Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Huawei B260a rozlacza WIFI

prwd 22 Mar 2011 21:23 4402 13
  • #1 22 Mar 2011 21:23
    prwd
    Poziom 9  

    Witam. Od jakiegoś czasu korzystam w Plusie z routera huawei b260a.
    Ostatnio pojawiły się z nim pewne problemy, mianowicie w pewnym momencie router zrywa połączenie WIFI z komputerem. Wskaźnik WIFI na komputerze znika mino iż na routerze pali się dioda informując o włączonej sieci. W tym czasie próbuje połączyć się z routerem jeszcze raz zarówno przez komputer jak i przez telefon ale bezskutecznie gdyż otrzymuje komunikat iż sieć wifi jest niedostępna. Dopiero ponowne uruchomienia routera rozwiązuje problem. Zawoziłem sprzęt dwa razy do serwisu ale ten nie stwierdził takiego problemu i odsyłał mi router z informacją iż problem musi dotyczyć ustawień komputera.
    Wobec czego mam pytanie czy ktoś miał podobną usterkę i jak to usunąć we własnym zakresie ??
    Pozdrawiam

    0 13
  • #2 23 Mar 2011 15:54
    wro77
    Poziom 2  

    Witam, mam ten sam problem od czasu gdy dostałem nowy router, błędy takie pojawiają się u mnie kilka razy dziennie.
    Ostatnio zastanawiałem się nad oddaniem routera do serwisu ale widzę że nie będzie większego sensu.

    0
  • #3 24 Mar 2011 18:50
    prwd
    Poziom 9  

    Ciekaw jestem do jakiego serwisu twój router by wysłali. Jeżeli do warszawy to może być problem

    0
  • #4 24 Mar 2011 19:44
    wro77
    Poziom 2  

    Pewnie w przyszłytygodni będę oddawał go do naprawy, wtedy się dowiemy gdzie to pojedzie.
    Będę uzupełniał temat na bieżąco.

    0
  • #5 09 Kwi 2011 17:29
    Orinok-o
    Poziom 1  

    Witam, mam podobny problem, od czasu do czasu router rozłącza połączenie WiFi, dopiero po restarcie routera połączenie zostaje przywrócone. Modem w tym tygodniu zakupiony w salonie plusa. Czy udało się znaleźć i usunąć przyczynę?

    0
  • #6 09 Kwi 2011 19:57
    prwd
    Poziom 9  

    Czekamy na odpowiedz od wro77. U mnie jest tak jak napisalem. I nic sie na razie nie zmienilo

    0
  • #7 10 Kwi 2011 23:09
    spider_net
    Poziom 19  

    Serwisy poprostu nie radzą sobie z naprawami urządzeń typu router/modem. Wiem co mówię ;-) Jeśli masz sprzęt na gwarancji udaj się do rzecznika praw konsumenta -pomoże uzyskać nowy sprzęt wolny od wad. Btw. może spróbuj na własną rękę zaktualizować bios urządzenia?

    0
  • #8 25 Kwi 2011 13:36
    wro77
    Poziom 2  

    Witam, a wiec po wizycie w salonie i pozostawieniu go do naprawy sprzęt wrócił do mnie po dwóch tygodniach, w karcie gwarancyjnej adnotacja dotyczyła wymiany oprogramowania, router zachowuje się bardzo podobnie jak przed naprawą.
    Różnice są następujące, poprzednio rozłączało i po jakimś czasie ponownie samoczynnie się łączył, teraz się rozłącza i już się nie łączy dopóki nie zrobię resetu routera.
    Czyli jest gorzej jak było.
    Pozdrawiam i czekam na jakiś pomysł co z tym zrobic.

    0
  • #9 03 Maj 2011 20:25
    prwd
    Poziom 9  

    Wracam do tematu bo juz od ponad dwoch tygodni nie mam problemów z routerem. Oczywiscie na wstępie chce powiedzieć iż nie jestem w stanie zapewnic ze moja metoda była właściwa i czy to ona może być rozwiązaniem problemów. Ale jeżeli tak to muszę przyznać rację dla serwisu który stwierdzał złą konfigurację komputera.
    Zaktualizowałem w komputerze system BIOS. Pobrałem najnowsze pliki od producenta, zrobiłem aktualizację i jak na razie nie mam problemów z połączeniem przez WIFI. Nie wiem czy to mogło być przyczyną problemów, Ale jeżeli ktoś z was spróbuje to dajcie znac czy dało to jakiej efekty

    0
  • #10 03 Maj 2011 21:26
    jarewa
    Poziom 31  

    A ja podejrzewam że to wina dostawcy internetu (osobiście sam taki używam w I plusie) i to samo się dzieje. Z tym że nie przerywa połączenia a zawiesza się i tylko odcięcie od prądu pomaga. Tak mam od nowości ( 1rok) i dałem sobie spokój u mnie tylko raz 10min po włączeniu się zawiesza później spokój do ponownego włączenia. A o soft producenta nie można się doprosić.

    Jak włoże karty era play nic z tych rzeczy się nie dzieje.

    1
  • #11 04 Maj 2011 21:38
    prwd
    Poziom 9  

    Wątpię ze to wina dostawcy. Bo jak wysyłałem go do serwisu to podłączałem stary modem i nie było przy nim problemu. A router zawieszał się (jak to bywa) w najmniej odpowiednim momencie. Wtedy żadne inne urządzenie nie widziało routera. Trzeba było go wyłączyć i ponownie włączyć

    0
  • #12 03 Lip 2011 11:30
    ptak01
    Poziom 9  

    Mam podobny problem, testowałem już na różnych komputerach, i problem jest ten sam. czasami router rozłącza po 10 min, a czasami po paru godzinach. jedynym sposobem jest zresetowanie routera, co niestety jest czasami dość uciążliwe.

    0
  • #13 24 Lip 2011 15:00
    EO
    Poziom 2  

    Miałem dokładnie ten sam problem, wszelkie urządzenia WiFi losowo traciły i odzyskiwały dostęp do sieci, oddawałem modem chyba ze trzy razy do serwisu, za każdym razem wracał z adnotacją, że jest sprawny. W końcu wyprosiłem w punkcie sprzedaży, żeby pożyczyli mi inny egzemplarz na dzień-dwa do testów i okazało się, że na tym drugim problem jest identyczny. Dlatego wydaje mi się, że to jest po prostu badziewny modem, a nie problem Waszych konkretnych egzemplarzy...

    Przy czym - problem był identyczny na kilku komputerach, a nawet w sytuacji, gdy modem działał jako router niezależny, niepodłączony skrętką do żadnego kompa...

    0
  • #14 10 Maj 2012 15:23
    maneri
    Poziom 1  

    Nie uwierzycie jak proste było rozwiązanie. Obdzwoniłem serwisy, napisałem dziesiątki maili. Wszyscy mnie zbywali. Router stał u mnie na piętrze na parapecie przyparty do ściany pojemnikami z płytami CD aby się nie przewracał. Postawiłem go na tych pojemnikach i dodałem jeszcze kilka, tak aby był około 15-20 cm nad parapetem :) przystawiłem perfumami szanownej małżonki aby się nie przewrócił i Skypowałem i giercowałem całą noc bez ani jednego rozłączenia. W domu pod tym routerem pracują u mnie dwie stacjonarki, laptop i netbook. Objawy były tak jak pisaliście wcześniej, wi-fi rozłączało bez wyraźnego klucza, w przypadkowym czasie i na przypadkowy czas. Ilość komputerów tak samo się rozłączających dała mi do myślenia, że nie może to być problem konfiguracji!!!

    -1