Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo mk3 TDCi po przejechaniu 3,5 km gaśnie 2002r

21 Mar 2011 08:15 7364 28
  • Poziom 38  
    Jak w temacie. Po nocy ujadę 3,5 km i gaśnie wyrzucając oczywiście sprężynkę. Potem już jeździ cały dzień bez problemu. Gdy zgaśnie po tych 3,5km nie odpala dopiero za 3-5 razem. (po każdym kręceniu zapala sprężynkę) Stało się to jakiś tydzień temu wskaźnik paliwa pokazywał praktycznie 0 i pod górę zgasł. Po dolaniu paliwa odpalił i było ok. I teraz sytuacja się powtarza co dziennie. W baku jest około 1/2 paliwa. Przypadek z tym paliwem ? (po dolaniu do baku odpalił za pierwszym razem też chyba nie to. Nie powinien trochę pokręcić?) Czy w tym modelu jest pompa paliwa przy baku ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    Nie, nie ma pompy wstępnej (jest tylko w modelu kombi).
    Albo jest powietrze w układzie i trzeba go ostro przegonić, albo ECU wariuje - można podłączyć go do IDS-a i wykasować błędy, albo może spróbuj na dłużej odłączyć aku.
    Jeżeli masz cierpliwość, to zasil go bezpośrednio do pompy z niezależnego baniaka zawieszonego wyżej i zobacz czy tak samo będzie się zachowywał po porannym odpaleniu. Wyeliminujesz w ten sposób podejrzenia co do zapowietrzania się układu paliwowego na dolocie.
  • Poziom 38  
    Właśnie nie dopisałem jest to model KOMBI zaglądałem pod tylną kanapę ale tam nie widać przewodów który mogłyby iść do pompy (myślałem że jest w baku) widocznie jest poza nim.
  • Poziom 11  
    Diagnostyka kolego na pewno w pamięci są jakieś błędy , stawiał bym na przekaźnik pompy paliwa
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    Ja nie znam Mondeo Kombi, z opisów na Forum Forda wynika, że ta pompka lubi paść, piszą, że zlokalizowana jest pod samochodem za tylnym prawym kołem.
  • Poziom 38  
    Dzisiaj historia się powtórzyła. Jedynie co zauważyłem to oberwany filtr paliwa. Wisi na przewodach. Przymocuję go ale to raczej chyba nie to
  • Poziom 11  
    Podłączałeś kompa , niestety na oko to można książkę napisać i wymieniać po kolei co może być przyczyną
  • Poziom 38  
    Nie podłączyłem niestety i do końca tygodnia nie podłącze mieszkam w takiej dziurze że żaden okoliczny mechanik nie potrafi połączyć się z ECU TDCi. Tak więc na razie muszę się pomęczyć chyba że całkiem padnie. Czy tymi interfejsami z allegro odczytam błędy http://allegro.pl/listing.php/search?string=ford&category=28413. Wiem że nie zakoduje wtryskiwaczy ale czy poradzę sobie z resztą?
  • Poziom 11  
    Teoretycznie są do wszystkiego ale praktycznie jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego , zawsze coś tam pokaże będziesz wiedział gdzie się kierować
  • Poziom 38  
    W takim razie poza IDSem czy jest coś co można polecić do tego auta ?
  • Poziom 11  
    Ja pracuje na Launch nie interesowałem się tanimi rzeczami , nie masz u siebie w pobliżu jakiejś stacji warsztatu czy czegokolwiek ,
  • Poziom 38  
    Mam kilka warsztatów i wszystkie je odwiedziłem jak miałem problem z wtryskami wszyscy podłączali i stwierdzali że są jakieś błędy ale nic nie potrafili powiedzieć. Dopiero wjechałem do ASO Forda w Częstochowie i tam mi poprawili spalanie stukowe na jednym z cylindrów. Później padły wtryski po około roku. Przy gwałtownym przyspieszeniu zapalała się sprężynka. Wymieniłem dwa i chodzi od 6 miesięcy bez problemu. Dzisiaj go nawet trochę pogoniłem praktycznie z gazem w podłodze. Chciałem zobaczyć czy nie wywali błędu ale niestety nie. Dociągłem prawie do 180 i odpuściłem. Tak więc wydaje się że to nie wtryski. Badano też pompę przy okazji wymiany wtrysków (tzn paliwo na obecność opiłków ale nic nie znaleziono) Przymocowałem dzisiaj ten filtr z myślą taką iż może paliwo się w nim pieni od wstrząsów skoro sobie podskakuje w rytm silnika na tych wężach. Zobaczymy jutro. Jak mu się nie poprawi to pojadę do tego człowieka co robił mi wtryski. Jednak dopiero w kwietniu. Ja na co dzień jeżdżę dostawczakiem. Tym raczej że tak powiem od święta co 2 dni trasa około 20km a tak stoi w garażu
  • Poziom 11  
    Problem może być właśnie z wtryskami test menzurko wy trzeba będzie zrobić , wymieniałeś na nowe czy używki jakieś ?
  • Poziom 38  
    Wtryski po regeneracji z nadanymi nowymi kodami. Nie wiem czym były tak wyczyszczone ale wyglądały jak nowe. Próbę przelewową mogę zrobić ponieważ ją już 3 razy robiłem. Ostatni raz właśnie przed wymianą wtrysków jednak po wymianie już nie robiłem (brakło czasu i chęci) Właśnie te co w mojej ocenie najwięcej lały około 50ml zostały wymienione tak wyszło z IDSa nawet nie wspominałem o tym mechanikowi a ten je wymienił. Pozostałe dwa mieściły się między 12 a 20 ml
  • Poziom 11  
    oj to musisz sprawdzić przelewy jednak , ja już kilka razy się nadziałem na regenerację
  • Poziom 27  
    Kolejność postępowania w twojej sytuacji powinna być taka:
    - jedziesz do warsztatu z dobrym testerem fordowskim IDS/WDS i czytasz błędy
    - jeżeli wywala błędy typowe dla ukłądu paliwowego (najczęściej dwa razem P1211 i P0251) - robisz próbę przelewową
    - jeżeli przelewy są złe - wtryski do regeneracji (można pokusić się o samodzielną wymianę zaworków 250 zł/szt oraz optyczną pod lupą ocenę końcówek też ok 250 zł/szt, ale najlepiej zrobić to w specjalistycznym zakładzie ze stołem probierczym)
    - jeżeli przelewy są prawidłowe - prawie na pewno pompa do regeneracji (dobrze jest zrobić test ciśnienia na szynie podczas jazdy - ty prowadzisz, a kumaty diagnosta z laptopem na kolanach siedzi obok; na 2, 3 i 4-tym biegu mocno depczesz od ok. 1800 obrotów do 2500 - kiedy jest największy moment to jest największa dawka wtrysku i wtedy z przyczyn paliwowych silnik najczęściej wchodzi w tryb awaryjny i są największe spadki ciśnienia na szynie przy niewydolnej pompie).

    Z tego wynika, że największym problemem jest znalezienie dobrego warsztatu z odpowiednim testerem i kumatym diagnostą...
  • Poziom 38  
    Właśnie dzwoniłem do tego kumatego diagnosty co robił wtryski jak będę miał czas to mam podjechać na podłączenie IDSa.Niestety na naprawę jest kolejka. Co do deptania mocno w gaz to niestety to nie jest przyczyna tego co się dzieje jak wcześniej pisałem próbowałem już tak robić auto się po prostu rozpędza. Przed wymianą wtrysków przy każdym depnięciu w gaz (wyprzedzanie) powodowało wejście w stan awaryjny. Teraz się tak nie dzieje. Te objawy są po prostu przy spokojnej jeździe. Tak więc dopóki nie pojadę do podłączenia na komputer nic nie wymyślę. Podczas rozmowy telefonicznej zasugerował jeszcze że może tak się dziać od filtra paliwa. Wymieniany rok temu w ASO Ford przebieg maksymalnie 30 tys.
  • Poziom 33  
    wojciechjanusz napisał:
    Nie, nie ma pompy wstępnej (jest tylko w modelu kombi)



    Pompa niskociśnieniowa była tylko w silnikach TDDi i we wszystkich wersjach nadwoziowych.
  • Poziom 27  
    janek1815 napisał:
    Przed wymianą wtrysków przy każdym depnięciu w gaz (wyprzedzanie) powodowało wejście w stan awaryjny. Teraz się tak nie dzieje.

    To dobra wiadomność, bo perspektywa wysokich kosztów (pompa, wtryski) się oddala. Zdecydowanie trzeba zobaczyć jakie błędy wywala. To może być jakaś bździnka (typu czujniczek np spalania stukowego). Przy spokojnej jeździe tym bardziej układ paliwowy nie powinien być przyczyną, skoro przy ostrym przyspieszania nic się nie dzieje.
  • Poziom 38  
    Nic nie wymyślimy dopóki nie podłącze komputera lub nie kupię sobie jakiegoś interfejsu z allegro. Cóż dzisiaj również padł po 4km.... Przetestowałem go ponownie na szaleńczą jazdę tj 4 gaz opór 5 opór no cóż wiem że poleci o wiele więcej na autostradzie ale między wioskami rozpędziłem go do 170 i nic. Po powrocie do domu obejrzałem wnętrze komory silnika zauważyłem że wężyk idący do siłownika turbiny jest nagryziony (nie dziurawy) przez jakieś ostre ząbki. Może również dobrały się do instalacji. Ruszałem wiązkami na odpalonym silniku ale nic na to nie reagował tylko spokojnie klekotał sobie. Jedynie to pompa paliwa jak i cały przód silnika jest mokry od oleju (czarnej mazi) prawdopodobnie sączy się spod uszczelki klawiatury. Jak odpalam po zgaśnięciu to kilka razy jest tak jakby w ogóle nie dostawał paliwa a później tak jak by dostał paliwa na 3-4 zapłony (praca około 1 sekundy) I w końcu zapala.
  • Poziom 27  
    Co do wycieku oleju: obawiam się, że leci spod pompy wtryskowej. To najczęstsza przyczyna.
    Daruj sobie interfejsy z Allegro. Cyganka lepiej wywróży...
  • Poziom 38  
    Wyjęcie pompy wtryskowej rozumiem że wiąże się w ingerencje w rozrząd? Potrzebne są jakieś blokady aby ustawić później rozrząd właściwie? Silnik TDCi 130KM
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    janek1815 napisał:
    Wyjęcie pompy wtryskowej rozumiem że wiąże się w ingerencje w rozrząd?

    Niekoniecznie. Zakłady stale się zajmujące tymi silnikami mają przyrząd do demontażu pompy bez ruszania rozrządu. W pokrywie rozrządu dokładnie tam gdzie jest koło łańcuchowe pompy wtryskowej jest duży okrągły dekiel, wyjmuje się go i w to miejsce wstawia przyrząd który trzyma koło pompy. Przez otwory koła i przyrządu odkręca się pompę, a koło zostaje i wisi trzymane w przyrządzie.
    Ale to jest robota dla przytomnego mechanika, bo - ze względu na dostęp - dużo rzeczy robisz na ślepo. Trzeba znać ten silnik, śruby, klucze itd. Ale oszczędność na czasie jest kilka ładnych godzin. I nie bawisz się z rozrządem (niepotrzebne kołki).
  • Poziom 38  
    Dzisiaj oczywiście tradycyjnie zgasł. Tym razem zjechałem na pobocze i czekałem cierpliwie około 10 minut. Odpalił za pierwszym razem. Mam wrażenie że dzieje się to przy pewnej temperaturze silnika. Być może w przyszłym tygodniu znajdę czas na podłączenie komputera i naprawę
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Tak na czuja to albo czujnik położenia wału, albo wałka rozrządu... One - kiedy padają - reagują na temperaturę silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Wymień czujnik położenia wałka /masz koloru czarnego nowy będzie szary/miałem podobnie po nocy odpalał chodził jakieś 10 minut i gasł po ponownym odpaleniu już chodził cały czas i tak codziennie.
  • Poziom 38  
    Tak mam czarnego koloru. Otwarłem maskę odpaliłem silnik i w drugą rękę opalarkę i grzejemy czujnik po 2 minutach grzania zniecierpliwiony odkładam opalarkę wsiadam do auta wystarczyło tylko lekko nacisnąć pedał gazu i zgasł. Coś mi się wydaje że obędzie się bez komputera.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Wymień i będzie dobrze.
  • Poziom 38  
    Sprawcą okazał się rzeczywiście czujnik położenia wałka rozrządu. Nie była potrzebna diagnostyka komputerowa. Cena w ASO Ford to 109zł. Dziękuję wszystkim za rozwiązanie mojego problemu. Pozdrawiam