Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307, sonda lambda

Albinus 20 Mar 2011 17:03 9861 40
  • #1 20 Mar 2011 17:03
    Albinus
    Poziom 10  

    Witam

    Mam problem z peugeot'em 307,1.6 benzyna.
    W kabinie czuć zapach paliwa i trochę dużo pali.
    Sporo czytałem na forach i postanowiłem zacząć od sprawdzenia sondy lambda.

    2000 obrotów/min
    Peugeot 307, sonda lambda

    wolne obroty
    Peugeot 307, sonda lambda

    Wydaje mi się, że sonda reaguje zbyt wolno (chyba się zestarzała).

    Peugeot 307, sonda lambda

    Obrazek pochodzi ze strony:
    http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/s...bda/diagnoza/skutki-uszkodzonej-sondy-lambda/

    Nie mam możliwości sprawdzenia nowej sondy więc proszę o opinię:
    -czy mam wymienić sondę?
    -czy można wstawić tańszy odpowiednik sondy a jeśli tak to jakiej firmy

    1 29
  • #2 20 Mar 2011 18:03
    melas
    Poziom 27  

    Przygotowałeś się do tematu.
    Moim skromnym zdaniem sonda jeszcze do przeżycia tam podstawę czasu masz 2s ?
    szału niema. Ale wspomniałeś o zapachu benzyny to jest niedopuszczalne tu bym szukał.

    0
  • #3 20 Mar 2011 18:33
    Albinus
    Poziom 10  

    Tylko, że wycieku paliwa nie widać.
    Ktoś napisał, że przy uszkodzonej sondzie mieszanka jest bogata i czuć jest zapach paliwa. Ale czemu czuć je w kabinie?
    Z drugiej jednak strony te auta potrafiły się zapalać.
    Auto było serwisowane w peugeot'ie więc myślę, że problem płonięcia 307 jest usunięty.
    Może jest jakiś barwnik do benzyny, który po jej odparowaniu pozostawi ślad wycieku?

    0
  • #4 22 Mar 2011 18:04
    on65
    Poziom 2  

    Jeśli chodzi o zapach paliwa w kabinie to z tego co wyczytałem na forach pojawia się on często gdy zbiornik wypełniony jest w małym stopniu i żle działa zaworek ciśnieniowy od filtra oparów, znajduje się on pod prawym błotnikiem przód. Znalazłem też radę mówiącą że wystarczy w korku paliwa , wewnętrzny korpus , zrobic milimetrowy otworek i to pomaga.

    0
  • #5 22 Mar 2011 18:36
    autoas
    Poziom 42  

    Oprócz pomiaru sondy, powinno sie zrobić analizę spalin i wtedy wiadomo czy bogato, czy sonda "oszukuje"

    0
  • #6 22 Mar 2011 23:44
    Albinus
    Poziom 10  

    Rozszczelnienie korka nie pomaga.
    Muszę umówić się na analizę spalin i zobaczę co jest grane.
    Dziękuję.

    0
  • #7 23 Mar 2011 07:54
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 04 Lut 2018 21:45
    dn501
    Poziom 11  

    Witam, proszę o interpretację pracy sond lambda, auto dużo pali.
    Peugeot 307 1.6 16V 2002r. benzyna.

    Sonda przed katalizatorem:
    Peugeot 307, sonda lambda

    Sonda za katalizatorem:
    Peugeot 307, sonda lambda

    0
  • #9 05 Lut 2018 06:36
    ociz
    Moderator Samochody

    Na zimnym to sprawdzane?

    0
  • #11 05 Lut 2018 16:41
    ociz
    Moderator Samochody

    No właśnie. Dopóki silnik nie ma minimum tych 70°C to nie ma co patrzeć na pracę sond.

    0
  • #12 05 Lut 2018 18:43
    dn501
    Poziom 11  

    Silnik rozgrzany do temperatury roboczej.

    Sonda przed katalizatorem:
    Peugeot 307, sonda lambda

    Sonda za katalizatorem:
    Peugeot 307, sonda lambda

    0
  • #14 05 Lut 2018 19:41
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie jest dobrze, jest bogato. Jak wyglądają korekty?

