Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[a6 c5 2,4 v6 AML] Po godzinie ciężko odpala.

kaszeszczuk 19 Mar 2011 13:37 2127 8
  • #1 19 Mar 2011 13:37
    kaszeszczuk
    Poziom 12  

    Witam Kolegów forumowiczów.
    Przeczytałem już cały internet:)

    [a6 c5 2,4 v6 AML] 2000r, 165km, LPG (APIS AGIS, apis solo, Magic III)

    Problem:
    Pojawił się gdy temperatura powietrza zaczęła oscylować ponad 2-3 stopnie.
    Po zgaszeniu ciepłego silnika i po odstaniu ok. godziny ( do dwóch godzin) muszę dłużej kręcić aby auto odpaliło. Po 3h odpala na dotyk. Z rana na dotyk, tuż po zgaszeniu na dotyk, po 10min na dotyk.

    Fakty:
    - jak odpali prawidłowo silnik gorący to obroty wskakują na 1100 i spadają od razu na 700 ( prawidłowe zachowanie)
    - podczas gdy występuje usterka czyli długie kręcenie auto powoli zaczyna odpalać, jakby każdy cylinder po kolei. Po takim odpaleniu obroty wskakują od razu na 700, nie ma tego bujnięcia w górę.
    - w zimę ani jednego problemu. Auto zawsze na dotyk odpalało.
    - na gazie delikatnie telepie na jałowym, cewka po zroszeniu wodą lekko iskrzy ( 1-cm iskierki)

    Co sprawdzone:
    - świece i przewody mają 10tyś NGK, usterka wystąpiła jeszcze w zeszłe lato nawet na nowiutkim zestawie.
    - czujnik temp. płynu chłodniczego na złość działa idealnie. Pokazuje prawidłową temp.
    Po godzinnym odstaniu przy temp. 3st. temperatura silnika wynosiła 72stopnie, a na desce było 82stopnie, ale po chwili pracy silnika oba wskazania doszły do 90( może czujnik za wolno się wychładza i na zimniejszym silniku podaje za małą dawkę?)
    - czujnik zasysanego powietrza pokazuje ok. 57st. co zdaniem wielu jest prawidłowym wskazaniem na rozgrzanym silniku. Niektórzy twierdzą, że nie ma wpływu na samo odpalanie.
    - zrobiłem 80km na pb z dodatkiem do czyszczenia wtrysków. Auto na PB chodzi idealnie, nie przerywa, nie brakuje mu paliwa, na LPG z resztą też.
    - z rana auto odpala na dotyk więc problem z gazem chyba nie ( instalka ma 10tys km), problem pojawił się w zeszłe lato więc na całkiem nowej instalce.
    - jeździłem z odkręconym bakiem jak również z zaślepionym elektrozaworem EVAP.
    - całą zimę auto odpalało pięknie i jeździło również, więc cewka raczej ok, choć po zroszeniu jej wodą widać małe iskierki ( gazownik zalecał zmianę, bo na gazie dosyć telepało na jałowym, ale sam wyregulowałem instalkę i jest całkiem znośnie, trochę buja autem - nie przerywa a buja. Tu ewentualnie podejrzenie, że cewka czasami powoli wzbudza iskrę po kolei na każdy cylinder)

    Wyczytane:
    Problemy z odpalaniem ciepłego silnika:
    - czujnik temp. płynu chłodniczego
    - czujnik temp. zasysanego powietrza.
    - źle działająca cewka, świece, kable ( na forum |Forda ktoś miał tak na świecach NGK)
    - pompa paliwa nie zawsze podaje równe ciśnienie
    - EVAP, lub filtr węglowy zapchany
    - zapchane katalizatory
    - rozrusznik się kończy i za dużo prądu pobiera
    - zabrudzone wtryskiwacze PB
    - regulator ciśnienia paliwa
    - przestawiony rozrząd
    - czujniki walów rozrządu, położenia wału korbowego
    - wtryski gazu przepuszczają do kolektora ( ale z rana pali na dotyk, w zeszłym roku gazownik sprawdzał i mówił, że elektrozawory są sprawne a dodatkowo wtryskiwacze jeszcze trzymają)

    Od czego zacząć? Jakieś wskazówki odnoszące się do mojego problemu?

    Dzięki za zainteresowanie.

    0 8
  • #2 19 Mar 2011 16:33
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    czujnik temp. sprawdzic jaka instalacja gazowa widzi temperature chlodziwa, bo wyglada jakby jednoczesnie dostal PB i LPG

    0
  • #3 19 Mar 2011 17:07
    heretapawel
    Poziom 23  

    jeżeli cewka po zroszeniu wodą ma przebicie to do wymiany cewka i po kłopocie:D

    0
  • #4 19 Mar 2011 20:51
    kaszeszczuk
    Poziom 12  

    Gaz jest ustawiony na 35 st. i przy takiej temperaturze wg czujnika temp. cieczy się przełącza.

    Nowa cewka ori kosztuje 1200zł, a nieoryginalne nie dają rady.
    Chętnie bym ją wymienił gdyby nie takie pieniądze:)

    0
  • #5 19 Mar 2011 21:07
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    "szrot Korkuc" obok e7, tam gdzie agro serwis i kia czy cos innego

    0
  • #6 19 Mar 2011 21:10
    kaszeszczuk
    Poziom 12  

    Dziękuję za rady.
    moja cewka na benzynie chodzi idealnie, na LPG też nie szarpie. POmogłaby jedynie wymiana na cewkę dużo młodszą , jak kupie cewkę z tego samego rocznika to bedzie w takim samym stanie.

    Szukałem cewek od passata v6 bo byly produkowane do 2005 chyba ale nic nie znalazłem.

    0
  • #7 20 Mar 2011 08:00
    emeryt2
    Poziom 42  

    Zostaw cewki w spokoju, to nie czarownice , aby stosować próbę wody!
    Koputerek świruje. Co widzi w czasie występowania tej przypadłości.?

    0
  • #8 20 Mar 2011 10:53
    kaszeszczuk
    Poziom 12  

    Nie udało mi się trafić z podłączonym komputerem na wystąpienie usterki.
    Sprawdzałem po godzinie czujniki i wygląda wszystko ok. Jedyne co, to że czujnik temperatury przed odpaleniem pokazywal do ECU 72st a na desce było 82st.

    A po odpaleniu zimnego silnika temperatura szła dosyć szybko do góry.
    W ciągu ok. 20sekund z 6st do 25stopni.

    Spadek napięcia jest spory bo aż do 8,5V podczas odpalania, ale z rana nie ma żadnego problemu.

    Czujnik zasysanego powietrza pokazuje np. 36st, ale pod maską tyle może być.

    Będę sprawdzał podciśnienie jeszcze, choć już część przewodów wymieniłem.

    0
  • #9 01 Cze 2011 21:22
    kaszeszczuk
    Poziom 12  

    Witam ponownie
    Ogólnie problem został rozwiązany.
    Porobiłem adaptacje przepustnicy ( zarówno vagiem, jak i rozgrzanie samochodu do 90st na postoju).
    Do tego powyłączałem opcje szybkiego przejścia na gaz. I chyba sterownik się ustawił i jest wszystko ok. Nie wymieniałem żadnych rzeczy. Jedynie ustawiałem wszystko.

    0
  Szukaj w 5mln produktów