Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307, sonda lambda

Albinus 20 Mar 2011 17:03 16617 40
  • #1
    Albinus
    Level 11  
    Witam

    Mam problem z peugeot'em 307,1.6 benzyna.
    W kabinie czuć zapach paliwa i trochę dużo pali.
    Sporo czytałem na forach i postanowiłem zacząć od sprawdzenia sondy lambda.

    2000 obrotów/min
    Peugeot 307, sonda lambda

    wolne obroty
    Peugeot 307, sonda lambda

    Wydaje mi się, że sonda reaguje zbyt wolno (chyba się zestarzała).

    Peugeot 307, sonda lambda

    Obrazek pochodzi ze strony:
    http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/s...bda/diagnoza/skutki-uszkodzonej-sondy-lambda/

    Nie mam możliwości sprawdzenia nowej sondy więc proszę o opinię:
    -czy mam wymienić sondę?
    -czy można wstawić tańszy odpowiednik sondy a jeśli tak to jakiej firmy
  • #3
    Albinus
    Level 11  
    Tylko, że wycieku paliwa nie widać.
    Ktoś napisał, że przy uszkodzonej sondzie mieszanka jest bogata i czuć jest zapach paliwa. Ale czemu czuć je w kabinie?
    Z drugiej jednak strony te auta potrafiły się zapalać.
    Auto było serwisowane w peugeot'ie więc myślę, że problem płonięcia 307 jest usunięty.
    Może jest jakiś barwnik do benzyny, który po jej odparowaniu pozostawi ślad wycieku?
  • #4
    on65
    Level 2  
    Jeśli chodzi o zapach paliwa w kabinie to z tego co wyczytałem na forach pojawia się on często gdy zbiornik wypełniony jest w małym stopniu i żle działa zaworek ciśnieniowy od filtra oparów, znajduje się on pod prawym błotnikiem przód. Znalazłem też radę mówiącą że wystarczy w korku paliwa , wewnętrzny korpus , zrobic milimetrowy otworek i to pomaga.
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Oprócz pomiaru sondy, powinno sie zrobić analizę spalin i wtedy wiadomo czy bogato, czy sonda "oszukuje"
  • #6
    Albinus
    Level 11  
    Rozszczelnienie korka nie pomaga.
    Muszę umówić się na analizę spalin i zobaczę co jest grane.
    Dziękuję.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    dn501
    Level 11  
    Witam, proszę o interpretację pracy sond lambda, auto dużo pali.
    Peugeot 307 1.6 16V 2002r. benzyna.

    Sonda przed katalizatorem:
    Peugeot 307, sonda lambda

    Sonda za katalizatorem:
    Peugeot 307, sonda lambda
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    Na zimnym to sprawdzane?
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    No właśnie. Dopóki silnik nie ma minimum tych 70°C to nie ma co patrzeć na pracę sond.
  • #12
    dn501
    Level 11  
    Silnik rozgrzany do temperatury roboczej.

    Sonda przed katalizatorem:
    Peugeot 307, sonda lambda

    Sonda za katalizatorem:
    Peugeot 307, sonda lambda
  • #14
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie jest dobrze, jest bogato. Jak wyglądają korekty?
  • #15
    dn501
    Level 11  
    Ok, sprawdzę w takim razie korekty, dziwne bo w Delphi ich nie widziałem, czy każdy tester daje odczyt korekt?
  • #17
    dn501
    Level 11  
    Panowie, powiedzcie proszę jakie parametry z testera mogą być jeszcze potrzebne do diagnostyki tego auta? Problem jest taki, że nie jestem w posiadaniu swojego urządzenia i chciałbym zrobić wszystkie odczyty jakie mogą być potrzebne za jednym zamachem. Pozdrawiam.
  • #18
    autoas
    Level 42  
    dn501 wrote:
    auto dużo pali

    Podaj ile pali Jak dużo jakie trasy robi
  • #19
    dn501
    Level 11  
    Spalanie na poziomie 13l/100km pół na pół miasto trasa.
  • #20
    andrzej20001
    Level 43  
    Spalanie kosmos. Wartosc map na wolnych? Termostat ok?
  • #21
    dn501
    Level 11  
    Termostat ok, nowy oem.
    Map na wolnych 320-330 milibar.
  • #22
    autoas
    Level 42  
    Czy silnik generalnie dobrze odpala, pracuje, przyśpiesza itp czy jedyny objaw to spalanie
  • #23
    dn501
    Level 11  
    Odpala bez problemu, wydaje mi się, że nie pracuje idealnie "gładko", na 109km przyspiesza hmm.. przyzwoicie, przy mocnym obciążeniu można zauważyć czarną chmurkę. Błędów brak.
  • #24
    andrzej20001
    Level 43  
    A to auto kupione czy awaria nastąpiła u Ciebie?
  • #26
    andrzej20001
    Level 43  
    Jakaś kombinacja ze sterownikiem lub wtryskiwaczami
  • #27
    dn501
    Level 11  
    W takim razie od czego zacząć - gdzie szukać?
    Map sensor na wolnych ok?
  • #28
    autoas
    Level 42  
    Może trzeba zaryzykować wymianę sondy..... się starzeją...
  • #29
    dn501
    Level 11  
    Panowie wrzucam jeszcze wykres sond silnik rozgrzany, początek ~2000obr/min później obroty jałowe.



    Tutaj tylko jałowe:
    Peugeot 307, sonda lambda

    Tutaj jeszcze krótki filmik z kątem wyprzedzenia zapłonu przy prze gazówce:


    Na wolnych obrotach kąt jest w okolicach 9-14 stopni.

    Więcej z interfejsu "Delphi" nie wyciągnę..

    Liczę na wszelkie wskazówki.
    Pozdrawiam.
  • #30
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    melas wrote:

    Moim zdaniem pierwsza ładnie, a z drugiej wychodzi że kat do niczego.

    Gdzie tam. Pierwsza chodzi za wysoko, druga z reguły na biegu jałowym nie pokazuje niczego sensownego - pewnie zbyt zimny katalizator. Ma odwzorowywać przebieg pierwszej, tyle że o mniejszej amplitudzie.
    dn501 wrote:
    Więcej z interfejsu "Delphi" nie wyciągnę..
    Zamiast wlepiać wartość czasu ładowania cewek, wklej wartości czasu wtrysku.
    Albinus wrote:
    czy można wstawić tańszy odpowiednik sondy a jeśli tak to jakiej firmy
    Zamienników to kup od razu kilka. któryś okaże się dobry i trochę pojeździ.