Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes ML 320 W163 nie działają szyby, fotele, lusterka

piotrfire 23 Mar 2011 08:39 11602 12
  • #1
    piotrfire
    Level 13  
    Witam.
    Panowie mam pewien problem, otóż nagle przestała działać elektryka tzn nie działają szyby, szyberdach, regulacja foteli oraz składanie i ustawianie lusterek. Miałem problem z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju (trzeba było długo kręcić). Myślałem, że złapał jakieś błędy i odłączyłem aku.
    Niestety po tej operacji przestały działać w/w urządzenia.
    Dzwoniłem do serwisu ale tam za diagnozę zażyczyli sobie 250 zł.
    Jeszcze wyciągałem przekaźnik od pompy paliwa i bezpieczniki w celu sprawdzenia.
  • #2
    płetwa
    Level 31  
    Moduł komfortu, bez serwisu i komputera ani rusz. I nie bądź śmieszny taka fura a szkoda Ci 250pln.
  • #3
    digger123
    Level 16  
    Witam
    nie wiem czy mój przypadek coś pomoże ale miałem podobnie tyle ze w astrze, musiałem odłączyć aku i po tej akcji przestały mi działać szyby, aby je przywrócić do funkcjonalności zamknołem auto normalnie kluczykiem ( nie pilotem ) przytrzymując pare sekund w pozycji zamkniętej, następnie otwarłem tez kluczykiem trzymając az wszystkie szyby sie otworzą, zamknołem jeszcze raz az szyby sie zamkną i jakimś trafem wszystko wróciło do normy, ale mówię to było w astra H, i reszta elektryki działała normalnie, wydaje mi sie ze należało by przejżeć schemat i znaleźć gdzie te wszystkie układy mają "wspólny mianownik" i tam zacząć mierzyć. W ML na bank jest jakiś ala moduł komfortu który tym wszystkim steruje.

    pozdrawiam
  • #4
    piotrfire
    Level 13  
    Quote:
    Moduł komfortu, bez serwisu i komputera ani rusz.


    Obawiam się że mój model nie ma modułu komfortu.

    Quote:
    I nie bądź śmieszny taka fura a szkoda Ci 250pln


    Gdyby to załatwiło sprawę uwierz na pewno bym wydał , ale to kwota za zdiagnozowanie błędu. Potem dopiero zaczynają się pieniądze.

    Quote:
    aby je przywrócić do funkcjonalności zamknołem auto normalnie kluczykiem ( nie pilotem ) przytrzymując pare sekund w pozycji zamkniętej, następnie otwarłem tez kluczykiem trzymając az wszystkie szyby sie otworzą, zamknołem jeszcze raz az szyby sie zamkną i jakimś trafem wszystko wróciło do normy


    U mnie nie było możliwości zamknięcia/otwarcia szyb kluczykiem ani pilotem
  • #5
    płetwa
    Level 31  
    Jestem więcej jak pewny że ma, czasami jest jest on zintegrowany, a to za co serwis żąda 250pln to nic innego jak podłączenie do kompa i zlikwidowanie błędu tudzież odblokowanie modułu.
  • #6
    piotrfire
    Level 13  
    Po co szastać pieniędzmi? Jutro przyjedzie gość z SD i zrobi to za 100 +50 dojazd Ta "FURA" ma 12 lat dlatego mnie było stać
  • #7
    płetwa
    Level 31  
    I tu się z tobą zgadzam, zawsze można taniej przecież nie tylko autoryzowane serwisy mają odpowiedni sprzęt. Napisz co było dokładnie.
  • #8
    piotrfire
    Level 13  
    Napiszę na pewno choć by dla potomnych wiele jest wątków na podobne tematy ale niestety pytać potrafi każdy ale gdy problem zniknie to zapominają opisać przyczynę.
  • #9
    piotrfire
    Level 13  
    Dzisiaj podłączyli auto pod komputer nie wykazało żadnych błędów nie dało się sterować również z komputera , diagnoza brak zasilania trzeba elektryka który znajdzie przerwę lub zwarcie , ręce opadają.
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    To kto to przyjechał , że trzeba wzywać elektryka samochodowego ? Przyjechał diagnosta ze stacji kontroli pojazdów? Musiał mieć sprzęt z aledrogo!!
  • #11
    piotrfire
    Level 13  
    Powiem tak zapłaciłem frycowe za własną głupotę. Miałem problemy z pompą paliwa , a właściwie to z porannym uruchamianiem samochodu myślałem ze coś sie stało z przekaźnikiem od pompy a że są takie same to zamieniałem miejscami i ten odpowiedzialny za podawanie prądu na pozostałe przekaźniki od poszczegolnych odbiorników wsadziłem w miejsce układu zapłonowego diesla. Ściagnąłem autodate i na podstawie opisu skrzynki doszedłem że brakuje przekaźnika. Tak kończą się zabawy w elektryka.
  • #12
    hollow
    Level 20  
    Czyli kończąc temat uważaj na przekaźniki bo mogą uciec ze skrzynki.