    0
  • #15 05 Lut 2018 21:12
    dn501
    Poziom 11  

    Ok, sprawdzę w takim razie korekty, dziwne bo w Delphi ich nie widziałem, czy każdy tester daje odczyt korekt?

    0
  • #16 06 Lut 2018 02:48
    melas
    Poziom 27  

    Moim zdaniem pierwsza ładnie, a z drugiej wychodzi że kat do niczego.

    0
  • #17 06 Lut 2018 18:26
    dn501
    Poziom 11  

    Panowie, powiedzcie proszę jakie parametry z testera mogą być jeszcze potrzebne do diagnostyki tego auta? Problem jest taki, że nie jestem w posiadaniu swojego urządzenia i chciałbym zrobić wszystkie odczyty jakie mogą być potrzebne za jednym zamachem. Pozdrawiam.

    0
  • #18 06 Lut 2018 19:32
    autoas
    Poziom 42  

    dn501 napisał:
    auto dużo pali

    Podaj ile pali Jak dużo jakie trasy robi

    0
  • #19 06 Lut 2018 20:49
    dn501
    Poziom 11  

    Spalanie na poziomie 13l/100km pół na pół miasto trasa.

    0
  • #20 06 Lut 2018 22:00
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Spalanie kosmos. Wartosc map na wolnych? Termostat ok?

    0
  • #21 06 Lut 2018 23:39
    dn501
    Poziom 11  

    Termostat ok, nowy oem.
    Map na wolnych 320-330 milibar.

    0
  • #22 07 Lut 2018 07:43
    autoas
    Poziom 42  

    Czy silnik generalnie dobrze odpala, pracuje, przyśpiesza itp czy jedyny objaw to spalanie

    0
  • #23 07 Lut 2018 10:07
    dn501
    Poziom 11  

    Odpala bez problemu, wydaje mi się, że nie pracuje idealnie "gładko", na 109km przyspiesza hmm.. przyzwoicie, przy mocnym obciążeniu można zauważyć czarną chmurkę. Błędów brak.

    0
  • #24 07 Lut 2018 10:45
    andrzej20001
    Poziom 43  

    A to auto kupione czy awaria nastąpiła u Ciebie?

    0
  • #26 07 Lut 2018 14:45
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jakaś kombinacja ze sterownikiem lub wtryskiwaczami

    1
  • #27 07 Lut 2018 17:24
    dn501
    Poziom 11  

    W takim razie od czego zacząć - gdzie szukać?
    Map sensor na wolnych ok?

    0
  • #28 07 Lut 2018 17:30
    autoas
    Poziom 42  

    Może trzeba zaryzykować wymianę sondy..... się starzeją...

    0
  • #29 07 Lut 2018 22:28
    dn501
    Poziom 11  

    Panowie wrzucam jeszcze wykres sond silnik rozgrzany, początek ~2000obr/min później obroty jałowe.


    Link


    Tutaj tylko jałowe:
    Peugeot 307, sonda lambda

    Tutaj jeszcze krótki filmik z kątem wyprzedzenia zapłonu przy prze gazówce:

    Link


    Na wolnych obrotach kąt jest w okolicach 9-14 stopni.

    Więcej z interfejsu "Delphi" nie wyciągnę..

    Liczę na wszelkie wskazówki.
    Pozdrawiam.

    0
  • #30 07 Lut 2018 22:50
    robokop
    Moderator Samochody

    melas napisał:

    Moim zdaniem pierwsza ładnie, a z drugiej wychodzi że kat do niczego.

    Gdzie tam. Pierwsza chodzi za wysoko, druga z reguły na biegu jałowym nie pokazuje niczego sensownego - pewnie zbyt zimny katalizator. Ma odwzorowywać przebieg pierwszej, tyle że o mniejszej amplitudzie.
    dn501 napisał:
    Więcej z interfejsu "Delphi" nie wyciągnę..
    Zamiast wlepiać wartość czasu ładowania cewek, wklej wartości czasu wtrysku.
    Albinus napisał:
    czy można wstawić tańszy odpowiednik sondy a jeśli tak to jakiej firmy
    Zamienników to kup od razu kilka. któryś okaże się dobry i trochę pojeździ.

    0
  Szukaj w 5mln produktów