Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zamek centralny exus cl-05 wyłączenie automatyczego zamykania

22 Mar 2011 15:25 3797 12
  • Poziom 13  
    Witam.

    Centralny Exus cl-05 , piloty e20.
    Potrzebuję wyłączyć funkcję automatycznego zamykania drzwi po uruchomieniu silnika. Nie posiadam instrukcji. Szukałem wszędzie.

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam
    Adam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gdzieś on tam jest podłączony - pod stacyjkę, pedał stopu lub kontrolkę akumulatora. Odepnij i po problemie.
  • Poziom 16  
    Z tego co wiem ta funkcja jest programowana z pilota.
    Instrukcja mówi że należy przekręcić stacyjką 12 razy i ostatnim razem zostawić włączoną. Po 2 sek. włączy się tryb programowania,syrena wyda 5 dźwięków.
    W ciągu 10 sek. naciśnij przycisk zamknij (nie inny) syrena wyda 1 sygnał, znaczy że funkcja wyłączona, natomiast 2 sygnały załączona.
    Przycisk otwórz jest do antyporwania.
    Przycisk skreślony głośnik ciche- głośne uzbrajanie.
    Miłej zabawy i pozdrawiam!!!!!!!!

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przepraszam to instrukcja do V5, zaraz poszukam coś do zamka.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Mam, ale w instrukcji nic nie ma o programowaniu funkcji autouzbrajania. W tym przypadku proponuję odciąć przewód niebieski lub niebiesko/biały biegnący od centralki do włacznika drzwi i połączyć go do masy. Powinno zadziałać na 99%.
  • Poziom 43  
    Odłącz zapłon od sterownika
  • Poziom 16  
    A gdzie w sterowniku zamka CL 05 jest podłączony zapłon. Proponuję przed wrzuceniem do kosza wiadomości sprawdzić schemat panie "milejów"

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Sprawdź podłączenie centralki (niebieski kabel) do krańcówki drzwi kierowcy (sterowanie masą) lub (niebiesko/biały) sterowanie (+).
    Jeżeli po otwarciu centralnego zamka, sterownik nie dostanie impulsu informującego o otwarciu drzwi (zapaleniu lampki ośw.wnętrza) - centralka ponownie zamknie zamki (autouzbrajanie).
    W tej centrali nie ma opcji zamykania w trakcie jazdy, ani podłączenia (+) po stacyjce.
  • Poziom 13  
    niebieski/niebiesko-biały i czarno-biały mam w powietrzu - ja tego nie instalowałem. Naprawiłem zamki i wszystko już działa tylko klient nie chce automatycznego zamykania. Ma ktoś schemat? Problem jest taki, że nie zawsze zamyka a szczególnie po tym automatycznym zamknięciu jak otworzymy drzwi dźwignią to trzeba najpierw otworzyć z pilota a potem zamknąć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ford focus 2001rok

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jak napisałem powyżej, skoro te przewody nie są podłączone, to będzie działać samouzbrajanie - czyli zamek się samoczynnie zamknie.
    Najprościej - podłącz niebiesko/biały do sterowania (+) lampki oświetlenia wnętrza, albo pod sterowanie światłem stop, sterowanie światłem postojowym itd.
    Jak wygodniej.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Kabel niebieski do masy o będzie OK.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    ecsb napisał:
    Kabel niebieski do masy o będzie OK.

    W zasadzie tak, tylko wtedy trzeba sprawdzić, czy zadziała zamykanie z pilota?
    Centralka będzie cały czas myślała, że ma otwarte drzwi.
  • Poziom 13  
    Niebieski do masy i jest OK. Dzięki za pomoc panowie.
  • Poziom 43  
    ecsb napisał:
    A gdzie w sterowniku zamka CL 05 jest podłączony zapłon. Proponuję przed wrzuceniem do kosza wiadomości sprawdzić schemat panie "milejów"

    Co prawda nie widziałem schematu tego sterownika, jednak wydało mi się logiczne, że skoro po włączeniu zapłonu zamykają się zamki to sterownik dostaje +15. W związku z tym opisana przez autora reakcja nijak ma się do funkcji SAFETY LOCK w większości alarmów czy sterowników, która okazała się winowajcą-panie ,,ecsb,,:D
  • Poziom 13  
    Niebieski do masy pomógł ale nadal centralka wariowała. Okazało się, że ktoś źle podłączył sterowanie zamków (+) a nie (-) i w ogóle odciął kable w wiązce drzwi.