Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Jaki kabel dla mocy 35-40 kW

jarekvip99 19 Mar 2011 13:45 27981 9
  • Jaki kabel dla mocy 35-40 kW

Poziom 8  

Mam zamiar zwiększyć sobie przyłącze energetyczne gdyż prowadzę pewna działalność i jest mi potrzebne około 35-40kw i stad mam pytanie jaki kabel jest do tego potrzebny aby poprowadzić go od skrzynki bezpiecznikowej do hali produkcyjnej czyli na odległość około 50m? Będą używane dwie maszyny jedna o mocy 22kw a druga 15 kw i nie wiem czy lepiej poprowadzić jeden kabel pod ziemia pod obie maszyny czy może taniej by wyszło gdybym przy liczniku zrobił dwa gniazda i do każdej maszyny poprowadził osobny kabel cieńszy oczywiście pod ziemia. w tej dziedzinie jestem akurat zielony i mam jeszcze jedno pytanie jakie powinno być zabezpieczenie przy takiej mocy i czy w ogóle mogę zwiększyć moc przyłączeniowa z 15 kw do 40 bez konieczności stawiania własnego transformatora?

Moderowany przez retrofood:

Nie było zgody na usuwanie wpisu moderacyjnego. A kilowat [kW] to piszemy jednak troszeczkę inaczej.

1 9
    Poziom 39  

Po pierwsze, ustal z umowy na dostawę energii, jaki masz przydział mocy.
    Jeśli jest wystarczający, to kabel powinien być min. 5x 25mm^2 i zabezpieczenia 125A.

1
    Poziom 24  

Jaki masz schemat sieci i gdzie/czy jest/będzie miejsce rozdziału PEN?

0
    Moderator

Na wszystkie prace ma być wykonany projekt zasilania. I to projektant zadecyduje o kablach, przekrojach i innych sprawach.

Dodano po 45 [sekundy]:

michalekk1 napisał:
    Jaki masz schemat sieci i gdzie/czy jest/będzie miejsce rozdziału PEN?

A co to ma do rzeczy?

0
    Poziom 8  

a czemu kable 5 żyłowe? na razie są 4 żyłowe i czy takie nie mogą pozostać? poza tym 5x25 kosztuje 55 zł za metr a 4x25 39zł

Zdanie zaczynamy od wielkiej litery. [retrofood]