Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Antena Kierunkowa + DVB-T + 2 TV - Katowice

19 Mar 2011 22:44 8277 4
  • Poziom 10  
    Witam.

Jako że jestem laikiem w tej dziedzinie, a lubię wszystko robić dobrze to przed zakupem anteny chciałbym zasięgnąć waszej rady...

Ogólnie sprawa wygląda tak. Rodzice kupują sobie nowy telewizorek, do tego nowy dekoder HD i wszystko u nich będzie grało ładnie :)

Ich stary telewizor idzie do mnie do pokoju. Ja ogólnie nie patrzę prawie w ogóle na TV, ale jak już patrze to chce żeby obraz był czysty. Telewizor to starszy Samsung LE32S62B bez tunera DVB-T. Nie chce żadnej telewizji cyfrowej typu 'eNka', 'Polsat', 'Cyfra+', po prostu wydane pieniądze na abonament nie będą adekwantne do wykorzystania. Przechodząc do meritum:
    Chce kupić antenę, z tego co czytałem najlepszym rozwiązaniem jest antena kierunkowa 2w1 czyli:
    http://www.dipol.com.pl/telewizyjny_zestaw_an...mentowy_dipol_26-6-12-21-69_digital_A2610.htm
    lub http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_dual_21-6-12-21-69_A2690.htm

(1) Czy możecie polecić którąś z tych z czystym sumieniem?
    (2) Aby podłączyć drugi telewizor z kuchni potrzebny jest jakiś rozgałęźnik, multiswitch? I czy takowy wpłynie na zepsucie sygnału. Czy potrzebna 2 antena?

Chciałbym odbierać telewizje cyfrową DVB-T, czy każda antena (tak trochę abstrahując od wątku) ma możliwość 'zbierania' naziemnego sygnału cyfrowego? Czy do tego potrzebne są specjalne hmm... przetworniki... częstotliwości odbierania? Z tego co wiem w Katowicach do 31 lipca br. ma być ona wdrożona więc chce być przygotowany i odbierać analogowo a jak wejdzie cyfrowa to też cyfrową, co wiąże się z dodatkowym kosztem tunera DVB-T.

Więc: Czy dobrze wszystko ogarnąłem i jedna z tych anten będzie najlepsza?