Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekrój przewodu dla mocy 80 kW

peter182 20 Mar 2011 12:38 10474 9
  • #1 20 Mar 2011 12:38
    peter182
    Poziom 8  

Witam,

mam przydział mocy 80 kW do budynku usługowego i w projekcie mam przyłącze do budynku o długości 140mb i kabel YKY 5x95, jak wiadomo miedziane kable są bardzo drogie i elektryk powiedział mi że mogę dać przekrój wyżej aluminium czyli 5x120, dodatkowo podczas instalacji słupa energetycznego na działce, zapytałem się firmę która wygrała przetarg i powiedziano mi że oni podciągneli mi przewód aluminium 4x95.

Nie jestem elektrykiem i czekam na fachową opinię.
    Z góry dziękuję

1 9
  • #2 20 Mar 2011 13:40
    Jarek68
    Poziom 20  

Witam. Najlepiej zapytaj się w elektrowni gdzie wystawiali warunki przyłącza czy może być aluminium i jakie inaczej nie kombinuj jak od nich nie dostaniesz takiego zezwolenia na zmianę. A takiego elektryka się nie słuchaj najważniejsze jest to co masz w papierach. Chyba że ten elektryk ma układy w ZE i to załatwi ale jak się nie uda to będziesz robił jeszcze raz a to już będzie wydatek :-( A w Ostrołęce jest różnie wiem bo sam przez to przechodziłem :-) Z tego co pamiętam zawsze aluminium dawało się dwa razy grubsze niż miedz.

0
  • #3 20 Mar 2011 13:49
    pm.001
    Specjalista elektryk

Witam
    Pod zaleceniem aby zajrzeć do warunków przyłączenia można się tylko podpisać. Dodatkowo też proponuję przemyśleć kilka razy kwestię ewentualnych oszczędności przez zastosowanie aluminium. Połączenie AL-CU jeśli tylko nie jest koniecznością należy traktować jako zło konieczne.
    pozdrawiam
    pm001

1
  • #4 20 Mar 2011 14:18
    Darom
    Specjalista elektryk

Witam
    Zgadzając się z kolegami w kwestii uzgodnienia zamiany z ZE rozważmy sprawę technicznie

peter182 napisał: