Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 avant pompa paliwa

przemoo24 21 Mar 2011 17:07 7528 10
  • #1 21 Mar 2011 17:07
    przemoo24
    Poziom 13  

    Witam, posiadam audi a4 avant z 1997r i mam problem z odpalaniem auta. Muszę trochę pokręcić by odpaliło. Czy po przekręceniu na zapłon powinna pompa pracować czy dopiero jak kręcę rozrusznikiem??

    0 10
  • #2 21 Mar 2011 17:38
    pablobau66ck
    Poziom 12  

    Jaki silnik? Benzyna ,diesel bo na temat tego nic nie napisałeś.

    0
  • #3 21 Mar 2011 18:34
    przemoo24
    Poziom 13  

    Przepraszam, w pośpiechu tak wyszło. 1.8 benzyna z gazem 125KM, silnik ADR

    0
  • #4 21 Mar 2011 18:51
    pablobau66ck
    Poziom 12  

    Po przekręceniu kluczyka pompa powinna chwilę pracować i się wyłączyć.Póżniej zaczyna pracować jak kręci rozrusznik.Co do odpalania to powodów może być kilka.Czy jakaś diagnostyka np vagiem była robiona? Można by było na początek od tego zacząć czy wartości z czujnika temp. i inne są poprawne

    0
  • #5 21 Mar 2011 19:07
    przemoo24
    Poziom 13  

    Nie nic nie było robione. U mnie wcale nie słychać czy pompka pracuje. Jakiś czas temu wyjmowałem ją i dopiero zaczynała pracować przy kręceniu rozrusznikiem i moim zdaniem (a nie robiłem pomiarów) podaje słabo paliwo- małe ciśnienie.

    0
  • #6 21 Mar 2011 19:34
    mk2mk2
    Poziom 2  

    Możesz mieć przytartą pompę paliwa jak jeździsz na rezerwie (masz gaz). Sprawdź pompę paliwa czy daje właściwe ciśnienie.

    0
  • #7 21 Mar 2011 19:54
    przemoo24
    Poziom 13  

    Właśnie mam takie podejrzenie. Kupiłem już z taką usterką, nie wiem jak poprzedni właściciel jeździł, ile miał benzyny w baku i pierwsze co zrobię sprawdzę ciśnienie pompy, a jak będzie nie takie wymienię ją.

    0
  • #8 24 Mar 2011 21:46
    przemoo24
    Poziom 13  

    Mechanik sprawdził i jest 3,5 nawet do 4 bar czyli w normie. Dziwi mnie, że nie słychać pompy na zapłonie. Co się mogło stać, że nie pracuje??

    1
  • #9 25 Paź 2011 21:40
    Łysy666
    Poziom 11  

    Witam.
    Od jakiegoś czasu borykam się z podobnym problemem( audi A4 silnik ADR), rano i po dłuższej przerwie ok.1 godz. ciężko pali trzeba długo trzymać na rozruszniku. po próbie odpalenia po krótkiej chwili pali na tyk. dziwi mnie to iż jak wszystko było ok to po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu było słychać przez chwilę pracę pompy paliwowej(teraz dopiero po udanym uruchomieniu silnika). na moje oko pompa paliwa jest ok. bo jak już odpali to pracuje super nic nie dławi, szarpie itp.
    moje pytanie czy przekaźnik pompy, a czy może sterownik silnika odpowiada za załączenie pompy na chwilę po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu.

    Pozdrawiam Łysy666.

    3
  • #10 28 Gru 2013 12:26
    stivix
    Poziom 11  

    Mam podobny problem w A4 1.8 ADR.
    Nie słyszę, żeby pompa włączała się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu.
    Efekt jest taki, że podczas odpalenia silnika silnik zapala i po 2 sek. gaśnie (brak paliwa). Po następnym odpaleniu pracuje normalnie.
    Co odpowiada za wysterowanie pompy paliwa po przełączeniu kluczyka w pozycję zapłonu??

    1
  • #11 29 Gru 2013 11:45
    15darekvw
    Poziom 27  

    Sa dwie opcje przekazniki czasowe które po przekreceniu zapłony załaczaja na kilka sek.jednoczesnie załanczajc pompke za kazdym razem a sa sterownia pompka paliwa ze jak sie kluczyk jest w pozycji rozuch wówczas pompka dostaje zasilanie z przekaznika podczas krecenia.Jak sprawdzacie czy dochodzi zasilanie na pompke to sprawdzajcie dokładnie i podłanczajac odbiornik np.zaróweczke i zakrecicie rozusznikiem wówczas ujzycie zasilanie dochodzace do pomki paliwowej :D .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Za sterowanie pompki paliwowej odpowiada przekaznik systemowy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    w załaczniku schemat poglądowy waszych silników nr.90 to przekaznik nr.3 to pompka paliwowa.

    5