Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyświetlenie temperatury przy użyciu czujnika DS18B20 Atmega16,

mirek1968 20 Mar 2011 00:55 3603 16
  • #1 20 Mar 2011 00:55
    mirek1968
    Poziom 13  

Mam bardzo wielką prośbę o pomoc w kwestii wyświetlenia temperatury na mojej płytce testowej Atmega16.Mam czujnik DS18B20 procesor Atmega16 zewnętrzny kwarc 16MHZ ,LCD 2X16
    Używam programu Win AVR i Mfile.Na porcie B mam wyświetlacz,PINA0 to wejście DQ mojego czujnika temperatury .do tej pory bawiłem się-właściwie uczyłem sterować diodą LED,używałem przycisków i to wszystko.Jestem bardzo początkującym w tej dziedzinie,interesuje mnie tylko programowanie w C.Proszę o najprostszy programik w C. dzięki któremu ożyje moja płytka z czujnikiem.
    https://obrazki.elektroda.pl/4950474600_1300578829.jpg

0 16
  • #2 20 Mar 2011 12:31
    hotek
    Poziom 15  

Jest świetny kurs na dioda.com odnośnie AVR w C. Nie wiem czy linkowanie do innych for jest dozwolone zatem Link

0
  • #3 20 Mar 2011 14:17
    mirek1968
    Poziom 13  

Tak wiem korzystałem z tego kursu ale jeśli chodzi o tą część z termometrem lub z LCD to mam problem z kompilacją tego programu tzn jak w Mfile wpisuję w polu Makefile->C/C++source files(s) wpisuję hd44780.c ds18b20.c to mam błąd podczas kompilacji niewiem czy pomiędzy hd44780.c a ds18b20.c mam dać spację?-czy raczej nie?Jak by nie było co kolwiek wpiszę w polu Makefile->C/C++source files(s) to i tak podczas kompilacji wyrzuca mi błąd w WinAVR Programmers Notepad

make.exe: *** No rule to make target `termo.elf', needed by `elf'. Stop.

> Process Exit Code: 2
    > Time Taken: 00:00

Nie mogę poradzić sobie z pozbyciem się tego będu dlatego prosze jeszcza raz o pomoc co robię źle w moim Mfile-bo wzoruję się na tej właśnie stronie z kursem Dioda.avr no i porażka :-(

0
  • #4 20 Mar 2011 14:30
    hotek
    Poziom 15