0
  • #12 20 Mar 2011 15:24
    Werewolf
    Poziom 25  

    Kolego, to standardowy błąd, nękający wszystkie peugeoty... .
    W Sanoku jest jeden koleś który to robi, sam jestem z Sanoka. Ale nie sądzę, żeby to było konieczne, bo trzeba emulgować albo wywalać FAP.
    Na forum ciężko będzie Ci znaleźć sposób, bo ludzie po prostu na tym zarabiają usuwając to... i podłączając do CLIPa.
    Napisz do mnie na PW coś zaradzimy.

    0
  • #13 20 Mar 2011 18:14
    siuchy89
    Poziom 9  

    przeplywomierz odpiolem ale jescze gorszy mul niz byl. czyli przeplywka jest dobra.

    0
  • #14 21 Mar 2011 14:29
    siuchy89
    Poziom 9  

    Mam pytanie . Odkrecalem dzisiaj przewody w celu sprawdzenia i natknaloem sie na mala dlamnie łamiglowke....a wiec tak na zdjeciu po prawej stronie w rurze dolotowej jest tak jak by przepustnica ktora po nacisnieciu odbija nie zacina sie a w dolocie po lewej stronie klapka lata swobodnie moge ja palcem zamknac albo otworzyc .... mysle ze tez powinna dzialac tak jak klapka w przawym dolocie... Czy mam racje czy sie myle?? poradzcie mi. czy to moze miec wplyw na zachowanie sie obrotow ak jak wczesniej opisalem??

    1
  • #15 22 Mar 2011 18:38
    bagi1
    Poziom 9  

    Wczoraj wywaliłem FAP. Samochód jest o wiele bardziej żwawy. Na początku trochę kopcił ale już dzisiaj było wszystko ok. Problem z kontrolkami i komunikatami zniknął. Mam nadzieję cieszyć się teraz jazdą. Pozdrawiam

    0
  • #16 07 Kwi 2011 21:22
    siuchy89
    Poziom 9  

    wczoraj bylem na diagnostyce w serwisie.W pierwszej kolejnosci Kazali mi dokupic plyn do fap'u i go uzupelnic + programowanie dawki plynu koszt 900zl Zanim sie katalizator zapcha. druga sprawa to mam do wymiany elektro zawor przy termostacie(ten z niebieska kostka mocowany od gory na 2 sroby) koszt 741+120zl wymiana. Mechanik mowil tez ze komputer cos widzi nie tak z zaworem EGR ale mowil ze moze to sie wsystko uspokoic po uzupelnieniu tego dodatku do FAP'u. mowil zebym nalal plynu i jesli to nie pomoze zeby wtedy sprawdzic zawor egr i jakis czujnik turbiny...Plyn do fapu na allegro znalazlem Eolys 176z zielona nakretka i zadzwonilem do serwsu czy by mi tylko go uzupelnili i kompa zaprogramowali to powiedzieli ze ten pyn nie bedzie bo ma zielony korek a w pojemniku w aucie jest bialy i nie bedzie to pasowac ... :/ moje pytanie czy koles mowil racje czy chce mnie naciagnac na drozszy plyn??? Bo juz mi zrobili glowe w tym serwisie.....i niewiem co zrobic. Ten filtr fapu mozna jakos samemu wyciagnac czy to jakies bardziej skomplikowane?? mozna bylo by go samemu czyms przeczyscic?? Auto chce zrobic zeby mialo rece i nogi bo chce je sprzedac od pewnego zasu a tu psikus mi wyskoczyl teraz....pozdrawiam

    0
  • #17 08 Kwi 2011 08:41
    bagi1
    Poziom 9  

    Co do płynu Eolys, to mówił prawdę, musi być ten sam. Co do flitra FAP, można go wyciągnąć i wyczyścić najlepiej myjką ciśnieniową, ale jak nie ma płynu w zbiorniczku, to na długo to nie starczy. Bawiłem się z tym też, ale mimo wszystko polecam wywalenie FAP-u. Wszystkie moje problemy zniknęły po wywaleniu filtra. Jedyny koszt który miałem od tego czasu, to wymiana przepływomierza, bo podawał za dużo powietrza i trochę kopcił. Teraz jest ok.

    0
  Szukaj w 5mln produktów