Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektrolux EWT 1010 brak obrotów brzęczenie przeklaźników

caniball6 19 Mar 2011 22:49 1200 2
  • #1 19 Mar 2011 22:49
    caniball6
    Poziom 8  

Mam problem z Elektroluxem. Gdy nabierze wodę i ma dojść do obrotów bębna brzeczą głośno przekaźniki na module programatora. Przekaźniki wymieniłem i dalej słychać te odgłosy i czuć jak wibrują. Sprawdziłem silnik, szczotki+wyczyściłem komutator i nadal to samo. Pralka nabiera wystarczającą ilość wody, spust wody działa. wszystkie elementy na module programatora wizualnie nie są uszkodzone ( programator scalony z płytą sterującą). Co jeszcze i co dokładniej może byc usterką?

Dodano po 8 [minuty]:

zapomniałem dodać, że przekaźniki brzęczą jakby dostawały prąd zwarciowy. Wiem jak działają przekaźniki, bo mam z nimi styczność przynajmniej raz w tygodniu, bo jestem mechanikiem pralek, ale one wydają naprawdę głośny brzęk tak jak właśnie mi się zdaje, że jakby dostawały prąd zwarciowy.

0 2
  • Relpol
  • #2 19 Mar 2011 23:19
    peter falk
    Specjalista AGD

Najprościej zacząć naprawę od końca, czyli: masz jakiś, pewny w działaniu, silnik na podmianę? Ostatnio miałem taką zakałę z podobnym sterownikiem w naprawie ( wszystkie sterowniki aeg w gruncie rzeczy to te same rozwiązania układowe) i tam też, można powiedzieć, przekaźniki dziwnie się zachowały na słuch i dopiero podmiana silnika na nowy rozwiała wątpliwości. Stary silnik też silnik startował przy niezłym, jakby tu nazwać, wyciu przekaźników.

0
  • Relpol
  • #3 29 Mar 2011 21:39
    caniball6
    Poziom 8