Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.7 68KM - wysokie obroty jak ciepły, i inne pytania

piotrek power 23 Mar 2011 06:48 5284 8
  • #1 23 Mar 2011 06:48
    piotrek power
    Poziom 27  

    Witam.

    Mam problem z Astrą 1.7 TD 68KM.
    Mianowicie:
    Jak zimny obroty są w miarę dobrę, zaś jak silnik się nagrzeje, to są dużo za wysokie, nie ma obrotomierza ale coś ok 2tys.

    W jaki sposób można zmiejszyć te obroty, jest jakaś regulacja?, czy czujnik reguluje ??

  • #2 23 Mar 2011 16:01
    Meteo33
    Poziom 17  

    Może zawór termiczny przy termostacie od pompy podciśnienia nie dziala?

  • #3 23 Mar 2011 20:00
    piotrek power
    Poziom 27  

    Meteo33 napisał:
    Może zawór termiczny przy termostacie od pompy podciśnienia nie dziala?


    A gdzie ten zawór się znajduje?, co tam trzeba zrobić aby obroty były w normie, wymienić ten zawór czy jest jakaś regulacja ?

    Na allegro nie ma w ogóle dostęnych zaworów termicznych.

  • #4 23 Mar 2011 21:31
    Meteo33
    Poziom 17  

    W obudowie termostatu. Ale nie zauważyłem ze napisałeś 68KM. W tym 60KM silniku był zwór termiczny pomiędzy pompą podciśnienia (napędzaną na wałku rozrządu), a wtryskową. Po rozgrzaniu otwierał się i podciśnienie przesuwało suwak na pompie wtryskowej obniżając obroty. W twym silniku chyba jest już inna pompa także sorry za wprowadzenie w błąd.

  • #5 24 Mar 2011 00:36
    piotrek power
    Poziom 27  

    Ok, może ktoś inny będzie więcej wiedział o tym silniku.

    Piewszy raz miałem okazję jechać Oplem 1,7 TD.
    Oprócz tych obrotów co jeszcze zauważyłem, mam punto 1,2 75KM.
    Zawsze myślałem że jest na odwrót, że w samochodach zasilanych olejem napędowym można jechać na wyższym biegu z mniejszą prędkością, a jeśli biorąc pod uwagę moje punto i ojca opla to jest na odwrót, ja sobie jadę 70km/h na 5 biegu i silnik pracuje przy 2tys obrotów normalnie, nie buczy po dodaniu gazu normalnie przyspiesza. Zaś w tym oplu 1,7 - dokładne oznaczenie X 17 DTL 50kW. To przy 70km/h na 5tym biegu tak buczy że nie da się jechać, a mało tego, buczy nawet na 4biegu, optymalna prędkość 4biegu to dopiero 80km/h, zaś 5biegu 95km/h. Nie chodzi mi o przyspieszenie tylko sam głos w kabinie jak się jedzie ze stałą prędkością, jest dokładnie tak smao jak by jechać w polonezie na benzynie na 5tym biegu 50km/h i dodać pełny gaz, to tu jest tak samo. Czy to tak chodzą te ople, i trzeba jeździć na większych obrotach, nie słychać klekotania tylko buczenie. Później 4bieg 80km/h bądź 5bieg 95km/h wszytsko cichnie i jest jak w puncie benzynowym.

    Te ople z tym silnikiem tak mają chodzić ?
    Może poduszki pod silnikiem wybite i jakieś drgania przenosi i powstaje ten odgłos od silnika przy niższych obrotach ?

    Daliśmy za tego Opla w 95r 3800zł. Duży czy mało ?
    Przebieg 240tys, I właściciel we Francji 95-98r, i II wł. od 98r-11r w Polsce.
    Stan blacharski nie najgorszy. Na podłodze są tylko 2 małe łatki, i próg w jednym miejscu przyrdzewiany.

    Sprzęgło wymienione w tym roku, mam fakturę - 880zł.
    Przebieg 240tys ma być realny można to jakoś sprawdzić ?
    Jak jest licznik bez obrotomierza, to jak się założy licznik z obrotmierzem będzie wskazywał obroty ?? Musi być do disela czy może być benzynowy ??

  • Pomocny post
    #6 24 Mar 2011 01:33
    zeimp
    Moderator Samochody

    W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu. To Ci powinno wystarczyć. Pozdrawiam.

  • #7 18 Maj 2011 09:17
    piotrek power
    Poziom 27  

    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Czy świece żarowe po uruchomieniu silnika powinny się wyłączyć?

    Bo u mnie grzeją dalej, tzn. włączam zapłon grzeją świece, gaśnie kontrolka - przestają, po uruchomieniu silnika ponownie się włączają.
    Wyłączają się dopiero jak silnik osiągnie temp. ok 70st.C
    Czy tak ma być ??

    Alternator sobie nie daje rady, napięcie jest ok 12,8V; jak wyłączą się świece podnosi się momentalnie na 13,8V.

  • Pomocny post
    #8 18 Maj 2011 16:57
    zeimp
    Moderator Samochody

    Pomimo, że kontrolka gaśnie, świece jeszcze dogrzewają i jest to normalne.

  • #9 18 Maj 2011 21:16
    piotrek power
    Poziom 27  

    Dzięki za informacje.

    Wszystko na to wskazuje że ten alternator ma słabą wydajność albo coś mu dolega.
    Na krótkich dystansach akumulator w ogóle nie będzie doładowany, szczególnie w zimie.

    Osiąga ładowanie 14,1V dopiero po przejechaniu ok 15km
    Bez świateł 14,3V.

    Zaś jak jest akumulator trochę rozładowany to napięcie oscyluje w granicach 12,7V przy pełnym obciążeniu 12,1V, jak wyłączą się świece to podnosi się do 13,3V i dopiero jak doładuje akumulator wzrasta do ok 14V.

    A z tymi obrotami to wyczytałem w instrukcji że mają być jak zimny 1200obr i jak się nagrzeje 850obr. A ten opel ma cały czas ok 1100obr. Jak zimny trochę za wolno, a jak ciepły to za szybko pracuje.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo