Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ekonomizer BMW

30 Oct 2004 17:55 4495 8
  • Level 2  
    Witam. Mechanicy rozkładają ręce lub mówią że tak ma być więc zwracam się z prośbą do elektroników o opis działania, z których czujników zbierane są sygnały, schemat połaczeń wszystkiego na temat ekonomizerów w bmw e28. Mechanicznie działa płynnie tyle że ma tylko dwa wskazania: max z wyjątkiem hamowania silnikiem i zmiany biegów wtedy spada na mnimum. Nie ma znaczenia na którym biegu i z jaką prędkością jadę. Poazdrawiam [piter123w@wp.pl][/i]
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 28  
    Mechaniczne działają z tego co pamiętam mieżąc podciśnienie w dolocie, im większe tym większe spalanie i wskazówka blizej max

    Elektroniczne zbierają informację o obrotach silnika i dawce wtryskiwanej mieszanki i tak przeliczają ilość spalanego paliwa, zwykle wyskalowane w L/100km.

    Prędkość oczywiście też, bo jakby to przeliczało :D zapomniałem i to wymienić. Przepraszam
  • Level 2  
    Dzięki. Zbieram wszelkie informacje bo patrzeć nie mogę na niego i uparłem się go naprawić SAM. Poprzednie odpowiedzi na innych forum mówiły miedzy innymi o położeniu przepustnicy i prędkości pojazdu. sprawdzę. Pozdrawiam
  • Level 11  
    Cześc!!!Mam pytanie ????Udało ci sie zrobic ten ekonomizer?????Bo mam podobny problem tylko w e34???

    Pozdrawiam!!!!
  • Level 28  
    Obawiam się że tak już musi być, widziałem wiele mechanicznych ekonomizerów i większośc właśnie działała tak jak opisujecie, silnik pracuje sobie na wolnych pokazuje min, a jak tylko troche gazu przyłożysz to skacze do oporu. Choć przy naprawdę spokojnej jeździe idzie uzyskać wskazania pośrednie
  • Level 10  
    witam
    mam podobny problem w e34. z tym ze ekonomizer po przekreceniu stacyjki wskazuje okolo 10 litrow. po odpaleniu nic sie nie zmienia. obrotomierz tez podobnie dziala. po przekreceniu stacyjki wskazuje okolo 1000 obrotow. po odpaleniu czasem zaczyna normalnie dzialac ale czasem sie przywiesza. czym to moze byc spowodowane??
  • Level 28  
    Jak sie przywiesza to pewnie jakiś niekontakty, poruszaj kostkami połączeniowymi. A to że pokazuje po przekręceniu 10l może być spowodowane jeszcze nie działaniem jakiegoś przetwornika, który podaje prawdziwy sygnał po odpaleniu, zreszta to tylko domysły.
  • Level 10  
    a czy takie cos moze byc spowodowane slabymi juz akumulatorkami w zegarach ?? chodz sprawdzalem napiecie na nich to jest 2,9 V. i mam takie jesczze pytanie moze ktos pomoze. w mojej E34 sa zegary jeszcze stare z mechanicznym drogomierzem czy jaks tak to sie nazywa. czy dalo by sie wstawic elektroniczne bez wiekszego problemu ??
  • Level 25  
    Witam. Jezeli chodzi o zasade dzialania ekonomizerow w BMW to mialem kiedys 750i '90. Ekonomizer byl wyskalowany do 30 litrow, co prawda wskazowka bardzo czesto chowala sie za maksymalnym wskazaniem :-), ale przy normalnej jezdzie na trasie czy nawet w miescie dalo sie zauwazyc normalne spalanie (10l, 15l, 20l, itp.) w zaleznosci jak mocno nacisnalem pedal gazu :). Mialem jeszcze pare sztuk innych BMW, takze serii 3 i 5, i tam tez ekonomizery dzialaly poprawnie, nie bylo czegos takiego jak wskazania typu max-min. Pozdrawiam.